Toon posts:

Aan een Lcd van Laptop een vga kabel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb is een oud notebookje (Hp) die ik helemaal uit elkaar heb gehaald en daarvan het LCD scherm bewaar hebt. 8)

De bedoeling is om een aan het scherm een vga aansluiting te maken zodat ik het aan mijn pc kan koppelen. ;) en dus ergens aan de muur kan hangen :P

Nou heb ik dus een schema nodig om te weten hoe ik wat aan moet sluiten en wat ik precies allemaal moet solderen. Het probleem is alleen "Hoe kom ik aan zo'n schema" heb op internet gekeken maar nergens nog wat kunnen vinden.
Oja het lcd scherm zat ook nog met een aparte connector op het mobo van de laptop mis dat ik daar ook wat mee kan doen!? :?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij even op weg helpen!? thz _/-\o_

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 16:35

Blaz0r

:)

Gebruik de search eens, ik heb hier al eens een topic over gezien.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Blaz0r schreef op 15 maart 2004 @ 16:28:
Gebruik de search eens, ik heb hier al eens een topic over gezien.
Of je post de URL van dat topic of je post niks, simpel. Help hem dan op weg... of ben je geen echte tweaker? :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Laptop LCD aan VGA-kaart

hier dan :)

edit:
voor de datasheets zul je moeten googlen.. wat voor notebook is het? zoek met google.. schroef je notebook open, kijk of je typenummers/fabrikant ziet zoek zoek zoek zoek

[ Voor 60% gewijzigd door WVL_KsZeN op 15-03-2004 16:40 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
thz maar die had ik idd al eens gezien. Mijn probleem is alleen dat ik de datasheets nodig heb van zo'n schermpje maar kan niet vinden iemand enig idee?? :/

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 15:51
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:37:
thz maar die had ik idd al eens gezien. Mijn probleem is alleen dat ik de datasheets nodig heb van zo'n schermpje maar kan niet vinden iemand enig idee?? :/
Misschien dat je het eens bij de fabrikant (HP) kan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit erg lastig gaat worden maar is het wel te doen dan ?

Ik vraag me alleen of dit ooit wel wil gaan werken mijn grootste probleem zijn die datasheets

Verwijderd

Wat heeft dit met Opslagmedia & I/O Controllers te maken :?
is het wel te doen dan?
Als je niets probeert, weet je in ieder geval niets.
Ik vraag me alleen of dit ooit wel wil gaan werken
Daarop kun je alleen iets zeggen als je de datasheets/pinouts hebt. Zolang je niet meer info hebt is het onmogelijk. Zelfs al heb je de datasheets/pinouts is het nog steeds zo dat het in veel gevallen gewoon niet kan, zoals je ook hier kunt nalezen.

"Oud notebookje (Hp)" kan zoveel zijn. Hier kan niemand iets zinnigs over zeggen, zelfs niet de fabrikant wegens gebrek aan informatie (welke pinout, stekkers, chipnummers, stickers, uit welke laptop, bouwjaar, resolutie, foto's ter illustratie etc?).

Zie ook de reply van WVL_KsZeN en ramonp voor wat je zou kunnen doen om de datasheets/pinouts te bemachtigen en meer info te vinden over je LCD. In de CME Faq: laptop LCD's is een hele alinea aan jouw "probleem" gewijd en er is een compleet topic voor: Laptop LCD aan VGA-kaart

GoT is in ieder geval niet bedoeld als je persoonlijke Googlebot, en zeker niet zonder het nodig voorwerk (informatie vergaren, search, Google, fabrikant mailen). Hoe meer info jij hebt, des te duidelijker je vraag. Hoe duidelijker je vraag, des te beter kan iemand een adequaat antwoord geven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.