Wlan en geen ip bij client

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:58
Ik heb thuis een SMC Barricade g wireless router. Erg mooi ding, werkt prima, ik heb er een paar pc's via utp op, en de pc van mn zus draadloos. Werkt goed, met 128bit WEP-encryptie (ook SMC kaartje). Maar nu wil ik mn laptop er ook op aansluiten, met een 11mbit Orinoco kaartje, en ik krijg deze niet aan de gang. Als ik WEP uitzet, dan zijn er geen problemen, maar met WEP aan, wil ie het echt NIET doen.

Ik heb de drivers, en de client manager van Orinoco gedownload, daar kan ik het allemaal mee instellen. Alles staat naar mijn idee goed, en ook de WEP key heb ik goed ingesteld, maar ik kom er nog steeds gewoon echt niet op.

Stel dit is bijvoorbeeld de key:
A1 60 28 C4 CE 09 20 BE C1 38 24 F9 65
Dan vul ik dat in (er staat btw zowel op mijn router als bij de client manager 4 invulvelden voor de hexadecimale waarde van de WEP key, ik heb de router met een passphrase ingesteld, en dan komt er in elk veld dezelfde waarde te staan, in de client manager kan ik geen passphrase gebruiken, dus vul ik 4x hetzelfde in), en kies ik voor encrypt data with: Key 1 (zoals op de router). Dan wil ik verbinding maken met de router, dat lukt, en dan gaat ie om een ip vragen. Dat krijg ie dus niet. Het lijkt me dat ergens de WEP-instellingen niet kloppen, heb de waardes al tig keer ingevuld, maar het werkt nog steeds niet. Doe ik iets fout, of ligt het aan de software?

Verwijderd

probeer is 64 inplaats van 128