Toon posts:

300 mhz?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.theinquirer.net/?article=14670

kan iemand mij uitleggen wat hiermee wordt bedoeld?

AS INTEL APPEARS to have decided that Megahertz Madness is now a thing of the past, we're looking forward to when it introduces a 300MHz Prescott Pentium 4 on its 90 nanometre process.
This will run very cool and get us back to the time when we had to pay for central heating, rather than have our PC be part of the "Digital Home" and keep us warm on winter nights and evenings.

As a member of the "Pentium" family, it will probably retain all of the "branding" characteristics of the family, but will deliver "cool" performance at speeds you never could have imagined.

After the 300MHz Pentium 4 is introduced, we expect Intel to cut the speeds to perhaps 90MHz or so, and then announce the Pentium IIIs.

The Pentium IIs will run without fans, deliver Windows for Warehouses and Microsoft Office without any trouble at all, as well as acting as "Media Centers".

A few generations down the line, the 186 microprocessors will deliver wi-fi Centrino like characteristics with superdupermultihyperthreading and then we'll be back to 1978 again.

Which will herald the rise of Intel as a DRAM company, in a reprise of the probably forgotten "memory wars" between Japan and the USA.

We can hardly wait. µ
---------------------------------------
mja, ma dat kan toch niet op 300mhz, hoe laag is die fsb dan wel niet . Dat compenseert toch allemaal niet dan, geheugen, southbridge, AGP etc

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:52 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:D

* Gaius vote voor een move naar de HK :P

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Typo :?

Is dit eigenlijk wel humor? :|

edit:
de serieuze vraag van de TS is wel humor :*)

[ Voor 114% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 15-03-2004 19:56 ]

An Explanation of l33t Speak

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het hele artikel is een grap :)

Intel gaat namelijk binnenkort over op ratings, net als AMD. De reden daarvan is waarschijnlijk dat de volgende generatie Intel processoren (Prescott) lager geklokt zijn dat de Northwood, terwijl de Prescott betere prestaties neerzet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
The Inquirer... Dit laat maar weer eens zien dat je die lui nooit serieus kan nemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 15-03-2004 19:57 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
wat mijn bericht? staat er echt hoor en het is presscot dus ook geen heel oud nieuws

offtopic:
wat is HK

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 15 maart 2004 @ 19:55:

Intel gaat namelijk binnenkort over op ratings, net als AMD. De reden daarvan is waarschijnlijk dat de volgende generatie Intel processoren (Prescott) lager geklokt zijn dat de Northwood, terwijl de Prescott betere prestaties neerzet.
ja maar die zullen echt niet op 300 mhz draaien lijkt mij :|

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Dat klopt. The INQ (Inquirer) overdrijft dit gewoon om haar punt duidelijk te maken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Hahn
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Dat hele artikel is gewoon een grap. Lach erom en ga door met waar je mee bezig was. Het is niet serieus, dus je hoeft ook niet je hersenen te gaan kraken over waarom Intel dit zou doen...

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Humor... -> HK = Huis kamer

Sarcastisch grapje om de zoveelste rating aanduiding verwisseling (:?) weer aan te kondigen...

An Explanation of l33t Speak

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ze worden begin volgende maand geïntroduceert weet ik toevallig.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Cardinal
  • Laatst online: 08:37
Die 300 zal wel een performance rating zijn he. De 3xx, 5xx en 7xx zo uit mijn hoofd.
Vind het meer een dom artikel dan grappig

offtopic:
en HK staat voor HuisKamer

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan niet in de Huiskamer komen dus dat snap ik niet ;)

• Hahn
cardinal808 schreef op 15 maart 2004 @ 20:00:
Die 300 zal wel een performance rating zijn he. De 3xx, 5xx en 7xx zo uit mijn hoofd.
Vind het meer een dom artikel dan grappig
Ook niet, want dan zouden ze het niet over de Pentium 2 & 3 hebben. Dit is gewoon een verhaal die helemaal uit de duim gezogen is.

Verwijderd

silentsnow schreef op 15 maart 2004 @ 19:55:

van wat ik gehoord en gelezen heb is het zo dat de prescott op dit moment helemaal geen betere prestaties levert.

Pas wanneer die over de 3,5 ghz komt blijkt ie zijn ware kracht te laten zien.
Dus mensen die binnenkort ( maand 2/ 3) een prescott (bv 2,8ghz) kopen komen bedrogen uit en kunnen prestatie gewijs beter een northwood kopen.

Begrijp me niet vekeerd ik zeg niet dat prescott slecht is maar hij laat pas zien wat ie kan nadat ie over de 3,5 ghz geclockt word.

(ga het artikel ff opzoeken)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
Marco25gr,

jup, alleen als je gaat overklokken is een prescott interesant..

Dus een Prescott zal juist op hogere snelheid draaien dan een northwood om een zelfde performantie te krijgen. Alhoewel dat verandert vanaf 3,6 gigaherts. Hoe hoger de klocksnelheid hoe lager de latency word van de L1 Tracecache en De L2 cache. Op anandtech.com staat een heel interestand artikel erover.

anand

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inquirer == Telegraaf ;)

Lijkt me duidleijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.