Phaser 350 blijft opwarmen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb sinds kort 2 Tektronix Phaser 350's thuis staan (Xerox-was-printers). Een hiervan werkt prima, de ander werkt niet. Deze blijft opwarmen. Als deze start begint deze met 'Warming up', dit hoort rond de 15 minuten te duren.

Deze printer begint inderdaad met een warmingup, en telt ook keurig op (1% tot 90% ongeveer), hierbij de modussen Cleaning en Melting Ink doorlopend, de printer wordt ook gewoon warm. Toch blijft deze later ook nog warming up geven.

Ik heb de printer 1,5 uur laten opwarmen, deze bleef hangen in een lus van "initializing" en "warming up" (wisselden elkaar af). Waar zou dit aan kunnen liggen? Er zit voldoende was in, een nieuwe maintenance kit en een lege waste bak.

Overigens print deze printer geen cleaningpage. De printer is aangesloten via een parallele kabel en heeft een netwerkkaart ingebouwd. Er is geen extra papierlade aanwezig. Model Z350 (24mb, 600x300 versie)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kan gewoon wat mis zitten in de mechanica. In strijkijzers zit een bimetaaltje wat terugslaat als hij warm genoeg is. Het kan zijn dat hier de verbinding niet verbroken wordt als de machine opgewarmd is, wat zelfs nog gevaarlijk kan worden ivm. oververhitting.

Ik zit nu even heel simpel te denken volgens dat systeem van dat metaaltje; als het terugslaat en dan sluiting maakt denkt de machine opnieuw aan te gaan en geeft 'initializing'. Volgende stap: opwarmen. ding is dus eigk al klaar maar begint telkens opnieuw.

Ik zou ermee terug gaan naar de fabrikant (of zijn het oude machines?) en je garantie erbij halen... ga er niet zelf aan sleutelen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik zou als eerste de phasershare (netwerk) kaart er even uithalen en kijken of de machine dan wel op start, dit is erg vaak de oorzaak dat deze machines in "initializing / warming up" blijven hangen.

Begint de machine na verloop van tijd weer opnieuw met de opwarm cyclus? Hiermee bedoel ik dat hij eerst misschien 90% laat zien op het display en dan na een paar minuten weer vanaf 0% begint te tellen?