[Novell][Printer]traag

Pagina: 1
Acties:

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Hier op de basisschool is een novell netwerk en nu het volgende probleem.
Er staat hier een Laserjet 1100 op een jetdirect 500 printserver aangesloten op het novell netwerk dus.
Voordat een printopdracht door de printer is verwerkt duurt ongeveer een minuut per pagina wat heel erg vervelend is als 15 kinderen tegelijk willen printen dus dan ben je bijna een kwartier verder.
Een dubbele printopdracht van 1 pc verwerkt sneller. Nu weet ik niet of dit aan de printer ligt of aan het netwerk.
Als een printopdracht door word gevoerd dan begint de printer wel gelijk te knipperen dat er een opdracht is maar voordat er word geprint duur gewoon lang.

Heeft iemand misschien een idee

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat voor netwerk heb je en hoeveel data kan die printer volgens het boekje per sec verwerken?

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Het netwerk is een gewoon TCP/IP netwerk 100mbit
Hoeveel data de printer kan verwerken staat niet in het boekje.
De printer heeft 2 mb rom.

Zou het helpen om de printer uit te breiden met 16 mb (dimm) ?
lijkt me wel apart want een printopdracht is meestal niet echt groot

printopdrachten veschillen soms alleen tekst in word soms plaatje er bij maar nooit idioot groot en alleen een beetje tekst duurt ook al erg lang

[ Voor 55% gewijzigd door Fed-Ex op 15-03-2004 15:14 ]

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

ten eerste wat voor een pagina's print je? al zijn het maar kleine documenten dan kan het niet liggen aan het geheugen van de printer.

Kijk eerst eens met Nwadmin wat de printer aangeeft.. misschien werkt de queue niet helemaal goed.

ik denk zelf namelijk aan de hand van jouw post dat er iets fouts is met de queue, omdat daar eerst alle documenten op binnen komen, vervolgens worden die weer verstuurd naar de printer.

heb je het al eens geprobeert om de printer lokaal op een workstation te plaatsen? want dan kan je namelijk zien of het dan ook erg lang duurt