Bij het ontwikkelen van een nieuwe website gebruik ik Yapter (laatste versie, zie http://yapter.sourceforge.net/) als template engine.
Onderstaande code is de inhoud van het bestand index.php:
<?php
include("yapter.php");
$tpl = new Template("templates\homepage.tpl");
...overige code...
$tpl->parse();
$tpl->spit();
?>
De template homepage.tpl bevat ook een verwijzing naar een template genaamd header.tpl, deze bevat de top van de pagina (logo, navigatie etc.). Onderstaande regel uit homepage.tpl include de inhoud van het bestand header.tpl, zoals de PHP-functie include():
[INCLUDE header.tpl]
Bovenstaande werkt echter alleen als het bestand header.tpl in de root (waar index.php staat) staat en niet als het staat in de onderliggende directory \templates (waar ik alle .tpl bestanden wil plaatsen).
De volgende "oplossing" werkt helaas ook niet?
[INCLUDE templates\header.tpl]
Iemand een suggestie?
Gr. Ron
Onderstaande code is de inhoud van het bestand index.php:
<?php
include("yapter.php");
$tpl = new Template("templates\homepage.tpl");
...overige code...
$tpl->parse();
$tpl->spit();
?>
De template homepage.tpl bevat ook een verwijzing naar een template genaamd header.tpl, deze bevat de top van de pagina (logo, navigatie etc.). Onderstaande regel uit homepage.tpl include de inhoud van het bestand header.tpl, zoals de PHP-functie include():
[INCLUDE header.tpl]
Bovenstaande werkt echter alleen als het bestand header.tpl in de root (waar index.php staat) staat en niet als het staat in de onderliggende directory \templates (waar ik alle .tpl bestanden wil plaatsen).
De volgende "oplossing" werkt helaas ook niet?
[INCLUDE templates\header.tpl]
Iemand een suggestie?
Gr. Ron