Toon posts:

Laptop gebruiken als monitor van een PC ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraag van een computergebruiker met weinig "netwerk ervaring".

Ik heb thuis een desktop pc (windows xp) en die wil ik gaan gebruiken als Webserver (apache geinstalleerd en aangesloten op adsl).

Nu wil ik een laptop kopen om zelf mee te computeren (typen, emailen, internetten; the works). Dan kan ik lekker mijn monitor wegdoen en de desktop onder een bureau plaatsen. (tot zover alles ok)

Maarrrr: Als die server vastloopt of ik moet er iets op doen; hoe kan ik dan op de desktop/webserver "kijken". Ik wil immers mijn monitor wegdoen.

Dus mijn vraag:
- Is er iets waarop ik moet ltten wanneer ik een laptop koop zodat ik deze als monitor kan aansluiten?
- Kan ik ook iets doen met Virtual PC (weet niet precies wat dit is; geen ervaring mee)?

Ben benieuwd naar jullie reacties/ tips

Alvast bedankt,
Jaap

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoek eens op VNC... of remote ofzow, ik weet zeker dat hier honderden topics over te vinden zijn met de search... En je moet er dus op letten dat je laptop een netwerkaansluiting heeft...

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 15-03-2004 17:06 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je netwerkverbinding hebt kun je iets als radmin gebruiken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Juist, hier zijn vele handige programmatjes voor te vinden. Zoek bijvoorbeeld naar een VNC; hiermee kan je van een afstand je PC besturen, of gewoon het bureaublad bekijken. Een voorbeeld hiervan is Remote Administrator (RADMIN), dit kan je gewoon op de vele bekende download-sites vinden (download.com, Tucows).

Waar je op moet letten? Het lijkt me handig als je instelt dat de notebook niet in stand-by gaat. Verder zijn er geen punten waar je nog nadruk op moet leggen, het gaat er gewoon om dat het systeem lang aan kan staan.

Aangezien dit meer een software-vraag is dan een CSL-vraag, en dit redelijk basic is, gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.