Toon posts:

DC++ vertraagd systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha, Ik draai dc++ 3.07, met als gevolg dat me internet connectie en me gehele systeem zeeeeeer traag worden. Ook internet sharing op me netwerk wordt zeer vertraagd. Dit probleem heeft ie ook als ik dc++ 3.06 heb geinstalled. Me sys loopt niet vast maar hij loopt als een p3 500 mhz. Ook het instellen van de prioriteit op zeer laag in taskmanager heeft weinig effect. Weet iemand hier een oplossing voor, want zodra ik dc++ afsluit draait alles weer naar behoren.

Mijn sys specs zijn:

p4 2,53 overclocked op 2,8
asus p4pe
1 gb ddr 2700
zonnet adsl
XP Prof.

Ik draai zoals gezegd dc++ 3.07 met daarnaast netlimiter om de bandbreedte voor me netwerk eerlijk te verdelen. Verder draai ik weinig bijzonders.

Verder is dc++ wel een fijn progje, vandaar dat ik een oplossing wil vinden voor dit probleem

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 09:31

MoietyMe

zij/haar

In DC++ 0.307 zitten nog een heleboel bugs, dus daar zou het door kunnen komen. Ik zou gewoon 0.306 er weer op zetten.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

hier vreet hij ook ruim 50% :/

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals ik al zei dc++ 3.06 vertraagd ook heel erg het sys. dat had ik al geprobeerd. Wellicht is het een instelling alwaar ik nog niet van weet...

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:49
1. Ik zou "DC++ vertraagt systeem" gebruiken, tenzij je "DC++ heeft mijn systeem vertraagd" bedoeld.
2. Je processor klokt niet automatisch terug vanwege oververhitting (dat doen P4's als ze te warm worden)? Dan zou hij traag kunnen worden. Als dit zo is heb je misschien een fanprobleem (kapot, los).
3. Welke firewall gebruik je? Tiny Personal Firewall bijvoorbeeld kan een systeem tot stilstand brengen bij programma's die veel connecties tegelijk openen.
4. Misschien ligt het gewoon aan het programma.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Chinchilla schreef op 15 maart 2004 @ 15:12:

2. Je processor klokt niet automatisch terug vanwege oververhitting (dat doen P4's als ze te warm worden)? Dan zou hij traag kunnen worden. Als dit zo is heb je misschien een fanprobleem (kapot, los).
3. Welke firewall gebruik je? Tiny Personal Firewall bijvoorbeeld kan een systeem tot stilstand brengen bij programma's die veel connecties tegelijk openen.
4. Misschien ligt het gewoon aan het programma.
ad 2 Temp. mobo en proc is OK. (O en de fan zie ik draaien heb nl een acryll case, lol)
ad 3 Ik gebruik geen firewall (zal wel 1 van de weinige zijn) ik gebruik al jaren proport wat prima werkt. Fijner nog als een firewall. Echter ook hier ligt het probleem niet.
ad 4 dit zou idd kunnen alleen kan iemand mij dan een idee geven van een normale instelling....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat gebeurt er als je netlimiter uitzet??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nix, zelfde probleem

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 09:35
Ik heb hetzelfde.
Wat ik doe als ik zie dat me pc traag loopt t programma afsluiten en opnieuw opstarten en alles werkt weer zoals het hoort.
Tijdens t gamen MOET dc++ ook uitstaan anders is t gemiddelde fps 15 ofzo :o

Aap!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 11:28
3.06 werkt bij mij al tijdje goed en icm netlimiter

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:50
der zat een bug in netlimiter
moet je ff de nieuwste downloaden/kopen
dan werkt t weer goed.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet bij de opties dat compressie uitzetten.... hij probeert nu elk pakketje te comprimeren en dan op te sturen, dat vreet enorm veel CPU kracht

/edit

En iedereen die net limiter gebruikt... waarom... eindelijk een goed programma... gaan er mensen weer een limiet stellen... aangezien ze moeten sharen... zonde hoor
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Off Topic:
Mijn upload bij zonnet is niet erg hoog. 14 kbs Ik heb ook nog een vriendin die graag wil browsen. Dus ik top dc++ af op 10 kbs, zodat er voor haar nog iets overblijft zoals mail zenden. Als ik meer bandbreedte zou hebben, zou ik meer kunnen sharen.

On topic:
Die compression tip zal ik is gaan proberen. Ik zal is kijken wat er gebeurt.
ja snap ik sorry, ikzelf werk hier met proxy's Sock4 sock5 e.d, als ik full upload, blijft alles in mijn netwerk goed bereikbaar, daarom vergeet ik dat soort dingen wel eens :P

[ Voor 89% gewijzigd door Vorkie op 15-03-2004 19:01 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 15 maart 2004 @ 18:48:

En iedereen die net limiter gebruikt... waarom... eindelijk een goed programma... gaan er mensen weer een limiet stellen... aangezien ze moeten sharen... zonde hoor
Off Topic:
Mijn upload bij zonnet is niet erg hoog. 14 kbs Ik heb ook nog een vriendin die graag wil browsen. Dus ik top dc++ af op 10 kbs, zodat er voor haar nog iets overblijft zoals mail zenden. Als ik meer bandbreedte zou hebben, zou ik meer kunnen sharen.

On topic:
Die compression tip zal ik is gaan proberen. Ik zal is kijken wat er gebeurt.

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je uploadspeed hoger is dan je download, dan kan je systeem wel is trager worden. Heb ik ook last van bij BitTorrent

Verwijderd

Topicstarter
Down is 70 kbs van 84, up is 10 kbs van 14

Verwijderd

Realiseren jullie wel dat dc++ 0.307(niet 3.07) een hele mooie feature heeft, namelijk hashen. Dat zal de eerste tijd, afhankelijk van de grootte van je share wat cpu vreten. Dus als je 500 GB shared dan duurt dat wel even :) (Ik heb een vrij kleine share en het duurde al wel een tijdje)
Heb een beetje geduld, als ie te lang raar blijft doen ga dan verder zoeken. Kijk ook eens naar het bestand Hashdata.dat, als dat groeit dan is het hash proces nog bezig.

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:41

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Is dat hetzelfde als bij eMule, want die loopt op mijn pc ook zo traag!

Verwijderd

Emule hashed ook, maar dat gebeurd natuurlijk niet altijd. Ooit moet ie er klaar mee zijn. Vooral de oudere pc's zullen het merken, de nieuwere waarschijnlijk minder omdat dc++ (en emule waarschijnlijk ook) niet aggresief hashen(dus nooit pc 100% gebruiken, het wat rustiger aan doen).
Pagina: 1