[Medion] PC compleet dood

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 01:04
Sorry voor de brakke titel, maar kon er niet wat anders van maken.

Hier is het verhaal, de broer van mijn baas komt bij me met de mededeling dat z'n Medion pc het niet meer doet. Hij heeft hem gekocht bij de AH. Hieronder het verhaal. Specs ontbreken want alles was weggegooid.

Na 1,5 jaar goed gelopen te hebben kreeg hij een kritieke schrijffout van zijn harde schijf waardoor windows niet meer wou booten. Toen heeft hij op zijn E partitie (3 partities) nog een windows geinstalled en in de boot.ini aangegeven dat hij van de E moest booten. Toen ging het weer een tijdje goed, maar afgelopen week bleef de computer zoeken naar IDE drives zonder de schijf te herkennen en ook deed de dvdrom het niet meer.

Toen kreeg ik de pc en heb het volgende gedaan:

1. HD eruit, als slave in mijn pc zwaar gecontroleerd en 100% in orde (Seagate 120 gig)
2. Andere HD erin en meteen de bios induiken om de instellingen te checken, want met de originele HD kon ik niet eens in de bios. Terwijl ik in de bios zit vliegt het beeld weg.
3. Reboot, geen beeld, ook geen biospiep.
4. Videokaart eruit, in mijn pc en perfect beeld.
5. Videokaart terug, geen reactie.
6. PC helemaal gestript, inclusief geheugen en met alleen videokaart gedraaid. Nog geen beeld, ook geen klagende bios over het gebrek aan geheugen, helemaal niets.

Nu weet ik het niet meer. Jullie een idee?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27

talin

ES-MA

mischien de voeding waardoor de hardware componenten net iets te weing stroom krijgen ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
sowieso geheugen even testen met http://www.memtest86.com

edit: sorry niet goed gelezen. Heb je al geprobeerd om je bios te resetten? Dat kan met de cmos reset jumper of een harde reset door alle stroom eraf te halen en het batterijtje op je mobo even los te halen (paar minuutjes ofzo)

[ Voor 64% gewijzigd door MrAngry op 15-03-2004 17:19 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• DouweEgberts
@ Talin: Maar hij heeft het 1,5 jaar wel gedaan en dan zou het toch moeten werken als ie gestript is??

@JdeBruijn Ook zonder geheugen geen reactie van Bios

Brak mobo lijkt mij het probleem.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ook zonder geheugen geen reactie van Bios
Dat klopt, zonder geheugen doet ie zowiezo niets. :)
Probeer anders eens geheugen uit je eigen PC.
Maar een kapot moederbord kan natuurlijk ook altijd.

Maar heb je er geen garantie meer op zitten?
Of anders :
www.staiksterk.nl

Senile! Senile Oekaki

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:38
_bas_ schreef op 15 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Maar heb je er geen garantie meer op zitten?
Of anders :
www.staiksterk.nl
zonder geheugen hoort hij te piepen.. Als je mobo misschien brak is dan is het misschien niet heel verstandig om je eigen reepjes erin te doen..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
_bas_ schreef op 15 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/Stom.gif

Klinkt mij in de oren als een southbridge die het heeft opgegeven. Dat je na het vervangen van de HD nog 1 keer kon booten is dan puur geluk geweest, aan de HD zal het in ieder geval niet gelegen hebben. Wat heel misschien ook nog kan is het geheugen of de voeding, maar mijn geld staat op je mobo. Controleer anders ook even of alle condensatoren nog goed zijn, meen me te herinneren dat er bij een lading Medion PC's van een paar jaar geleden brakke moederboarden zijn gebruikt.

//edit
Jdebruin: tenzij jij WEL weet wat voor mobo erin zit nogal overbodige opmerking he, lang niet alle mobo's piepen als het geheugen niet goed / afwezig is :)

Overigens is het wel verstandiger om inderdaad het geheugen in je eigen PC te testen ipv andersom

[ Voor 16% gewijzigd door FragFrog op 15-03-2004 17:34 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• DouweEgberts
JdeBruijn schreef op 15 maart 2004 @ 17:22:
[...]

zonder geheugen hoort hij te piepen.. Als je mobo misschien brak is dan is het misschien niet heel verstandig om je eigen reepjes erin te doen..
Daarom en het is een vriendendienst, dus ik ga niet m'n eigen hardware eraan wagen als het niet nodig is.
Condensatoren controleren
Hoe doe ik dat? 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door DouweEgberts op 15-03-2004 17:35 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
DouweEgberts schreef op 15 maart 2004 @ 17:34:
Daarom en het is een vriendendienst, dus ik ga niet m'n eigen hardware eraan wagen als het niet nodig is.
Zoals gezegd: test het geheugen in je eigen PC, kan weinig mee gebeuren :)

Condensatoren gewoon even nalopen of ze niet gebarsten zijn of lekken, dit wil nog wel eens voorkomen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Mja voeding niet uit sluiten als mogelijke dader.... de medion pc's en gewoon oem in het algemeen hebben best brakke voedingen.
De voeding van de nieuwe medion 8080XL bijv wordt bij games nogal WARM :X

specs

Verwijderd

kijken?
Als ze verrot zijn staan ze bol of lekken ze prut of een soort metaalhoudend papier.

• DouweEgberts
Ook een bios reset heeft niet geholpen en de condensatoren zijn op het eerste gezicht nog heel.

Denk dat ik hem maar naar een computerzaak stuur.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1