Toon posts:

Maildrop in maildir formaat problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mense,

ik ben een beetje aan het stoeien aan linux (redhat 9) en wilde dus een imap mailserver met daarvoor nog een pop3 connector, de constructie dient als volgt te worden:
fetchmail-postfix-maildrop-courier-IMAP
nou ben ik bij het stukje van maildrop aangekomen welke in maildir formaat dient te dumpen. Het volgende is gedaan:
#define DEFAULT_DEF "Maildir/" in config.h van maildrop voor het compileren gezet.
Maildrop gecompileerd en draait ook na te proberen met het commando maildrop in de shell.
maildirmake Maildir gedaan vanuit het user account (testje)
in postfix main.cf onder mailbox_command = /usr/local/bin/maildrop en
local_destination_concurrency_limit=1 toegevoegd.
Postfix gerestart en fetchmail de mail laten ophalen, er komt gewoon mail binnen voor testje deze kan ik via webmin ook in de postfix mailbox zien hangen, echter komt hij niet in /home/testje/Maildir/new terecht waar hij dus normalitair zou moeten komen te staan zoals ik heb begrepen uit verschillende documenten.
weet iemand hoe ik dit kan?
alvast bedankt!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb je in je .fetchmailrc wel dit staan:

code:
1
poll [pop3server]proto pop3 user [username] pass [password] is testje here

Let op het 'is testje here' - dat geeft aan bij welke lokale user het bericht afgeleverd moet worden. Als dat mist dan wordt de mail niet bij de juiste user afgeleverd (hoe zou postfix dat tenslotte moeten weten?)

[ Voor 37% gewijzigd door Wilke op 15-03-2004 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 15 maart 2004 @ 15:32:
Heb je in je .fetchmailrc wel dit staan:

code:
1
poll [pop3server]proto pop3 user [username] pass [password] is testje here

Let op het 'is testje here' - dat geeft aan bij welke lokale user het bericht afgeleverd moet worden. Als dat mist dan wordt de mail niet bij de juiste user afgeleverd (hoe zou postfix dat tenslotte moeten weten?)
ik heb jou methode geprobeert door een .fetchmailrc in testje 's homedir te maken en fetchmail te runnen, echter komt er nog steeds niets in de Maildir/new.

het is eigenlijk de bedoeling dat hij een catch all ophaalt ik heb dus in de .fetchmailrc van de root
poll servernaam.net
proto pop3
no dns aka domain.nu
user "usernaam"
pass "wachtwoord"
is *
keep

ik zie de mail voor testje ook gewoon terecht komen in de testje mailbox via webmin maar volges mij beland hij in /var/spool/mail/testje op de 1 of andere vreemde manier

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 15:46 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:12:
Postfix gerestart en fetchmail de mail laten ophalen, er komt gewoon mail binnen voor testje deze kan ik via webmin ook in de postfix mailbox zien hangen, echter komt hij niet in /home/testje/Maildir/new terecht waar hij dus normalitair zou moeten komen te staan zoals ik heb begrepen uit verschillende documenten.
in de postfix mailbox zien hangen :? Waar komt die dan wel terecht ?

Postfix kan trouwens ook zelf in Maildir (+ Maildir format natuurlijk) afleveren:
Stukje main.cf
# DELIVERY TO MAILBOX
#
# The home_mailbox parameter specifies the optional pathname of a
# mailbox file relative to a user's home directory. The default
# mailbox file is /var/spool/mail/user or /var/mail/user. Specify
# "Maildir/" for qmail-style delivery (the / is required).
#
#home_mailbox = Mailbox
#home_mailbox = Maildir/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ahhhhhhh zo, dat kan inderdaad wel kloppen.

Nou gebruik ik dus procmail en geen maildrop, maar als ik de manpage ('man maildropfilter') lees zou je moeten kunnen opgeven DEFAULT=$HOME/Maildir, en dan zou het moeten werken?

Het is idd wel raar dat het niet werkt ondanks dat je dit al in de source als #define hebt opgegeven, maar probeer het eens?

Verwijderd

Topicstarter
arikkert schreef op 15 maart 2004 @ 15:45:
[...]

in de postfix mailbox zien hangen :? Waar komt die dan wel terecht ?

Postfix kan trouwens ook zelf in Maildir (+ Maildir format natuurlijk) afleveren:
Stukje main.cf
# DELIVERY TO MAILBOX
#
# The home_mailbox parameter specifies the optional pathname of a
# mailbox file relative to a user's home directory. The default
# mailbox file is /var/spool/mail/user or /var/mail/user. Specify
# "Maildir/" for qmail-style delivery (the / is required).
#
#home_mailbox = Mailbox
#home_mailbox = Maildir/
hmm dit werkt inderdaad, zelfs met mijn fetchmail constructie via de catchall zoals boven beschreven. Ik heb dus maildrop even ertussenuit en dus die maildir gedefineerd er komt nu een mailtje in /home/testje/Maildir/new te staan dit is goed. echter wil ik maildrop gebruiken voor het filteren dus zal hij helaas er toch tussen moeten :(
Pagina: 1