[CMS] CMS installeren op shared hosting server

Pagina: 1
Acties:

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 16:40
Ik heb al eens gezocht op mijn vraag, maar ben alleen maar zaken tegengekomen die ik al wist: namelijk dat er een hoop CMS'en zijn. Ik heb echter geen antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag, zelfs niet op de sites van die CMS'en :'(
Blijkbaar is dat iets dat je moet ervaren, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig om "zomaar" iets uit te proberen op een server die (1) niet van mij is en (2) waar ik nauwelijks rechten op heb om bij eventuele fouten dingen op te lossen. Vandaar dus deze post.

Ik ben op zoek naar een content management systeem, maar ik heb nog geen geschikt systeem kunnen vinden.
Eigenlijk is dat niet helemaal waar. Eén systeem voldeed aan bijna al mijn wensen: Sitellite. Het probleem is echter dat ik niet mijn eigen server heb, maar gebruik maak van shared hosting. Ik ben nog geen systeem tegen gekomen dat op een dergelijk systeem installeerbaar is, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet bestaat. Daarom hoop ik van bezoekers van dit forum tips te krijgen waar ik zo'n systeem kan vinden.
Mijn belangrijkste eisen zijn:
- het moet draaien op een server met Linux, Apache, PHP en MySQL
- het moet draaien op een shared hosting server
- eenvoudig bewerken van content doordat de gebruiken gewoon door de website kan browsen, maar (indien ingelogd) knoppen ziet bij de tekstblokken die hem/haar in staat stellen de inhoud van de website te wijzigen, toe te voegen of te verwijderen.

Alvast bedankt voor alle tips.

PS als iemand toevallig bekend is met Sitellite en weet hoe je die kan installeren op een shared hosting server, dan zou ik daar natuurlijk ook erg blij mee zijn.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 16:27
Zo'n systeem wil ik ook wel !!!!!1111

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Onder shared hosting bruikbaar: dat zijn ze toch bijna allemaal?

Wat je verder beschrijft over hoe je het wilt gebruiken klinkt als een wiki, zij het eentje met log-in. Google maar 'ns op die kreet.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:?

Ik kan me, om eerlijk te zijn, niet eens een CMS voor de geest halen welke een eigen server vereist; hooguit het CMS-systeem van MS. Welke systemen zouden volgens jou niet werken op shared hosting?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

mambo
www.mamboserver.com

maarre, de meeste zullen het doen hoor, het is meestal een kwestie van je absolute en relatieve pad uitzoeken (wat je overigens ook moet weten op een eigen server), hier zijn tooltjes/scripts voor. Weet je die, dan draaien de meeste cms'en gewoon.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Als het systeem op PHP gebaseerd is zal het het altijd wel doen op shared hosting. De systemen die een eigen server vereisen zijn meestal Java-gebaseerd en is in jouw geval sowieso overkill lijkt me :)

Verder lijkt het me geen probleem om op de hosting die je betaalt de experimenteren tot je erbij neervalt. Als je vanaf je shared hosting de server daadwerkelijk kunt beschadigen moet de hostingpartij zich eens achter de oren gaan krabbelen over de beveiliging ;)

Als laatste hoort dit topic hier in W&G niet thuis, maar in Software Algemeen. Een discussie over CMS-software is daar meer op zijn plaats.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben een CMS-n00b maar de meeste werken toch gewoon met wat PHP? Dan kan er toch weinig mis gaan idd zoals Bosmonster al aangeeft.

Wat kan er mis gaan? Het werkt niet, ok nou das vervelend voor jou, zal je hoster weinig last van hebben voor de rest. Je kunt weinig mis doen bij een normale hoster (nou ja, je kunt ranzige scriptjes in elkaar gaan draaien maar ok :P).

[edit]
Requirements:
Web Server: Apache 1.3 and up (configured with AllowOverride All or AllowOverride FileInfo Indexes)
Development Environment: PHP 4.1 and up
Preferred Database: MySQL 3.23.32 and up
Other Databases: Oracle, PostgresSQL, DB2 and more (some technical restrictions apply - please contact us for details)
Web Browser: PC: IE 5.5+, Any: Mozilla 1.3+, Netscape 7+
Nou, dat lijkt me voor slechts heel weinig hosters een probleem :P

[ Voor 39% gewijzigd door IceStorm op 15-03-2004 22:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

www.opensourcecms.com

Hele rits aan CMSen, bij uitstek bedoeld voor CMSjes op shared hosting servers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 16:40
opensourcecms heb ik al nauwkeurig bekeken (erg handig idd). zo kom ik ook aan Sitellite ;)

maar het is niet waar dat al die systemen zonder meer zijn te installeren op een shared hosting server.
Sitellite bijvoorbeeld, verwacht dat je tijdens de installatie httpd.conf en /etc/hosts aanpast. Echter, in mijn geval krijg ik de melding "Permission Denied". Ook bij het proberen van andere cms'en (drupal, phpwebsite en nog een aantal andere, maar die weet ik niet meer zo direct) kreeg ik foutmeldingen die vervolgens door de makers werden aangeduid als mijn probleem aangezien de foutmelding te maken zou hebben met het feit dat ik op een shared hosting server niet alles op de juiste manier kan instellen.
Op een geven moment wordt je dat soort antwoorden wel een beetje moe en dan kom je dus hier uit, waar hopelijk mensen zijn die dit probleem al eens zijn tegengekomen en opgelost hebben.

@maui71: mambo heb ik uitgeprobeerd, maar die beviel me niet erg
@icestorm: waar slaan die specs precies op ?

[ Voor 8% gewijzigd door Pieter.txt op 16-03-2004 13:07 ]

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
sorry voor de kick.. maar ik ben ook gestuit op sitellite en ben benieuwd of het nu gelukt is om dit te installeren., of dat je toch echt de uitgebreide rechten nodig hebt..
Pagina: 1