Ik heb een lading mp3'jes op een Mac (OS 9.2.2) en die wil ik op cd branden, maar dan liever op een lagere bitrate. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik kan alleen maar tools vinden voor het omzetten van <whatever> naar mp3, maar niet voor het veranderen van de bitrate...
Weet je zeker dat je dat wilt?
Het mp3'tje zal dan opnieuw gecodeerd moeten worden (dus eigenlijk van mp3->wav->mp3, maar dat zal beroerd gaan klinken.
Ik zou ze lekker op 192 kbit houden.
Het mp3'tje zal dan opnieuw gecodeerd moeten worden (dus eigenlijk van mp3->wav->mp3, maar dat zal beroerd gaan klinken.
Ik zou ze lekker op 192 kbit houden.
Verwijderd
wellicht had je beter even met google kunnen zoeken op "convert and bitrate and mp3" dan was je er al geweest
http://www.zittware.com/P...3_bitrate_conversion.html
heb het niet getest maar dit lijkt me wel wat je zoekt.
succes
edit LEZEN, tis voor mac........zoek ik ff verder
succes
edit LEZEN, tis voor mac........zoek ik ff verder
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 15:21 ]
Mp3->wav->mp3 is inderdaad niets (had ik zelf ook al aan gedacht, maar dat lijkt me niet optimaal....). Kan het niet rechtstreeks? Zodat het lijkt (en klinkt) alsof je de originele wav meteen op 128 had geconverteerd?
Cool! En nou nog voor de Mac.....Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:19:
wellicht had je beter even met google kunnen zoeken op "convert and bitrate and mp3" dan was je er al geweest![]()
succes
Snap niet precies wat je nou bedoelt,Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:19:
Mp3->wav->mp3 is inderdaad niets (had ik zelf ook al aan gedacht, maar dat lijkt me niet optimaal....). Kan het niet rechtstreeks? Zodat het lijkt (en klinkt) alsof je de originele wav meteen op 128 had geconverteerd?
Je wilt dus bijvoorbeeld:
192 kbits > 128 Kbits
en niet
192 kbits > WAV > 128 Kbits
Ik begrijp je logica niet, want naar WAV is totaal geen verschil en doet precies wat jij wilt:?
[ Voor 6% gewijzigd door Wietse op 15-03-2004 15:32 ]
Of het tooltje nu schijnbaar onmiddelijk mp3 -> mp3 doet of niet doet geen afbreuk aan het feit dat het programma wel degelijk de mp3 eerst decodeert (naar WAV of RAW PCM) en daarna opnieuw codeert naar mp3. De kwaliteit zal dus steeds lager zijn dan wanneer je meteen vanaf de originele cd of WAV-bestanden naar mp3 op de lagere bitrate gecodeerd had.
Mp3 -> WAV -> mp3 is dus wezenlijk hetzelfde met dat verschil dat je zelf wat meer werk hebt.
Mp3 -> WAV -> mp3 is dus wezenlijk hetzelfde met dat verschil dat je zelf wat meer werk hebt.
Ehm...itunes?
leoaq.fm // Jeune Loop
Cool! En nou nog voor OS 9.2.2...Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:26:
deze dan
http://homepage.mac.com/major4/audio.html
wellicht dat je hier wat aan hebt
ZeTt schreef op 15 maart 2004 @ 15:31:
Ik begrijp je logica niet, want naar WAV is totaal geen verschil en doet precies wat jij wilt:?
Aha... ja, sorry, ik dacht dus dat die extra stap naar wav verlies zou opleveren.....Als dat niet zo is zou dat inderdaad kunnen. Direct is makkelijker, maar als daar geen tool voor is...SatCP schreef op 15 maart 2004 @ 15:33:
Ja, heb ik ook al naar gekeken, maar ik heb geen idee of dat kan en hoe dan.... Ik zie alleen maar een optie om mp3 te maken van cd's en zo...leokennis schreef op 15 maart 2004 @ 15:38:
Ehm...itunes?
Verwijderd
heb net voor het eerst software voor de mac gezocht
, dus je moet hem voor een ander osx hebben..
...zal wellicht nog eens een poging wagen, maar pak toch eens goolge erbij.
wellicht dat je het zelf eerder hebt gevonden.
BTW ik denk wel dat kwaliteitsverlies onontkoombaar is.
wederom succes
wederom succes
Mijn reacties op jouw hulp waren niet akelig bedoeld, hoor!!! Ik vond het eerlijk gezegd wel lollig dat ik tot twee maal toe hetzelfde zinnetje kon gebruiken...Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:03:
heb net voor het eerst software voor de mac gezocht, dus je moet hem voor een ander osx hebben..
...zal wellicht nog eens een poging wagen, maar pak toch eens goolge erbij.
wederom succes
Nog even voor het archief: ik heb de oplossing gevonden. Als je in I-Tunes kiest voor Converteer naar MP3 en je kiest een MP3 als bron, dan zet I-Tunes die MP3 om naar een MP3 met de op dat moment geldende converteereopties van I-Tunes! Simpel, en het klinkt nog goed ook.
Even ter overvloede: deze optie moet je natuurlijk alleen gebruiken om iets te 'downgraden': dus niet gebruiken om een MP3 met een bitrate van 128 om te zetten naar een MP3 met een bitrate van 256... Het wordt natuurlijk NOOIT béter dan de bron! Ik heb in mijn geval de converteerinstellingen van I-Tunes zo veranderd dat ze exact overeen kwamen met de bron-MP3's, maar dan alleen met een bitrate van 128 i.p.v. 192.
Even ter overvloede: deze optie moet je natuurlijk alleen gebruiken om iets te 'downgraden': dus niet gebruiken om een MP3 met een bitrate van 128 om te zetten naar een MP3 met een bitrate van 256... Het wordt natuurlijk NOOIT béter dan de bron! Ik heb in mijn geval de converteerinstellingen van I-Tunes zo veranderd dat ze exact overeen kwamen met de bron-MP3's, maar dan alleen met een bitrate van 128 i.p.v. 192.
Pagina: 1