Datatape als videotape

Pagina: 1
Acties:

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een aantal gebruikte datatapes (Fuijfilm QG112) gekregen om te gebruiken voor mijn videocamera (Digital 8 van Sony).

Nu vertelde iemand dat dit niet raadzaam is omdat de datatape 'ruwer' schijnt te zijn dan een normale videotape. Dit heeft als gevolg dat de koppen sneller slijten.

Het is voor het eerst dat ik zoiets hoor.

Wie heeft er ervaring mee of kan het onderbouwen dat een datatape ruwer is dan een videotape. ??

Ik vind het op één mening afgaan een beetje weinig, zeker omdat ik nog zo'n 10 van die datatapes klaar heb liggen om als videotape te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door boomsma op 15-03-2004 16:19 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Persoonlijk vindt ik 't een vreemde uitspraak aangezien het principe van beide toestellen om data op de tape te zetten gelijk is en ook een tapestreamer een hoge betrouwbaarheids factor dient te hebben evenals de videocamera. Naar mijn bescheiden mening dienen de tape's gewoon te werken in je camera al denk ik dat de data tape's van betere kwaliteit zijn wat een bijkomend voordeel is.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
keur0000 schreef op 15 maart 2004 @ 15:04:
Persoonlijk vindt ik 't een vreemde uitspraak aangezien het principe van beide toestellen om data op de tape te zetten gelijk is en ook een tapestreamer een hoge betrouwbaarheids factor dient te hebben evenals de videocamera. Naar mijn bescheiden mening dienen de tape's gewoon te werken in je camera al denk ik dat de data tape's van betere kwaliteit zijn wat een bijkomend voordeel is.
De tapes werken ook (Perfect).

Maar het gaat om de slijtage, ik heb geen zin om er over een jaar achter te komen dat mijn videocamera niet meer bruikbaar is door het gebrik van verkeerde bandjes.