Toon posts:

Dual Channel Memory, NVIDIA of VIA chipset op Mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik wilde vanavond een pc uit losse onderdelen bestellen maar ik wilde dus wel dual channel gebruiken. Ik zie dat je een wat oudere chipset kan gebruiken van Nvidia's nForce2 maar ik ben van plan om een Radeon 9800 se videokaart te halen, en ik meen me toch duidelijk te herinneren dat dat geen NVIDIA kaart is, vandaar dat ik dus twijfel over de compatibiliteit ermee. Ook doe ik een amd athlon64 3000+ erin en weet ik niet goed of zo'n nforce2 moederbord daar goed mee overweg kwam.
Ik dacht dus zelf aan een
MSI K8T Neo-FIS2R
Socket: Socket 754 (AMD)
Chipset: VIA K8T800
Geheugen: 3 x PC3200 DDR SDRAM
hieruit maak ik weer op (na wat gezocht te hebben over die via K8T800 chipset)
dat dit mobo wèl goed werkt met die athlon64 en met die radeon 9800. Maar ik zie nergens dual channel memory staan! :S
Kan iemand me wat meer vertellen welke chipsets ik moet hebben voor dual channel en welk mobo? (ps, ik was van plan mijn pc samen te stellen bij www.sallandautomatisering.nl misschien dat je daar wat wijzer uit word?)

anywayzz, alvast bedankt!

groetjes,

joris van noord

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Socket 754 (Athlon 64 CPU's dus) hebben geen Dual Channel, dus daar hoef je alvast geen moeite meer voor te doen ;)

En een Athlon 64 3000+ past trouwens niet in een nForce 2 moederbord, daarvoor moet je nForce 3 hebben. Over compatibiliteit hoef je je niet zoveel zorgen te maken, wat jij hebt samengesteld moet gewoon werken :)

[ Voor 50% gewijzigd door Hahn op 15-03-2004 19:39 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
::modbreak:: mailadres weg, het is hier geen contactadvertentieforum én op deze manier haal je ook alleen maar meer spam op je hoofd

[ Voor 93% gewijzigd door BalusC op 15-03-2004 20:31 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Waarom je keuze voor de oudere Nforce 2 en niet 3 :?
En Ati werkt prima met een Nvidia Nforce board btw.

Als ik jou was, zou ik me er nog maar even wat meer in gaan verdiepen......

[ Voor 34% gewijzigd door Hoyden op 15-03-2004 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
niet??? das balen, dus als ik een athlon 64 haal, dan kan ik geen dual channel doen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:39:
niet??? das balen, dus als ik een athlon 64 haal, dan kan ik geen dual channel doen?
Niet als je kiest voor een Socket 754 CPU/moederbord in ieder geval.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
met welke socket is dat wel goed te doen dan? (hebben ze vast niet daar :P)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:40:
met welke socket is dat wel goed te doen dan? (hebben ze vast niet daar :P)
Hallo!! :)

Ff wat meer lezen/onderzoeken, dan kom je er wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 15-03-2004 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eergister, vannacht, en vanmiddag aan het lezen geweest en ik hoor allerlei tegenstrijdige berichten lijkt het wel :) vandaar, en idd, ik ben redelijk noob :$ :D

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

zoek maar op een athlon fx 51, daarmee kan je wel dual channel
maar das een stukje duurder
anders kom je uit op de standaard xptjes met een nforce2 mobo (die zijn het snelst en werken perfect met ati)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
tja, het zit dat ik ook nog steeds maar een student ben en dus niet al te veel met geld kan gaan strooien... :( dus een nforce2 kan dual channel en werkt goed met ati, maar kan die dan ook met athlon64?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:48:
tja, het zit dat ik ook nog steeds maar een student ben en dus niet al te veel met geld kan gaan strooien... :( dus een nforce2 kan dual channel en werkt goed met ati, maar kan die dan ook met athlon64?
Neej die kan niet samen, dat is al gezegd, socket 462 voor nforce 2 en de socket 754 voor de nforce 3 |:(, Dit is dus nogmaals al vermeld in geloof ik de eerste post na jou, dus ef wat zoeken voordat je gaat kopen is handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
2323 Asus A7N8X-E Deluxe
Socket: Socket A (AMD)
Chipset: NVIDIA nForce2 Ultra 400
Maximale FSB: 400 MHz
Geheugen: 3 x PC3200 DDR SDRAM (Dual Channel)

dan lijkt deze me deze wel geschikt als ik het zo hoor, dan nog een amd athlon 64 3000+ erbij, en een Club-3D Radeon 9800 SE, dan twinmos dual channel 3200, 400 mhz, 1024, kit of 2

volgens mij moet dit goed genoeg zijn :D

toch?? :+

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat Joris eens even de PMG FAQ moet lezen... ;)

PMG FAQ

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:48:
met google is genoeg te vinden.

De duurdere AMD64 hebben dual channel ( www.amd.com)\
Dus das niet meer chipset afhankelijk.

Alleen bij de athlon XP moet je kijken naar de chipset.
De Nforce2 heeft dual channel PC3200. Tevens de nieuwste chip van VIA.

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik heb al uren lopen zoeken op sites en dergelijke, maar ik vond toch dat jullie hier er het meeste verstand van hadden zodat ik niet straks een misbaksel samenstel die te vergelijken is als iemand die niet kan sturen een ferrari!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
je kan TS wel de pmgfaq laten lezen, maar bovenstaande kan hij reeds al niet volgen................... Nforce2+A64 8)7
staat maar paar keer vermeld dat dit niet gaat }:O

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Loop gewoon een PC-shop binnen en stel je vragen... Als je liever online bestelt bel je zo'n shop toch op. Hier zijn je vragen een beetje uit de pim-pam-pet categorie.

En als je jezelf als een echte noob beschouwd zijn er twee opties:
- Ga je inlezen, voordat je allerlei vragen gaat stellen, misschien dat je dan kan groeien tot iemand die er wel verstand van heeft, of
- Stel je systeem niet zelf samen, maar laat het doen door een winkel op basis van je eisen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een mobo/CPU/geheugen moet uitzoeken B) Het is zo moeilijk nog niet: gewoon de specs lezen op de website van de mobo-/cpufabrikant, evt handleidingen downloaden en doornemen, reviews lezen, beetje vergelijken met de concurrenten, etc ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.