Toon posts:

Linux Kernel compileren, config file.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de linux server die ik gebruik op een externe locatie staat, zou ik graag de config file alvast willen maken op een andere linux-bak.

Is dit mogelijk om te doen, en zo ja, waar word deze config file bewaart na het maken?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
De file heet .config en staat in je kernel-config-dir.
Maar ook remote kan je (neem ik aan) gewoon 'make menuconfig' draaien ?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25

SA007

Moderator Tweaking
je kan het ook gewoon op je eigen pc via putty(windows) of gewoon ssh onder linux.

Ik neem aan dat je een externe server een sshd geeft ;)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Let erop dat je dezelfde kernelversie gebruikt, die wil nog wel eens veranderen. Voor de rest zie ik geen enkel probleem om het op de betreffende machine te doen. Je hebt er niet eens root-rechten voor nodig.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:58
of pak de gewenste kernel source uit op de andere linux bak, genereer met 'make menuconfig' een .config bestand, kopieer dit naar de server in de kernel tree, doe 'make oldconfig' en maak daarna de kernel zoals je gewend bent.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja dat kan dus inderdaad zoals beschreven, en aangezien dit IMO toch echt wel vrij gemakkelijk zelf uit te vinden is, gaat dit topic dicht. In NOS verwachten we wel dat je zelf een klein beetje moeite kunt doen om zelf een probleem op te lossen, zie ook de NOS policy - updated 01/04/03

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
P.S. Je kunt zelfs de complete kernel remote compileren mocht je daar zin in hebben.
Pas wel altijd op dat je de nieuwe kernel niet direct als 'default' installeert, maar als tweede optie naast de bestaande, en dan vervolgens eerst eenmalig deze nieuwe kernel probeert te booten (zie de manpage van 'lilo', er is een optie voor om eenmalig direct een bepaalde optie te kiezen tijdens het booten terwijl de volgende keer dan weer de 'default' gebruikt wordt, dus de oude kernel). Als het dan niet werkt, hoef je alleen maar even te bellen of iemand op de resetknop kan drukken, wat een stuk handiger is dan meteen heen en weer moeten rijden :)
Als de nieuwe gewoon prima werkt, verander je die natuurlijk in de 'default' optie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.