Toon posts:

Blauw XP scherm: STOP 0x000000D1 *

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik krijg dus een blauw scherm met allemaal tekst. Ik gebruik windows XP professional met de nieuwste windows updates en nieuwste videodrivers. Ik krijg het scherm vaak als ik games speel, maar ook als ik bv download via mIRC!

de error die hij aangeeft [is dezelfde die ik had VOOR mijn formats..hij gaat niet weg!] :

"Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

(helehoop onzin)

*** STOP: 0x000000D1 (0x00000004, 0x00000002, 0x00000000, 0x00000004)"

Plz help mij!!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-05 11:56
In de WOS-FAQ staan een heleboel tips.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

In de Howto's & Guides staat een Windows XP en 2000 BSOD guide

Ik denk dat je het daar mee red, zo niet zou ik hier op GoT even gaan zoeken naar
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of 'STOP 0x000000D1', er zijn namelijk al heel veel tips gegeven, meer dan ik zo kan verzinnen dus zelf even zoeken werkt het beste :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Om je een hoop gezoek te besparen:
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Microsoft heeft hier geen aparte HOWTO voor geschreven. Vaak (enkele uitzonderingen daargelaten) is deze STOP foutmelding echter veroorzaakt door foutieve drivers.
Lijkt me duidelijk :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 16:17

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

irq conflict wil ook nog wel es voor die melding zorgen, had t zelfs een keer toen op me 2200+ de l1 bruggen bevlekt waren met artic silver :D

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die tutorial al bekeken van jullie, maar ik vind de memorydump niet, en als ik foutieve drivers heb, welke drivers dan? voor men videokaart ofwat? heb ik net nieuwe voor installed..met de oudere had ik het probleem ook al..

Verwijderd

Ik gok erop dat je een NVidia kaart hebt die je toevallig met de Windows Update hebt ge-update?
Mocht dat zo zijn download dan even de drivers van www.nvidia.com en installeer deze en kijk of het werkt :)

en mocht dat niet zo zijn.. sja dan heb ik et fout

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste drivers via nvidia...[kep geforce4 mx420]

maar zoiezo..hoe kan het dan dat IRC gewoon werkt..maar als ik ga downloaden via irc..dat ik na paar minuten het blauwe scherm krijg... ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:36 ]

Verwijderd

Dan is er ook nog de optie om anti-aliassing uit te schakelen en dat soort dingen. Mijn GF4 mx440 ondersteund dat niet.. probeer gewoon je games met zo min mogelijk opties te starten en met een res. van 800x600 en probeer steeds wat opties erbij totdat ie vastloopt.. dan weet je ook waar het probleem ligt.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, als ik via die HOWTO, dan ben ik nu dat symbols aant downloaden van 149 mb..maar dat prog..download ik..zegt ie windows installer...dan gaat het balkje vol en zegt ie install complete..ik klik op OK..en dat was het....heb het al 3x geprobeerd...??

Verwijderd

koeling???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:37:
Dan is er ook nog de optie om anti-aliassing uit te schakelen en dat soort dingen. Mijn GF4 mx440 ondersteund dat niet.. probeer gewoon je games met zo min mogelijk opties te starten en met een res. van 800x600 en probeer steeds wat opties erbij totdat ie vastloopt.. dan weet je ook waar het probleem ligt.
Bij games valt het nog mee..het gaat mij vooral om het feit dat ik niet kan downloaden via irc omdat dat dat #@%$# ding komt!! :(

Verwijderd

Topicstarter
waarom komt het dan niet als ik gewoon op irc zit..en dan ineens wel als ik files download...al duizenden keren gebeurd..geen toeval..trust me

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt alles geprobeerd met die HOWTO's...no luck..weet iemand waarom dat debugging tool do raar doet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dimensionNL - zou je als je zelf de laatste post gemaakt hebt je laatste bericht willen bijwerken ipv een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verwijderd

heb je ook de drivers voor je moederbord geinstalleerd?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Komt dat ook omdat er een nicje of een ander apparaat zoals adsl usb modem meer word belast en daarom eruit klapt (mayb Irq sharing ofzow eens uit proberen te zetten in bios en no plug and play os selecteren loste bij mij een heleboel problemen met audigy op @ kt3 ultra aru bordje)

alternativ

Verwijderd

Ik weet niet wat voor verbinding je hebt maar ik heb dezelfde foutmelding gehad toen ik nog oude drivers voor mijn Speedtouch USB modem draaide van mijn ADSL verbinding. Als je zo een modem hebt lijkt het me handig dat je de drivers ervan even update.
Pagina: 1