Ik wil het volgende bereiken.
Ik gebruik een container layer waar alles in geplaatst wordt.
Ik wil bovenin en onderin een layer hebben.
De onderste layer wil ik echter zo krijgen dat ie altijd onderin blijft staan, ook als de resolutie veranderd of de grootte van het browserscherm veranderd.
Als ik voor de onderste layer "position: absolute" gebruik, lukt dit ook, alleen wordt ie heel vreemd niet in het midden van de container geplaatst.
zie Hier
dit is de code die erbij hoort:
Iemand idee wat ik fout doe of hoe probleem op te lossen?
Ik gebruik een container layer waar alles in geplaatst wordt.
Ik wil bovenin en onderin een layer hebben.
De onderste layer wil ik echter zo krijgen dat ie altijd onderin blijft staan, ook als de resolutie veranderd of de grootte van het browserscherm veranderd.
Als ik voor de onderste layer "position: absolute" gebruik, lukt dit ook, alleen wordt ie heel vreemd niet in het midden van de container geplaatst.
zie Hier
dit is de code die erbij hoort:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <html> <head> <style type="text/css"> div.container { background-color: #999999; } div.top { background-color: blue; width: 750px; height: 75px; top: 0px; } div.bottom { position: absolute; background-color: blue; height: 75px; width: 750px; bottom: 0px; } </style> </head> <body> <div class="container" align="center"> <div class="top"> Titel Homepage </div> <div class="bottom"> Bottom </div> </div> </body> </html> |
Iemand idee wat ik fout doe of hoe probleem op te lossen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 18:18 ]