Toon posts:

ATI Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds begin Maart ben ik de trotse eigenaar van een ATI Radeon 9600 Pro..aangezien mijn broertje me oude videokaart wou overkopen. ( Hij heeft hem voor niks gekregen maar dat terzijde)

Toen ik hem installeerde deed windows standaard ATI drivers installen, maar dit heb ik onderbroken door de netwerk stekker eruit te halen. Iets wat ik bij een topic van Rene.V ( dacht ik) gelezen had.
Dit hielp en heb toen via de cd de "echte" drivers geinstalleerd.

hierna de pc opgestart en wat mij verbaasde was dat ik de pc kreeg in de modus 640*480
Netjes alles terug gezet naar mijn 1024*x resolutie, en aangezien ik graag game heb ik alles ook op AGP 8x gezet. ( wat de kaart ook ondersteund en mijn moederbord ook)

Pc vroeg toen te rebooten en zo gezegd zo gedaan, wederom kwam ik in een resolutie van 640*480
en een agp instelling van UIT.

Ik dacht dat het kwam door mijn Moederbord, en heb zodoende mijn bios geflashed. Dit hield niks.

Ik heb de volgende dingen gedaan:
-Geflashed ( Bios)
-Format windows
-windows 98 erop gezet
-Windows XP
-Bij me broertje in de pc gehangen ( de videokaart dan)

Dit is mijn systeem:
OS: WinXP Professional 5.1 (Build #2600) CPU: AMD Athlon XP 2500+ (Barton) , 1.83 GHz Video: Plug en Play on ATi SAPPHIRE Radeon 9600 ATLANTIS (1024x768x32bpp 60Hz) Sound: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio Memory: Used: 121/512MB Uptime: 6h 35m 11s HD: [C:WINDOWS] 8.06/14.91 GB [D:Films] 11.56/19.87 GB [E:Films Opslag] 7.87/19.87 GB [F:Troep] 13.78/19.87 GB Connection: MiniUSB Wireless Adapter

/edit: Titel is onduidelijk maar sorry hiervoor

genoeg informatie meegegeven???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:26 . Reden: Titel ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

dus de fout is dat je pc de resolutie op 640*480 zet na elke boot. en de agp uit.

deed je vga kaart het wel goed in de pc van je broertje????

misschien help het op fastwrite uit te zetten.
agp op 4x zetten.

welke drivers gebruik je.
die van de sapphire cd?? of de catalist 4.3??? of de omega drivers

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment gebruik ik de standaard drivers van de cd-rom die was meegeleverd.
Het probleem is dat als ik een instelling wijzig dat de pc vraagt: Wilt u herstarten?

waarna ik na herstarten de gemaakte instellingen weer ben verloren.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Nieuwste drivers van ati website al geprobeerd ?
Drivers voor je moederbord geinstaleerd ?

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-06 11:34
Weezer-DC schreef op 15 maart 2004 @ 20:43:
Nieuwste drivers van ati website al geprobeerd ?
Drivers voor je moederbord geinstaleerd ?
dit kan idd wel goed helpen,

down ff drivers van mobo, en check ff in de meuktracker de ati drivers (catalyst)

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In de BIOS "Fast-Write" al eens aangezet? De Radeon 9600 Pro werkt eigenlijk alleen maar (stabiel) met fast-write áán, in tegenstelling tot andere kaarten. Ik heb d'r zelf ook een, had dat probleem. Aan je systeem ligt het iig. niet, die zou het zeker aan moeten kunnen.

Download en installeer anders via www.ati.com de laatste ATI drivers, Catalyst v4.3, en het installeren van mobo drivers zoals gezegd is zowiezo eigenlijk wel een pré.
Pagina: 1