Toon posts:

LP naar CD- Geluidsniveau?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik neem al lang LP's op op mijn pc. Eerst deed ik dit door een verbinding tussen de koptelefoonaansluiting van mijn versterker en de line in ingang van mijn pc. Werkte best wel goed.
Ik heb nu een platenspeler gekocht, die een voorversterker heeft en die je dus rechtstreeks kunt aansluiten op de line in ingang van de pc. Dat gaat heel goed, maar het probleem dat zich voordoet, is dat het geluidsniveau heel hard is. Nog wel net onder de 100 procent meestal. Ik heb natuurlijk gelijk geprobeerd om mijn line in lager te zetten, maar zelfs als ik die helemaal op 0 zet krijg ik soms nog teveel geluid. Ik heb al in de instellingen van mijn onboard geluidsgebeuren gekeken, maar dat is hetzelfde verhaal.
Kan ik dan nergens dat geluidsniveau goed lager zetten? Ik wil het gelijk goed zetten en niet later weer moeten bewerken. Dat is toch beter.
Iemand een idee? 8)7
Ik gebruik Audiograbber en heb een A7n8xde luxe board.

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
He zonnetje,

Ik had onlangs hetzelfde probleem. Het maakt uit of je hebt ingesteld op te nemen van Line-in, dan moet je bij de Opname eigenschappen (Record Properties) de schuif instellen, of dat je opneemt van "what-you-hear" en dan helpt alleen de weergave schuif van Line-in (Playback Properties). Je Line-in is wel de blauwe plug he rood = mic in = veels te hard.

Denon AVR-X3600H

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Jean,
Ik heb bij Audiograbber ingesteld opnemen via de line-ingang. Zo deed ik het altijd, maar nu dus veel te hard.
Niet via "what you hear"
Ik zal eens even kijken wat daar staat.
En wat bedoel je met blauw? Ik heb een rode en een witte tulp en die zit in een verloopstukje naar de line ingang op mijn pc.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik denk daat hij doelt op de kleurtjes van de geluidskaart pluggen, die hebben op de meeste borden kleuren zoals groen/rood/blauw/zwart om de verschillende in en uitgangen aan te duiden

Verwijderd

Topicstarter
Ok ja dat begrijp ik. Maar ik krijg het probleem niet opgelost. Ik heb nu de platenspeler toch maar via een uitgang van de versterker met de line in van mijn pc verbonden. Het was even zoeken, maar nu werkt het wel zo, dat ik het geluidsniveau goed kan instellen! :)