Portrait mode in Dos

Pagina: 1
Acties:

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een arcadekast (cocktail cabinet) en daarin zit een 15" monitor. Nu heb ik de players tegenoverelkaar zitten, en het scherm is dus in de breedte geplaatst. Nu ga ik daar MAME op draaien, alleen moet dan het scherm wel een kwartslag gedraaid worden. Dus zoek ik dos software die portrait mode in dos beschikbaar maakt...

Bestaat zoiets eigenlijk wel, en zoniet, weet iemand hoe ik het wel zou kunnen doen?

Ik heb gezocht op google "portrait mode in dos" en de eerste is wel iets, alleen zit ik opgeschept met een P1-133Mhz en dan Windows 95 + mame erop...dat gaat niet echt lukken denk ik, dus wil ik het liefst een dos progje...

[ Voor 21% gewijzigd door Oguz286 op 15-03-2004 16:17 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
En het is niet mogelijk om Windows erop te draaien met een Radeon/Nvidia kaartje die dat wel ondersteund? Zodat je het in Windows instelt en dan draait.. en vervolgens in Dos gewoon MAME opstart, of als dat niet kan emuleerd?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Oguz286
Sluuut schreef op 15 maart 2004 @ 16:17:
En het is niet mogelijk om Windows erop te draaien met een Radeon/Nvidia kaartje die dat wel ondersteund? Zodat je het in Windows instelt en dan draait.. en vervolgens in Dos gewoon MAME opstart, of als dat niet kan emuleerd?
Het is een P1-133Mhz met pci, dus ik kan er niet even een nVidia kaart indrukken, en ik wil het liefst in dos werken aangezien windows + mame op die pc me niet zo'n goed idee lijkt...

Net zoiets als dit:
[rml]djteddy in "[ CiP] Arcadekast :)"[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Oguz286 op 15-03-2004 17:48 ]

• Oguz286
Weet iemand hoe djteddy dat heeft gedaan? Zijn pacman staat een kwartslag gedraaid.
Ik heb er maar even windows 95 op gezet, maar nou heb ik weer directx nodig :? Kan ik die zut niet gewoon onder Dos draaien? Want wanneer ik dat doe, krijg ik gelijk een melding, dat er geen supported videomodus kunnen worden gevonden omdat mijn 'videoboard' niet kan worden geprogrammeerd...

Ik heb er een S3 Trio64 in zitten, maar kan daar geen dos drivers voor vinden, en in windows 95 krijg ik precies dezelfde foutmelding...

Heeft er iemand ervaring met Mame op een p1 met dos?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Mame heeft zelf de volgende option:
-ror Rotates the display clockwise by 90 degrees.
-rol Rotates display anticlockwise
-flipx Flips display horizontally
-flipy Flips display vertically
-ror and -rol add authentic *vertical* scanlines, given that you
have turned your monitor on its side.
CAUTION:
Monitors are complicated, high-voltage electronic devices.
Some monitors are designed to be rotated. If yours is _not_ one
of them, but you absolutely must turn it on its side, you do so
at your own risk.
Zie http://www.mame.net/readmedos.html

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Oguz286
EXX schreef op 16 maart 2004 @ 13:43:
Mame heeft zelf de volgende option:

[...]

Zie http://www.mame.net/readmedos.html
Waarom heb ik dit niet eerder gezien? :|

JE BENT GEWELDIG, DANKJE! :> :P

• Oguz286
Even een ander vraagje, ik vind het niet nodig om een nieuw topic te openen daarvoor...

Ik heb nu MAME op pure dos 6.22 en dat schiet niet op...
Zou het helpen als ik er Win95 op zet en dan de 32-bits versie van mame draai?

Specs:
P1-133Mhz
32Mb ram...
S3 trio 64

En nog iets anders. Ik wil er een paar spellen op zetten...hoeveel knopjes raden jullie me aan voor de controls? Het is voor spelletjes zoals Pac Man, tanks ed...
Pagina: 1