Mercury mail, extern niet kunnen ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ingredienten:
-Planet internet ADSL (blokt port 25, maar valt te omzeilen: http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=570)
-MailEnable
-MX record geconfigged

Probleem:
-Verzenden MET OE vanaf het user@mijndomein.nl lukt wel, deze mail komt dan gewoon aan.
-Verzenden NAAR user@mijndomein.nl werkt OOK, alleen ik kan deze mailtjes niet binnen halen. (OE ziet wel dat er mail is).

Wie kan mij hier mee helpen? Search heb ik gebruikt, maa rik kom er nog steeds niet uit.

hm, weet niet of het helemaal duidelijk is, maar: ik kan dus met user@mijndomein.nl wel emailen naar bv. gebruikersnaam@planet.nl. dit komt dan gewoon aan. Maar als ik vanaf gebruikersnaam@planet.nl naar user@mijndomein.nl mail komt het ook aan alleen kan ik het niet binnen halen.

error msg:
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'pop.mijndomein.nl', Server: 'pop.mijndomein.nl', Protocol: POP3, Server Response: '+OK 9797 octets', Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F

[ Voor 44% gewijzigd door MaKK0 op 16-03-2004 11:39 . Reden: misschien iets duidelijker gemaakt ]

• MaKK0
Ik wil eigenlijk het topic titel veranderen als dat mogelijk is,modje?

Maar, ik ben dus tegen een nieuw probleem gestuit. Mailenable eraf gegooid, nieuw prog geprobeerd: Mercury mail server.
Na het een en ander in te stellen ben ik zover gekomen dat verzenden/ontvangen BINNEN het netwerk goed gaat.
Echter, laat ik iemand een mailtje sturen via mijn mailserver van buiten het netwerk dan wil dat niet lukken. Email ontvangen lukt wel met dat account.

Wie helpt mij? :)

• Xandrios
  • Laatst online: 23:11
MaKK0 schreef op 16 maart 2004 @ 15:17:
Ik wil eigenlijk het topic titel veranderen als dat mogelijk is,modje?

Maar, ik ben dus tegen een nieuw probleem gestuit. Mailenable eraf gegooid, nieuw prog geprobeerd: Mercury mail server.
Na het een en ander in te stellen ben ik zover gekomen dat verzenden/ontvangen BINNEN het netwerk goed gaat.
Echter, laat ik iemand een mailtje sturen via mijn mailserver van buiten het netwerk dan wil dat niet lukken. Email ontvangen lukt wel met dat account.

Wie helpt mij? :)
Zegt u maar wat de titel moet worden :)

Mischien helpt het als je secure-pop eens uitzet?

• MaKK0
Xandrios schreef op 16 maart 2004 @ 15:33:
[...]

Zegt u maar wat de titel moet worden :)

Mischien helpt het als je secure-pop eens uitzet?
Doe maar iets als "Mercury mail, extern niet kunnen ontvangen" ofzo?

Secure-pop, niet kunnen vinden. Zou je misscihen meer uitleg erbij kunnen geven?

• Xandrios
  • Laatst online: 23:11
Titel aangepast :)

Wat ik bedoelde met secure-pop, is dat ik meende te zien dat je een beveiligde verbinding gebruikte voor het inloggen op de mailserver. Maar is toch niet zo, nu ik nogmaals je error lees. Mijn schuld, sorry :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 16-03-2004 16:30 ]

• MaKK0
Xandrios schreef op 16 maart 2004 @ 16:29:
Titel aangepast :)

Wat ik bedoelde met secure-pop, is dat ik meende te zien dat je een beveiligde verbinding gebruikte voor het inloggen op de mailserver. Maar is toch niet zo, nu ik nogmaals je error lees. Mijn schuld, sorry :)
Nou, die error is niet meer relevant :) Heb zoals je kan lezen nu een ander probleem :P

Ik (of eigenlijk iemand anders, ikzelf kan het wel allemaal) krijg de melding:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'pop.mijndomein.nl', Server: 'smtp.mijndomein.nl', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F

[ Voor 6% gewijzigd door MaKK0 op 16-03-2004 17:06 ]

• MaKK0
hm, als ik op grc.com check of port 25 en 110 openstaan zegt ie dat 110 open is maar 25 stealth is.
Dat betekend dus dat 25 helemaal niet bereikbaar is vanafbuitenaf dus... :-/ Ik wordt hier een beetje wanhopig van.
Volgens mij staat alles gewoon goed (niet dus)....
:(

• MaKK0
Hmpf... niemand hier iets zinnigs op te zeggen heeft?

Eigenlijk gewoon een ordinair *schopje* :>
Pagina: 1