[Citrix] sessie starten zonder userinteractie

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Voor een bepaalde omgeving wil ik een ICA sessie starten ZONDER dat de gebruiker zijn gebruikersnaam of wachtwoord in dient te vullen. Op de achtergrond draait een speciaal ontwikkelde tool. De gebruiker logt lokaal in met een smartcard. Van die smartcard wordt vervolgens de gebruikersnaam gehaald en het wachtwoord is berekend middels een gigantische berekening. Kortom: username en pass is bekend binnen die tool.

Nou kan ik die tool de sessie laten starten door WFCRUN32.EXE <appnaam> /domain:<> /username:<> /password:<> te doen. Echter aangezien de rest van de applicaties via de Program Neighborhood Agent gestart wordt en dus WFICA32 gebruikt, is session-sharing niet mogelijk...

Met andere woorden: Ik zoek een manier om WFICA32 te laten starten terwijl ik meteen de gebruiker bekend maak. Hier zijn echter geen standaard switches voor... iemand?

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:22
aye.. ik had niet goed gelezen |:(

[ Voor 87% gewijzigd door JaNuZz op 15-03-2004 21:09 . Reden: Zzz ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet de single signon van Citrix gebruiken hiervoor?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
misschien kun je hier wat mee (passthrough authentication en appsrv.ini):
http://www.tokeshi.com/mo...ews&file=article&sid=1958

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Rataplan_
elevator schreef op 15 maart 2004 @ 21:08:
Kan je niet de single signon van Citrix gebruiken hiervoor?
Dat is nou net de bedoeling. Maar het is de bedoeling dat er niet met smartcard wordt ingelogd echter op basis van username en wachtwoord, omdat dat zeker 10 seconden scheelt met inloggen.

Het is nu zo: de gebruiker steekt zijn smartcard in de lezer, dit wordt gedetecteerd, en de PNAgent wordt gestart. De pincode is voor de normale gebruikers hetzelfde, voor leraren en ICT-mensen niet (overigens voor de duidelijkheid: ik praat over een systeem wat op een basisschool komt te staan). We vangen af of de gebruiker een leerling of leraar is. Is het een leerling wordt de pincode automatisch ingevuld, is het een leraar of iets anders dan wordt eerst de pincode gevraagd. Daarna wordt de PNAgent ingelogd met SmartCard waarna na een paar seconden alle applicaties voor die gebruiker op de desktop komen.

Daarna wordt een sessie gestart waardoor door de session sharing daarna de applicaties meteen gestart kunnen worden. Maar die sessie die gestart wordt wil ik dus graag zonder smartcard doen omdat dat anders te lang duurt.

Verwijderd

Zoek eens naar ICA shell, dat is wat we hier op m'n werk gebruiken. Die laat toe dat je instelt wat de default NT gebruiker moet zijn etc. Ik denk dat dat is wat je zoekt.

Even ter verduidelijking, de Custom ICA shell is een shell die start bij het opstarten van de pc, en deze *kan* automatisch inloggen.

• Rataplan_
probleem is dat de clients lokaal inloggen. We maken gebruik van Thin Clients, en wel de T5700 van HP. Die zouden kunnen inloggen op het domein waarna ik prima met Pass Through authentication kan werken. Echter ik mag vanuit het project helaas neit op het domein laten inloggen... vandaar de problemen.

Ik ben er echter uitgekomen inmiddels! Ik zal dadelijk deze post editen en toevoegen wat ik nou precies gedaan heb, wellicht interessant voor sommigen.
Pagina: 1