[Server] Welk besturingssysteem voor meerdere functies ?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Ok,

Ik waag het er maar op want ik kom er niet echt meer uit. Tijden probeer ik al een goeie oplossing te vinden maar ik kom er niet echt uit.

Wat wil ik:

Heb hier een pctje staan, 350MHz, 20 GB HDD en 256 MB geheugen. Deze wil ik gaan gebruiken als server. Hij komt te hangen aan een netwerk waar hij de volgende functies moet gaan vervullen:

• Een simpele webpagina (voor vakantiefoto’s en een webcam)
• Apache of iets in die richting om iig bestanden online te krijgen.
• Als het even kan ook mail-server zodat hij elke 5 minuten gewoon mail checkt.
• Game-server eventueel. (Half-Life)

Dit staat in mate van belangrijkheid. Dus de game-server is het minst belangrijk.

Er zullen hier hoogstens 5 mensen tegelijk gebruik van maken dus het is volgens mij niet echt nodig een krachtigere pc te zoeken.

Nu heb ik als gebruiker nog een beperking:

• Het moet makkelijk te installeren en op te zetten zijn en voor een leek goed te begrijpen. (als ik er niet ben moet toch de server draaiende gehouden kunnen worden)

Tot nu toe is het mij nog niet echt gelukt een passende oplossing te vinden voor dit probleem, ook niet met de search. Echt een totaal pakket heb ik daar niet kunnen vinden voor deze wensen.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:37

nzyme

terror

is dit niet meer iets voor dat ene topic in NOS ? Welke distro je zoekt ofzo ?

mare, win2000 met apache en xchange moet lukken. die halflife gaat alleen lukken met een man of 6.

[ Voor 40% gewijzigd door nzyme op 15-03-2004 15:50 ]

| Hardcore - Terror |

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Hellraizer schreef op 15 maart 2004 @ 15:48:
is dit niet meer iets voor dat ene topic in NOS ? Welke distro je zoekt ofzo ?
Het hoeft niet per se een NOS topic te zijn, als Windows 2000 het bijvoorbeeld kan is het ook prima.

• nzyme
  • Laatst online: 21-07 20:37

nzyme

terror

waarom moet een leek het zaakje ook op kunnen zetten dan? Of staat de pc niet alwayz on? Want anders is het BESTE (vind ik dan) linux dr op.

| Hardcore - Terror |

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Komop Pizzaman, jij weet wel dat dit prima kan met Windows 2000. Het hangt er echt vanaf wat je zelf prefereert want het kan allemaal met zowel Windows als een Unix variant. Als jij gaat voor gebruiksvriendelijkheid en een leek die het moet kunnen beheren, zou ik je echter Windows 2000 aanraden.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
ddc schreef op 15 maart 2004 @ 15:55:
Komop Pizzaman, jij weet wel dat dit prima kan met Windows 2000. Het hangt er echt vanaf wat je zelf prefereert want het kan allemaal met zowel Windows als een Unix variant. Als jij gaat voor gebruiksvriendelijkheid en een leek die het moet kunnen beheren, zou ik je echter Windows 2000 aanraden.
:>

Ik weet ook wel dat het met Windows 2000 kan, maar als er nog andere goeie aanraders zijn dan hoor ik dat ook graag.

Verwijderd

Een linux distro lijkt mij idd ook erg geschikt. Maar aangezien jij voor gebruikersvriendelijkheid gaat zal win2k de beste keuze zijn. Nadeel is dan natuurlijk wel weer de kosten...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
De prijs maakt niet zoveel uit als het de functionaliteit maar heeft. :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mandrake 10 is uit. Mandrake is echt niet moeilijk! Ik weet natuurlijk alleen niet of er ook een linux versie is voor je game server. (vaak wel).

Het is misschien iets lastiger als MS maar zeker stabieler en veiliger. Proberen kan geen kwaat :)

Verwijderd

Pizzaman schreef op 15 maart 2004 @ 15:26:
Heb hier een pctje staan, 350MHz, 20 GB HDD en 256 MB geheugen. Deze wil ik gaan gebruiken als server. Hij komt te hangen aan een netwerk waar hij de volgende functies moet gaan vervullen:

• Een simpele webpagina (voor vakantiefoto’s en een webcam)
• Apache of iets in die richting om iig bestanden online te krijgen.
• Als het even kan ook mail-server zodat hij elke 5 minuten gewoon mail checkt.

Er zullen hier hoogstens 5 mensen tegelijk gebruik van maken dus het is volgens mij niet echt nodig een krachtigere pc te zoeken.

Nu heb ik als gebruiker nog een beperking:

• Het moet makkelijk te installeren en op te zetten zijn en voor een leek goed te begrijpen. (als ik er niet ben moet toch de server draaiende gehouden kunnen worden)
S-i-m-p-e-l: Gewoon W2k of W9X met Personal Webserver of een van de andere tientallen gratis kleine eenvoudige freeware/shareware webservertjes (kijk eens op tucows.com oid). Ook kun je op tucows gewoon tientallen mailservertjes vinden. Ik snap je probleem niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:55 ]

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
Windows 2000, kerio mailserver, apache, mysql, php (gdlib) + Dalbum die zorgt voor de foto gallery.

http://www.i-cey.net/photos/

Zoals je ziet, leuk stukje software die zelf de thumbnails maakt voor je :)

Mijn servertje draaid ook nog een vietcong server met een man of 8 op, verder regelt haalt hij de pop3 van mijn xs4all provider af, en regeld hij alle mailtjes van mijn domeinen die hij vervolgens opslaat, dit alles haal ik weer op via Imap.
Pagina: 1