Slecht geluid als ik pc op tv aansluit

Pagina: 1
Acties:

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Hi!

Ik heb een tv op mijn pc aangesloten, zodat ik films die op de pc staan (of dvd's) dan op de tv kan kijken. De geluidskwaliteit is niet echt goed. Ik hoor veel geruis en getik. Ik zal even zeggen wat ik al eraan heb gedaan:
1 Bij Volume heb ik die dingen zoals Phone, beeld, Aux, pc-speaker enz uitgeschakeld, daardoor werd de ruis al minder.
2 Het volume in windows heel laag ingesteld en dan versterken met de tv, die versterkt sommige storings-signalen niet, weer iets minder ruis.
Maar de ruis is nog steeds heel hinderlijk, misschien komt het door invloed van straling uit de computer op de kabels. Mijn neef zei al dat ik de tv verder van mijn pc weg moest zetten, maar dit is niet echt een optie.

Please help me!

Cold_Phoenix

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 15:39

Bergie

Lekker belangrijk...

probeer het eens met andere kabels. Heb je misschien een kabel van 5 meter liggen terwijl je maar 1 meter nodig hebt oid? Probeer het dan eens met een kortere kabel. Hoe langer de kabel hoe meer storing hij op kan vangen.

edit:

wanneer heb je nou eigelijk het meeste storing, als je het volume op pc laag hebt en bij de tv pas versterkt of bij hoog volume vanaf de pc en niet/weinig versterken bij de tv?

[ Voor 30% gewijzigd door Bergie op 15-03-2004 19:21 ]

Yamaha MT-09

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 17:22

Acheron

updatepack.nl

Je TV kan inderdaad last hebben van je PC, ik zou adviseren om de TV wat verder weg te zetten.
Ikzelf heb een aparte geluidskaart aangeschaft, een Xwave 5100, met een aparte uitgang om de televisie op aan te sluiten. Dat werkt vaak beter dan een simpel splittertje

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Mijn kabels zijn precies de goede lengte en met het volume op mijn pc laag en op de tv hoog is de kwaliteit (ietsje) beter. En de tv verder weg zetten gaat echt niet.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Verwijderd

En als je je TV uitzet, heb je dan ruis over je gewone luidsprekers?? Zo ja, dan komt het dus niet door je TV, maar dan is er iets mis met je geluidskaart, slechte kabel tussen ofzo. Heb je dingen als splitters gebruikt bij je audio uitgang van je geluidskaart??

Geef AUB wat meer informatie >> welke aansluitingen precies etc.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08 21:53
Probeer eens de coax kabel uit de tv te halen dit was bij mij de oorzaak

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Magicw00b schreef op 04 mei 2004 @ 14:13:
Probeer eens de coax kabel uit de tv te halen dit was bij mij de oorzaak
Bij mij ook. Ik heb de kabel uit de video getrokken en gelijk was het probleem verholpen.
Pagina: 1