Toon posts:

adres achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan je op eniger wijze het adres van iemand achterhalen als je alleen z'n ip weet?
Er is namelijk iets van mij gestolen en heb nu een mailtje gekregen met daar aan foto van het gestolen goed. ik kon dus in hotmail dan ook zien wat het ip-adres was van de afzender. Maar ik wil graag weten van wie het adres is omdat het warschijnlijk om een soort van grap gaat. Weten jullie hoe ik hier ahcter kan komen? ik weet in ieder geval dat het in groningen is.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

Wat d8 je van aangifte doen bij de politie?

Verder kan je weinig met alleen een IP, geen enkele provider gaat jou NAW gegevens geven. Die worden alleen verstrekt aan opsporings diensten met een bevel van een rechter commissaris.

[ Voor 69% gewijzigd door S1W op 15-03-2004 16:33 ]

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Dan zul je toch naar de provider toe moeten stappen. Die kan aan de hand van het ip-adres de gegevens die daarbij horen opzoeken. Maar ik betwijfel sterk of ze er aan mee gaan werken.

S1W was eerder :(
PilatuS later :P

[ Voor 14% gewijzigd door Kayz op 15-03-2004 16:35 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
alleen de isp kan die gegevens vrijgeven, en dat doen ze alleen op verzoek van de politie je, zal dus eerst daar heen moeten

Verwijderd

Ik zou gelij knaar de politie zijn gestapt met dat hele mailtje, inclusfie ip adres..

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had al gebeld met de ISP inderdaad maar toen krege ik inderdaad het gezeuer van de privacy wet enzo...maar in ieder geval bedankt!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:35

S1W

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:36:
ja ik had al gebeld met de ISP inderdaad maar toen krege ik inderdaad het gezeuer van de privacy wet enzo...maar in ieder geval bedankt!
Gezeur? Tja... het is maar hoe je het bekijkt.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

bij mij begint het te borrelen....

wat kun je wel met alleen een ip doen? (van bv een firewall die bericht geeft dat een bepaald ip-adres wil connecten naar mijn pc)

oke, ja kan 'm proberen te pingen of tracert, maar wat nog meer, of houd het hier zo'n beetje mee op?

Verwijderd

nowell schreef op 15 maart 2004 @ 16:40:
bij mij begint het te borrelen....

wat kun je wel met alleen een ip doen? (van bv een firewall die bericht geeft dat een bepaald ip-adres wil connecten naar mijn pc)

oke, ja kan 'm proberen te pingen of tracert, maar wat nog meer, of houd het hier zo'n beetje mee op?
tracen leidt nooit naar de persoon zelf, je komt meestal uit bij de isp, of zon kastje van de isp.. Je kan dus alleen het 'district'achterhalen

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:36:
Ik zou gelij knaar de politie zijn gestapt met dat hele mailtje, inclusfie ip adres..
Even je post ontcijferen :X

Denk je dat die er wat aan doen dan?

/me Ruzor heeft weing vertrouwen in de Politie tegenwoordig :(

[This is what you get when you mess with us]

• nowell
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:48:
[...]

tracen leidt nooit naar de persoon zelf, je komt meestal uit bij de isp, of zon kastje van de isp.. Je kan dus alleen het 'district'achterhalen
dat tracen niet naar een persoon toe wees, dat wist ik, maar ik wilde wat dingen aanvoeren die "iets" met het ip doen. Maar ik begrijp dus dat je alleen met een ip niks kunt doen? (of je moet een vriendje bij een isp hebben zitten)

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
Nee je zal nooit "zomaar" een adres krijgen, je zal er dan echt een rechtzaak van moeten maken lijkt mij.
Dit is de enige manier(legaal dan, als je toevallig kan hacken zijn er meer mogelijkheden :D maar dat mag natuurlijk niet he O-) )

Verwijderd

Je zou kunnen proberen uit te rekenen hoe lang de "ping" erover doet om bij het ip adres te komen en dan aan de hand daarvan proberen te herleiden in welke straal je moet zoeken. uiteindelijk zou je met een laptopje heel dicht in de buurt moeten kunnen komen, maar nooit exact.

Is wel monnikenwerk volgens mij. :p

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 19:17
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:05:
Je zou kunnen proberen uit te rekenen hoe lang de "ping" erover doet om bij het ip adres te komen en dan aan de hand daarvan proberen te herleiden in welke straal je moet zoeken. uiteindelijk zou je met een laptopje heel dicht in de buurt moeten kunnen komen, maar nooit exact.

Sorry maar dit is natuurlijk echt grote onzin he.... als ik thuis ben en ping naar een andere @Home gebruiker in Zwolle dan heb ik een hogere ping dan wanneer ik in Enschede vanaf de Hogeschool Enschede naar datzelfde adres ping.
Het ligt er dus aan welke weg het pakketje aflegt....en welke routers het tegenkomt
Hier kun je dus vrij weinig uit afleiden

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:05:

Als ik naar mijn buurman met Zonnet verbinding (ik Chello) ping, gaat het pakketje echt niet rechtstreeks naar hem.
Waarschijnlijk eerst nog door Amsterdam in ieder geval. ;)

Wat je kan doen: Probeer op verschillende zoekmachines te zoeken op het IP adres. Misschien kun je op zo'n manier iemand herleiden.
Of: Zoek in je mailarchief of er vaker mail is ontvangen van dat IP adres..

Bekijk van welke provider er gebruikt gemaakt is. Ken je niet personen die die ISP hebben?
Van de ISP zul je echt niet het adres krijgen, of je moet er echt heel veel geduld voor over hebben. :o

🌞🍃

Pagina: 1