nVidia ForceWare 56.64 uitgebracht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
De nieuwe ForceWare drivers genaamd 56.64 zijn van www.nvidia.com te downloaden.

Ervaringen graag hiero posten :D

Graag alleen ervaringen met de drivers posten, ook de prestaties in verhouding tot vorige driver-versies en eventuele nieuwe mogelijkheden :) Posts als: "ben hem nu aan het downloaden" en "ik merk geen verschil" en dergelijke posts die niets toevoegen zijn natuurlijk niet de bedoeling ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Remy op 16-03-2004 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:54
Ben hem nu aan het downloaden :) .

Werd wel tijd trouwens heeft lang geduurd waarom eigenlijk :/ .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem geinstalleerd en na mijn installatie, die goed verliep kon ik niet in de advanced beeldscherminstellingen. .dll die niet gevonden werd. Ook werden mijn OpenGL drivers niet herkent bij CounterStrike.

Heb het opnieuw geinstalleerd en nu wel. Werkt oké, gewoon een installatiefoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik gooi hem weer open: voor nVidia is het blijkbaar toch een 'major release'. Graag ontopic posten over de resultaten van de drivers, zie ook de startpost :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Ik vind hem nogal stotterig overkomen, als ik een game of benchmark doe en volgende level wordt geladen, dan knippert het beeld even, nog nooit gezien.
Verder zijn de prestaties in 3dmark 01 en 03 fors omlaag gegaan, in Aquamark echter behoorlijk omhoog, wat duidt op shaderoptimalisaties.
Ik denk dat het zolang geduurd heeft ,omdat dit een behoorlijke vernieuwende revisie is, de 1e uit de 55-serie die officieel is vrijgegegeven. De 55 serie heeft pci-express ondersteuning aan boord. En natuurlijk die nieuwe game-profiles, wat ROELT.
Toch ben ik niet tevreden erover, de tv-out is onhandig om aan en uit te zetten als je een dual-setup hebt en je primaire staat rechts. Ben weer terug naar de 45.23..... Die waren wat simpeler, maar stralen stabiliteit uit, doen wat ze moeten doen meer niet.
Verder staat op hardocp een review van de 56.56, niet dezelfde maar wel bijna,voor degenen die er dieper op willen ingaan. Zo is de pure trilineaire filtering nog steeds niet aan te zetten, de drivers forcen nog steeds een setting tussen tri en bilineair filtering ook al zet je in de game het op trilineair, is al een en ander gedonder over geweest :/ http://www.hardocp.com/article.html?art=NTk3

Ook las ik in de releasenotes (zouden meer mensen moeten lezen), dat er 1 nieuwe openGL extensie is ingevoerd, maar wat die doet mag iemand anders me uitleggen? :Y) GL_NV_pixel_buffer_object.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 16-03-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 22:33
Ik heb um net geinstalled, maar als ik reboot krijg ik geen beeld...
Heb een te 4200 8x agp.
(geen last van met 45.23)
iemand idee wat ik verkeerd doe?

[ Voor 13% gewijzigd door Grunz op 16-03-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Sjah schreef op 16 maart 2004 @ 11:36:
Toch ben ik niet tevreden erover, de tv-out is onhandig om aan en uit te zetten als je een dual-setup hebt. Ben weer terug naar de 45.23.....
Wat bedoel je daar precies mee? 2 Monitoren èn een TV-out? Dat kan nVidia toch eigenlijk niet? (of met 45.xx wel?) Ik heb alleen maar TV en 1 monitor, dat werkt goed.

Verder heeft deze driver nView Desktop Manager 3.5, maar ik weet niet of veel mensen dat gebruiken (ik heb nView DM wel eens gebruikt, maar vond de meerwaarde niet groot, op 1 monitor).

Deze driver is overigens alleen WHQL als je de internationale versie hebt, en dan alleen met GF2MX, GF4MX, GF4Ti en GFFX.

Ik heb wel last van een bugje: soms heb ik opeens een 'default monitor' ipv 'plug and play', dit staat dan bij Display Properties => Settings. De monitor wordt dan opnieuw gedetecteerd bij het naar de GeForce tab van Advanced gaan (met bijgaand windowsXP device detect geluid). Dit bugje heb ik ook met eerdere drivers (maar opdat het niet zo erg is weet ik niet welke precies). Misschien ligt het aan mijn windows install, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet iemand eigenlijk of ze de tv-out functionaliteiten zoals ze voor het laatst in 45.23 zaten (met full screen movie op de tv, terwijl je op de computer rustig verder aant Gotten bent) nog een keer gaat werken? Heb namelijk flink wat versies geprobeerd, maar moet toch elke keer weer terug naar 45.23 met mijn Asus 8460... Storend, want sommige versies werkten een stuk sneller in spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Sjah schreef op 16 maart 2004 @ 11:36:
Ik denk dat het zolang geduurd heeft ,omdat dit een behoorlijke vernieuwende revisie is, de 1e uit de 55-serie die officieel is vrijgegegeven. (...)
Toch ben ik niet tevreden erover, de tv-out is onhandig om aan en uit te zetten als je een dual-setup hebt en je primaire staat rechts. Ben weer terug naar de 45.23..... Die waren wat simpeler, maar stralen stabiliteit uit, doen wat ze moeten doen meer niet.
Ik heb tot nu toe alle niet officiele 55/56-serie drivers gebruikt, en allemaal gaven ze bij mij iig BSOD's of totale systeem-freezes. Ik vond de extra instellingen wel handig, zoals de ingebouwde refresh settings, maar ben weer terug naar de 45.23 om redenen van stabiliteit.
Ik zal deze drivers ook wel testen, maar verwacht eerlijk gezegd hetzelfde als bij de niet officiele versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jake schreef op 16 maart 2004 @ 12:00:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? 2 Monitoren èn een TV-out? Dat kan nVidia toch eigenlijk niet? (of met 45.xx wel?) Ik heb alleen maar TV en 1 monitor, dat werkt goed.
Yup 2 monitoren, de 2e gaat uit zodra ik tv-out inschakel. Het is echt in mijn specifieke geval onhandig, omdat de 2e monitor ongevraagd naar de andere kant verhuist in screen properties, moet je hem weer terugslepen, gewoon irriterend. Dat had 4x.xx niet.
Verder heeft deze driver nView Desktop Manager 3.5, maar ik weet niet of veel mensen dat gebruiken (ik heb nView DM wel eens gebruikt, maar vond de meerwaarde niet groot, op 1 monitor).
Mee eens, IE popupkiller en mouse gestures hoeft van mij niet, ik wil simpele stabiele superdrivers zoals nVidia altijd deed, en geen bloatware.
Ik heb wel last van een bugje: soms heb ik opeens een 'default monitor' ipv 'plug and play', dit staat dan bij Display Properties => Settings. De monitor wordt dan opnieuw gedetecteerd bij het naar de GeForce tab van Advanced gaan (met bijgaand windowsXP device detect geluid). Dit bugje heb ik ook met eerdere drivers (maar opdat het niet zo erg is weet ik niet welke precies). Misschien ligt het aan mijn windows install, dat kan natuurlijk ook.
Nooit gehad
..Appelsap schreef op 16 maart 2004 @ 12:03:
[...]

Ik heb tot nu toe alle niet officiele 55/56-serie drivers gebruikt, en allemaal gaven ze bij mij iig BSOD's of totale systeem-freezes. Ik vond de extra instellingen wel handig, zoals de ingebouwde refresh settings, maar ben weer terug naar de 45.23 om redenen van stabiliteit.
Ik zal deze drivers ook wel testen, maar verwacht eerlijk gezegd hetzelfde als bij de niet officiele versies.
Ik heb ze niet geprobeerd, alleen deze, geen BSOD's overigens, maar ook niet echt lang getest. Die refreshratefix heb ik in de 50.xx wel getest en daar vond ik hem niet altijd goed werken (ik installeerde maar NvRefreshtool ernaast), misschien is dat nu verbeterd.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 16-03-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
MikeyMan schreef op 16 maart 2004 @ 12:02:
Weet iemand eigenlijk of ze de tv-out functionaliteiten zoals ze voor het laatst in 45.23 zaten (met full screen movie op de tv, terwijl je op de computer rustig verder aant Gotten bent) nog een keer gaat werken?
Werkt bij gewoon, in alle 5x.xx drivers, met een GF4MX. Gewoon bij Volledig Scherm Video Secundair beeldscherm kiezen en werken (TV staat als als kloon).
Sjah schreef op 16 maart 2004 @ 12:16:
... de 2e monitor ongevraagd naar de andere kant verhuist in screen properties, moet je hem weer terugslepen, gewoon irriterend. Dat had 4x.xx niet.
Lijkt (inderdaad) een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

In BF 1942 en Vietnam had ik met 56.56 last dat bijna alle textures wegvielen :'(
Had ik met 53.03 geen last van, maar met 52.16 al wel, is die bug teruggekomen :'(
Anders neem ik gewoon weer 53.03!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vergeet 53.03 maar gelijk weer voor bf vietnam. Dat was echt janken. Veel missende textures halve wireframes etc. De drivers die erbij zaten werkten wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 14:02
52.70 drivers had ik 6404 3dmark 2001SE punten
56.56 heb ik 5608 punten.

Dit op een Geforce3 TI 200

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Hoe krijg je bytheway de klok frequenties optie aan, op deze drivers ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salutem schreef op 16 maart 2004 @ 20:30:
52.70 drivers had ik 6404 3dmark 2001SE punten
56.56 heb ik 5608 punten.

Dit op een Geforce3 TI 200
Probeer maar is 42.XX je ziet het verschil terug komen in 3DMARK 01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Had hem net met mij GeForce Ti 4200 geinstalled en toen kreeg ik blauw scherm en kon niet meer in windows

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb hem geinstalleerd, en Counter-Strike loopt toch iets beters nu qua Framedrops!
Mijn 3dMark score(s) is/zijn vrijwel gelijk gebleven btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:54:
[...]

Probeer maar is 42.XX je ziet het verschil terug komen in 3DMARK 01.
Yup kheb nu de 45.23 en zit meteen rond de 6900 punten :P

Yahoo :)

Iemand die me een nog snellere kan aanraden voor mn GF3 TI 200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
salutem schreef op 16 maart 2004 @ 20:54:
Hoe krijg je bytheway de klok frequenties optie aan, op deze drivers ?
Net als altijd, door CoolBits.reg te importeren. Je kunt natuurlijk ook een utility als RivaTuner gebruiken.

Ik heb zelf het idee dat de automatisch detecterenvan de klokfrequenties verbeterd is. Voorheen kreeg ik voor mijn PoV GeForce FX5900-XT de tip om 'm de core boven de 500 en het geheugen ruim boven de 900 te zetten en dat werkte dan niet (beide frequenties waren te hoog, resulterend in vastlopers en artifacts). Nu wordt de core op 492 MHz aangeraden en het geheugen op 886 Mhz; dit zit allebei vrij dicht bij de 480 respectievelijk 900 MHz waarmee ik voorheen stabiel kon draaien (al zou de core dus nog wat hoger moeten kunnen dan ik 'm zelf proefondervindelijk had opgesteld)

Een mooie verbetering dus, want als die autodetectie niet nauwkeurig is, heb je er ook niets aan, en zonder autodetectie zal de wat ongeduldigere gebruiker weinig zin hebben om aan overklokken te beginnen (de vraag is of dat goed of slecht is). Jammer dat na het automatisch detecteren de refresh rate weer terug springt naar 60 Hz. Slordig, want ik kan me niet voorstellen dat het bij nVidia niet opgevallen is, noch lijkt het me sterk dat het erg lastig op te lossen was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen welke driver het beste bevalt op een GF4 MX440-8X? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dan moet je even op www.guru3d.com in het forum kijken, staan dit soort discussies bij bosjes over welke de beste drivers zijn voor de gf4mx, of de gfFX ,of de Ti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werken de drivers heerlijk.
Heb een tijdje elke driver getest met 3dmark01&03 @ beste prestatie.
Maar mijn pc is redelijk snel, en aangezien ik altijd op 1024X768 werk kan me Vsync wel aan, en AA etc ook wel op 2X :D
Heb een AMD 2600+@2300Mhz, DDR400 512mb, Ti4200...
Ook de Tv-out is prachtig.
Na de 43.25 kon ik dat klote ding niet meer goed gebruiken, maar met die drivers waren andere dingen wel weer gaar :X
Nu kan ik gewoon werken op me pc, terwijl er op me tv een film wordt afgedraait..
Alle spellen kan ik ook gewoon bekijken op tv.
Alleen:
Als ik van vb cs (speel ik op 800X600) met me windows knop naar Windows ga (1024X768) dan schokt me pc heel ff.
Me muis blijft een hanlve sec hangen....
Vrij gaar, aangezien ik nogal vaak ff op inet zit terwijl ik in een server zit.
Mja super erg is het niet ;)

Komt wss doordat me tvout ook van resolutie moet wisselen :P

Ook als hij dan die film flullschreen laad @ tv duurt et ff 5 seconde waarbij je allemaal rare beelden en vormen voorbij ziet vliegen.

Jmmr dat je geen simpel knopje hebt ook tv-out aan of uit te zz :S
Gebruik dat ding alleen om dingen op videoband op te nemen (volgende week dvdbrander) en voor af en toe filmpje te kijken.

Kwa performance merk ik iig in de praktijk weinig verschil.
Heb er geen benchmark meer overheen gehaald omdat dat niet betrouwbaar zou zijn (Windows install is al redelijk oud, veel gerommeld, en mijn instellingen staan nu allemaal op hoge kwaliteit ipv hoge snelheid) .

Wat is wel prachtig vind is dat je nu per applicatie kunt instellen wat je wilt.
Als je vb een spelletje speelt kun je Vsync off zz (meer FPS) maar bij videobewerking weer on :D

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:45 . Reden: of = off :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salutem schreef op 16 maart 2004 @ 22:43:
[...]

Yup kheb nu de 45.23 en zit meteen rond de 6900 punten :P

Yahoo :)

Iemand die me een nog snellere kan aanraden voor mn GF3 TI 200 ?
Nogmaals :D de 42.01 ik haal met men TI200 10100 in 3DMARK01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:53:
[...]

Nogmaals :D de 42.01 ik haal met men TI200 10100 in 3DMARK01.
Tering wat zijn die drivers moeilijk te downen ik zit nu ergens vanaf een of andere vage russische server te lurken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze er net een uurtje op (na wat rare installatieproblemen; kreeg een melding dat de drivers voor de video-kaart voor een oudere versie van windows geschreven waren), en het viel me op dat als ik m'n pc in standby zet, de fans van m'n ti4400 (leadtek) ook uitgaan.

In eerste instantie vond ik dat wel handig (lekker stil) maar na een minuut of 15 vond ik het al wat minder; heatsink was bijna niet meer aan te raken zo heet.

Ik zoek nu al een tijdje, maar ik kan nergens iets over deze 'feature' vinden.

Iemand ideeën?

Shuttle SB61G2, P4 2.6, 512mb, W2k SP4, Leadtek GF4ti4400 (A250TD).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 16:38 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salutem schreef op 17 maart 2004 @ 14:49:
[...]

Tering wat zijn die drivers moeilijk te downen ik zit nu ergens vanaf een of andere vage russische server te lurken....
www.guru3d.com, voor alle nVidia Drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze net geprobeerd op de pc van mn broertje, maar na de 1e reboot trilde het beeld helemaal bij witte achtergronden (asus V8440 op analoog TFT). Een 2e reboot loste het op. Ik heb vaker last van problemen na de 1e reboot met nvidia drivers, en de 2e reboot lost het weer op. Op zich dus niet ernsitg, maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bijna alle verschillende drivers geprobeert, ik heb een 5900xt en gebruikt windows xp

de 53.04 bevalt me het beste... haal ik overigens ook de hoogste score bij 3dmark mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:36

Thandor

SilverStreak

Ik heb ze geinstalleerd. En tot nu toe geen probs. War3 draait bv. perfect. :)
Onder WinXP draaien ze prima dus. Onder Windows 2003 Enterprise heb ik wel een vage Aquamark 3, het loopt belabberd..veel lagere FPS dan in XP, maar ik haal wel een hogere GFX score, een lagere CPU score en de eindscore is ook lager. :?
Wel vaag allemaal, maar het zal wel aan 2003 liggen. :/

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 23:06:
Ik heb ze net geprobeerd op de pc van mn broertje, maar na de 1e reboot trilde het beeld helemaal bij witte achtergronden (asus V8440 op analoog TFT). Een 2e reboot loste het op. Ik heb vaker last van problemen na de 1e reboot met nvidia drivers, en de 2e reboot lost het weer op. Op zich dus niet ernsitg, maar wel vreemd.
Zelfde probleem hier... op een Samsung 1200NF monitor, ook na een reboot was het probleem van trillen verholpen. Ook valt het beeld soms plotseling 1sec weg, komt overeen als ik in display propertiets op advanced druk.

Beetje wazig ik ga weer een stapje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 01:14:
Ook valt het beeld soms plotseling 1sec weg, komt overeen als ik in display propertiets op advanced druk.
Toevallig coolbits 'geïnstalleerd'? Bij mij is dat wegvallen van het beeld namelijk als de overclock-tab 'aan' staat (overclocken an sich is niet nodig).

Of je hebt hetzelfde als ik: Jake in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jmmr dat je geen simpel knopje hebt ook tv-out aan of uit te zz :S
in de nieuwste forceware 56. nogwatte kon je knoppen verbinden aan handelingen, zo heb ik mijn ctrl + F12 toegewezen aan schakelen tussen beeld van monitor naar tv en terug. ( mijn ouwe GF2 GTS ondersteund geen dualview, vandaar )

mijn videokaart gaat met alle nvidia versies goed samen, het enige spel wat hij weigerde te slikken was doom III alpha en daar moest ik 42.03 of zo voor installeren. verder doet ie het met de nieuwste in alle spellen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Speelt er hier iemand C&C Generals? Ik heb last van soms flikkerende zwarte vlekken over m'n scherm met deze drivers... Ik heb een Club3D Geforce FX 5900XT.

Generals is volledig up-to-date gepatched iig. Nog meer mensen met dat probleem?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 21:00

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik vind de manier van instellen aan d3d en opengl slechter dan bij 53.43
ook de dual monitor configuratie doet moeilijker dan bij 53.43
heb dus geen benchmarks gedaan en ben weer terug

geforce fx5700 ultra

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik kreeg met 53.03 allemaal dikke artifacts bij Battlefield Vietnam maar met deze (56.64 dus) loopt het wel goed, zelfs met alle detail op high. (Specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hmmm, ik heb ze gisteren ook geprobeerd, maar zoals bij mij tot nu toe bij alle 5x.xx drivers, krijg ik in CS na korte tijd (10-30 minuten) een totale system-freeze. Terug naar 45.23 voor mij, en dan maar rivatuner voor de refreshrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik heb sinds vandaag een A-bit Siluro Geforce 4 Ti4400 128MB
maar kan ik deze driver dan gewoon installeren?

off-topic:
hoe kunnen jullie 3dmark 2001 eigenlijk draaien als je directX 9 al geïnstalleerd hebt?
ik wil wel es zien hoeveel punten ik nu heb in 2001 :)
(3dmark 2003 (1571 puntjes)

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorsfeenema schreef op 19 maart 2004 @ 21:21:
Ik heb sinds vandaag een A-bit Siluro Geforce 4 Ti4400 128MB
maar kan ik deze driver dan gewoon installeren?

off-topic:
hoe kunnen jullie 3dmark 2001 eigenlijk draaien als je directX 9 al geïnstalleerd hebt?
ik wil wel es zien hoeveel punten ik nu heb in 2001 :)
(3dmark 2003 (1571 puntjes)
ik snap je offtopic vraag niet? 3DMark2001 is van directX8 en hoger. de 2003 is directX9 en hoger ( alhoewel nu nog geen hogere versie bstaat dan de 9 )

en natuurlijk kan je die driver uitproberen voor je kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg dus nu een kutprobleem ben ik 8er :X
Altijd kon ik met Vsync on (=mooier) goed gamen...
Als ik nu Vsync ON zet, heb ik precies nog maar de helft van de FPS die ik eerst met Vsync on had :X
Mja de tv-out is zoveel beter nu :X
Dan maar zonder V-sync :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Laatst online: 19-09 12:47

dotcode

///\00/\\

Net geinstaleerd, werken beter vergeleken met de drivers die ik hiervoor had (5216). Maar het lijkt er op dat ze nog steeds niet helemaal werken met mijn Asus V9900. Ik hoop dat de system hangs niet meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Die hebben precies een of andere "auto-overclock" feature ...

I'm still in testing phase :D

Afbeeldingslocatie: http://www.damn.be/gffxoverclock.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Shaidar op 21-03-2004 10:48 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz toch maar ff getest @ 3dmark01
Met mijn omega 43.25 haalde ik een dikke 13600 punten,
Met de nieuwste forceware 12200 @ same speeds...
Nu moet ik wel zeggen dat mijn Windowsinstall bij de 1e 3dmark net nieuw was,
nu een kleine 4 maanden oud.

Maar de tv-out functie overruled nog steeds alle andere drivers, waardoor ik het prestatie verlies voor lief neem :)

Daarnaast had ik met de Omega drivers vaak veel problemen met refeshrates (ondanks de fixes) en met me muis die steeds op andere sens liep? :S

Maar opzich merk ik in de praktijk vrij weinig tussen de 2 drivers?

Is 1400 punten verschil nog te overzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb ze zelf ook geinstalleerd en ik moet zeggen ze zijn heerlijk, vooral het menu waar je dus per programma/game kunt instellen welke opties(FSAA/AA/VSYNC) je aan of uit wilt hebben. Over de snelheid kan ik niet echt oordelen aangezien ik met de oude drivers een TI4200 erin had zitten.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 12:31:
Hmmz toch maar ff getest @ 3dmark01
Met mijn omega 43.25 haalde ik een dikke 13600 punten,
Met de nieuwste forceware 12200 @ same speeds...
Nu moet ik wel zeggen dat mijn Windowsinstall bij de 1e 3dmark net nieuw was,
nu een kleine 4 maanden oud.

Maar de tv-out functie overruled nog steeds alle andere drivers, waardoor ik het prestatie verlies voor lief neem :)

Daarnaast had ik met de Omega drivers vaak veel problemen met refeshrates (ondanks de fixes) en met me muis die steeds op andere sens liep? :S

Maar opzich merk ik in de praktijk vrij weinig tussen de 2 drivers?

Is 1400 punten verschil nog te overzien?
Volgens mij waren de 43.XX drivers de zogenaamde 'cheat drivers'. Ik haalde met mijn Ti4400 zo'n 15000 punten met 43.45, maar met 53/55/56 haalt ie 'slechts' 13500 punten, ongeveer hetzelfde verlies dus als wat jij hebt. 't Zou ook kunnen dat bij de 43.XX drivers de beeldkwaliteit en niveau mipmap-detail standaard op 'Beste prestaties' staat ipv. 'Beste kwaliteit'. Bij de nieuwe drivers is dit volgens mij namelijk altijd beste kwaliteit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen heb ik allemaal hetzelfde gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neezeg... Voor het eerst sinds 45.23 een keer een driver die mn tv goed aanstuurt... Elke versie na 45.23 tot nu toe weigerde mijn tv als full screen video apparaat aan te sturen. Maar deze dus eindelijk wel... Weet iemand trouwens of het mogelijk is de tv-out pas in te schakelen als er een video gedraaid word? Dus standaard uit; behalve als er video in beeld is?

Moet naar mijn idee wel te doen zijn... Maar heb er nog niks over kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de tv-out settings niet eens meer vinden :?
Waar staan die nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 21-09 09:04
Gaat automatisch dacht ik

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op 21 maart 2004 @ 10:48:
Die hebben precies een of andere "auto-overclock" feature ...

I'm still in testing phase :D

[afbeelding]
al een bench gedraait? ben wel nieuwsgierig wat je haalt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik iets in mn tv-out gooi dan zie ik het nog steeds nergens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik heb enkele "problemen"met de 56.64 drivers:
1. Opengl vind ik nergens meer terug (zal wel niet goed gekeken hebben B) )
2. Far Cry loopt niet goed op mijn TI4200: Beeld is helemaal grijs. Met de oudere 53.03 drivers kan je "Emulatie fogtabel" aanzetten en dan is probleem opgelost. Ik vind deze instelling niet terug in de 56.64 drivers. (53.03 wordt wel aanbevolen door makers Far Cry)
3. F1 Challenge '99-'02 loopt niet zo lekker als de 45.23 drivers: ik haal nog maar 40 fps op 1600x1200 32 bits. Op de oude 45.23 drivers haalde ik op deze resolutie 70-90 fps. Wel zijn de 56.64 beter als de 53.03 drivers: met de 53.03 keek ik door de auto heen.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Ik vind ze een beetje vreemd. Ik kan mijn GF4 Ti4200 128MB niet meer "echt" overclocken. Als ik de Memory op 500 zet ipv 446 .... dan krijg ik vage artifacts overal, zwarte letters krijgen dan lichtgroene stipjes en de lucht bij Battery @ Enemy Territory is dan vol met roze/paarse vlekken, en uiteindelijk crasht de boel dan.....
Daarvoor stond hij altijd gewoon op 265Mhz/535Mhz

[ Voor 10% gewijzigd door Tha_TE op 22-03-2004 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 02:29

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 21:26:
[...]

ik snap je offtopic vraag niet? 3DMark2001 is van directX8 en hoger. de 2003 is directX9 en hoger ( alhoewel nu nog geen hogere versie bstaat dan de 9 )

en natuurlijk kan je die driver uitproberen voor je kaartje?
Als ik 3Dmark 2001 installeer dan doet deze het niet en ik heb de nieuwste directX 9 geïnstalleerd maar in de foutmelding komt te staan dat hij directX8 vesie nodig heeft :?

Terug gaan naar directX 8 is niet mogelijk zonder opnieuw te installeren in XP

Dus mijn vraag is hoe kunnen mensen nu 3Dmark 2001 draaien op een XP machine waar directX 9 op is geïnstalleerd?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sjorsfeenema schreef op 22 maart 2004 @ 02:12:
[...]

Als ik 3Dmark 2001 installeer dan doet deze het niet en ik heb de nieuwste directX 9 geïnstalleerd maar in de foutmelding komt te staan dat hij directX8 vesie nodig heeft :?

Terug gaan naar directX 8 is niet mogelijk zonder opnieuw te installeren in XP

Dus mijn vraag is hoe kunnen mensen nu 3Dmark 2001 draaien op een XP machine waar directX 9 op is geïnstalleerd?
Ff 2001SE nemen met de laatste patch erover, dan zou het gewoon moeten draaien, geen punt hier in ieder geval. Verder heb ik hier DirectX9b draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-03-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vraag me af waarom zulke drivers het WHQL certificaat krijgen. Naar mijn weten zijn het echt niet de eerste de beste testjes die uitgezocht worden om op te testen. En ik verwacht van WHQL op zijn minst stabiliteit. Bij mij liep 2001SE ook niet goed. Massale framedrops in UT2004. Hang ups bij Unreal Tournament, kortom liep niet lekker en ben niet tevreden met deze drivers.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Priet

To boldly do what no one has..

Argh, na het installeren blijft m'n muis steeds ff hangen tijdens het bladeren door de windows verkenner!

Nog meer mensen last van?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg opeens zeer slecht beeld bij het afspelen van een dvd, na het instaleren van forceware 56.64. Ben maar snel terug gegaan naar 56.56 :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het installeren van deze drivers deed gta vice city het niet meer. Na het introductiefilmpje krijg ik deze foutmelding:

Unhandled exception: c0000005
At address: 26f0207b

Ik heb vice city gepatched naar V1.1, maar dat mocht ook niet baten. Het betreft een Asus V8440 TD. Zijn er meer mensen met dit probleem? En is dit met deze driver op te lossen, of moet ik terug naar 53.03?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

rollback idd :) Kep een vriend die ook een V8440 heeft, ook niks anders dan zeik met die 56.64

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Mmmmm....
Ik heb soms artifacts met far cry zoals vaten of muren die een andere rare kleur krijgen :? .
53.03 had dit niet????
Achjah boeie kan er niet wakker van liggen.Maar had eigenlijk wel hele goeie drivers van nvidia verwacht,moej kijken hoe lang ze er mee bezig waren.
Ik begin het een beetje prutsers te vinden?? Normaal hadden ze altijd _/-\o_ drivers.
Maar als ik daar nu naar kijk en zie dat ze 3 maand nodig hebben om een driver te maken en ati in die 3 maand 3 nieuwe driverupdate's heeft uitgebracht.

Ik vind maar dat nvidia raar bezig is met drivers :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup mee eens, nVidia is gewoon hardstikke bezig geweest om de prestaties van de FX in ps2 toepassingen op te vijzelen. Ik hoop dat de nv40 een screamer wordt en dat nVidia niet meer gestressed via de drivers hoeft te proberen te compenseren. Ik heb het idee dat de GF3 en 4 niet zoveel profijt meer hebben gehad de laatste tijd, en dat andere kleine bugs ook niet heel veel aandacht hebben gehad. Over FarCry, er wordt 53.03 voor aangeraden (terwijl voor UT2k4 juist 56.64 nodig is). Ikzelf draai nog oude 45.23's en die vertonen geen krimp in welke game dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 29-03-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Sjah schreef op 29 maart 2004 @ 18:18:
Yup mee eens, nVidia is gewoon hardstikke bezig geweest om de prestaties van de FX in ps2 toepassingen op te vijzelen. Ik hoop dat de nv40 een screamer wordt en dat nVidia niet meer gestressed via de drivers hoeft te proberen te compenseren. Ik heb het idee dat de GF3 en 4 niet zoveel profijt meer hebben gehad de laatste tijd, en dat andere kleine bugs ook niet heel veel aandacht hebben gehad. Over FarCry, er wordt 53.03 voor aangeraden (terwijl voor UT2k4 juist 56.64 nodig is). Ikzelf draai nog oude 45.23's en die vertonen geen krimp in welke game dan ook.
Nou ik zie eigenlijk geen enkele verschil in ps2 toepassingen als ik de oudere drivers bekijk en deze.
Dus ik vraag me eigenlijk af wat er zoal is upgedate want veel zou het niet zijn.
Echt zonde dat nvidia hun eigen codering met ps2 toepassingen hebben gebruikt.
Als ze de directx 9 code hadden gebruikt zouden ze volgens mij veel sneller zijn dan ati :P .
Maar das natuurlijk nooit bewezen dus zal er ook niet al teveel over zeggen.

''Eerst zien dan geloven zoals men zegt'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou pci express support is toegevoegd, dat zal ook wel wat in de aarde hebben gehad. En ik denk dus wel dat nVidia nog steeds probeerde bij te schafen aan de prestaties, en natuurlijk bugs eruit halen die met de komst van de 50 serie waren geintroduceerd (want alles draaide perfect met de 40 op het laatst, terwijl dat vaak niet meer zo was met de 50). Maar ik ben het dus met je eens dat deze nieuwe drivers, na 3 maanden wachten, wat mager zijn.

ps. maar dat FarCry 53.03 nog nodig heeft is echt... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 29-03-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Laatst online: 23-08 12:18
Bij mij werken de drivers wel oke :) geen problemen met beeld en zo..en met 3dmark haal ik nu 5838 met me fx5800 :D..(heb het geheugen sneller [1000->1130 dmv flashen] laten lopen dus kan niet met oude drivers vergelijken..maar daarvoor had ik dus een score van 5550/5600 ofow) (core is nog zelfde btw). Ben wel tevreden met deze drivers :)

[ Voor 4% gewijzigd door DeSire op 30-03-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Er zijn nu nieuwe, officiële drivers: 56.72 download

Significant issues resolved in driver version 56.72 are listed below:
• GeForce FX 5200/FX5900/FX5950 Ultra, Windows XP: Far Cry (Patch
3) water is rendered incorrectly.
• GeForce FX 5200/FX 5600, Windows XP: Star Wars Galaxies
performance is poor.
• Windows XP: Presentation Director eight-bit test screen is not
displayed correctly.
• GeForce FX 5200/FX 5900/FX 5950 Ultra, Windows XP: ʺPlay On My
TVʺ option within the NVIDIA panel is not available when playing a
media file.
• Windows XP: OpenGL viewperf crashes or is extremely slow if the
Physical Address Extension boot option is enabled.
• Gameprofiles: Name of the .exe for Return to Castle Wolfenstein
profile is wrong.
• Apocalyptica crashes when 3D stereo is activated and then
deactivated.
• GeForce FX 5950 Ultra, Windows XP: In the game Splinter Cell
Pandora Tomorrow, white flashes occur on a character with
antialiasing enabled.
• GeForce FX 5950 Ultra,Windows XP: Fogging effect is not applied to
distant trees in the game Far Cry.

Open Issues:
• Windows XP: DualView Performance mode doesnʹt work
A fix for this issue will be included in the next driver release.
• GeForce FX 5200/5700/5750 Ultra, Windows XP: Shadow effects in
Splinter Cell do not display properly.
This is not an NVIDIA bug.
• Windows XP/2000: Clone mode may be set for the GeForce FX 5600
although only one display is connected.
This setting causes a drop in the performance of 3D applications. The
workaround is to use the NVIDIA control panel to reset the system to
standard mode from clone mode.
• Windows XP, GeForce FX 5950 Ultra: Homeworld2 antialiased
performance is slow.
This is not an NVIDIA bug, but is a known issue with the application. A game
patch 1.1 is available at ftp://ftp.sierra.com/pub/sierra/homeworld2/
updates/homeworld2_update_en_10_11.exe .
• Windows XP, GeForce FX 5600: Enter key does not perform the
intended actions in the NVIDIA control panel.
• Quadro FX 1100, Windows XP: Mouse pointer is blurry when moved
to the right side of the LCD
• Windows XP, Quadro FX 3000, T221 Display: Windows MediaPlayer
becomes pink/green with two T221 monitors rotated.
A fix for this issue will be included in a future driver release.
• Windows XP: Double-clicked Outlook messages sometimes end up
underneath other windows.
• Quadro4 980XGL/Quadro FX1000, Windows 2000: Altair Engineering
HyperMesh6.0 has problems with model contour color and rubber
band operation.
• GeForce FX, Windows ME/Windows XP: With 4x (or greater)
antialiasing enabled, the Options menu text in the game Spellforce
appears only when the mouse cursor hovers over it.
• Windows ME: CodeCult benchmark does not run properly.
• GeForce FX, Windows ME: Gunmetal Demo intro movie does
not display properly.

(ik heb ze nog niet installed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Priet

To boldly do what no one has..

Ja, en nog steeds hetzelfde muisprobleem :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Laatst online: 23-08 12:18
nvidia blijft ook maar drivers maken he :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nu zuigt Nvidia echt far cry geeft me daar rare kleuren aan :(.
Ik word een beetje strontmisselijk van die drivers van nvidia als dit zo verder gaat ruil ik deze kaart wel in voor een ati kaart. :(

Oke over dat ruilen dat meende ik niet :D .
Maar ik ben wel pist op nvidia (lompe driver update)

Eerst 3 maanden wachten en dan kom je nog geen week later met een driver waar je helemaal van staat te kijken |:( .

[ Voor 36% gewijzigd door Dark Master op 02-04-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dark Master schreef op 02 april 2004 @ 19:29:
Nu zuigt Nvidia echt far cry geeft me daar rare kleuren aan :(.
Ik word een beetje strontmisselijk van die drivers van nvidia als dit zo verder gaat ruil ik deze kaart wel in voor een ati kaart. :(
Dat ligt aan far cry, verwijder patch 1.1 maar eens

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
VonFoX schreef op 02 april 2004 @ 20:23:
[...]

Dat ligt aan far cry, verwijder patch 1.1 maar eens
Neeh die patch die heb ik er allang afgegooid die gaf idd problemen ;) .
Ik heb nu weer gewoon forceware 56.64 Die werken perfect.Maare dak rare kleuren zie in bomen met forceware 56.72 is echt dikke bagger :( .

Pagina: 1