Nu belde mijn vader net vanuit Engeland op wat de toeganscode voor gprs is. Nu is dat in Nederland *99***1# en dan wordt de siemens S55 van hem doorgeschakeld over bluetooth en heb ik internet verbinding. Hoe zit dat in het buitenland. Kan dat wel of niet en zo ja welke code moet hij gebruiken. Hij heeft een abbonement bij KPN (zakelijk) en zit nu op het O2 netwerk. Imode via de telefoon werkt gewoon maar hij moet nu dus een citrix sessie starten en kan hij dus niet omdat zijn laptop geen internet verbinding krijgt. De error die hij kreeg was een protocol error.
zal 't even voor je opzoeken voor KPN; de *99***CID# is gewoon een connectiecode voor je mobiel en niet netwerkafhankelijk.
Voor KPN is dat dus ook (afhankelijk van toestelinstellingen) *99***1#. Mocht je pa z'n Internet GPRS account onder een ander accountnummer in z'n telefoon hebben staan (het zgn Connection ID, CID), moet ie de 1# aanpassen voor iets anders. Als ie wel verbinding krijgt maar niet kan internetten is dat bijvoorbeeld het geval. Eventjes uitproberen meestal met de getallen tussen 1 en 5
Klinkt alsof hij op het externe netwerk daar geen GPRS pijp open krijgt; misschien even bellen met klantenservice welk netwerk hij moet hebben voor een GPRS pijp in een UK netwerk?
Misschien kan dit het nog zijn:
Voor KPN is dat dus ook (afhankelijk van toestelinstellingen) *99***1#. Mocht je pa z'n Internet GPRS account onder een ander accountnummer in z'n telefoon hebben staan (het zgn Connection ID, CID), moet ie de 1# aanpassen voor iets anders. Als ie wel verbinding krijgt maar niet kan internetten is dat bijvoorbeeld het geval. Eventjes uitproberen meestal met de getallen tussen 1 en 5
Klinkt alsof hij op het externe netwerk daar geen GPRS pijp open krijgt; misschien even bellen met klantenservice welk netwerk hij moet hebben voor een GPRS pijp in een UK netwerk?
Misschien kan dit het nog zijn:
HTH11.4 Extra dial-string-modem commands (Let op: leesteken en hoofdletter gevoelig!):
GPRS van KPN:
+cgdcont=1,"IP","internet";+cgqmin=1
[ Voor 97% gewijzigd door HunterPro op 15-03-2004 20:02 ]
Hij krijgt een tcp/ip reported error 718 terug. Hij gaat nu proberen of het met een ander netwerk wel werkt...
dan is z'n TCP verbinding wel al in orde; de gateway staat echter geen toegang tot het internet toe neem ik aan. Even netwerkprovider bellen denk ik.