mcafee een bepaalde dir. laten scannen

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Ik heb een FTP server draaien op mijn machine. Ik wil graag dat de directories van deze server regelmatig gecontroleerd worden. Regelmatiger dan de rest van mijn pc, bv dagelijk of misschien ieder uur of misschien zodra er iets binnen komt.

Ik heb mcafee viruscan 8.0 en draai winxp home.

Verwijderd

En? Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al uitgevonden hoe je handmatig één dir kunt laten scannen, en zo ja hoe dat met een bepaald commando kan?

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
scheduling biedt geen optie voor een bepaalde directory. En als ik een handmatig scan kan ik wel 1 directory scannen, maar dat kan ik dan weer niet schedulen. Ik kon niet direct wat vinden over commando gestuurd bedienen. Zowel op mcafee pagina als in google of GOT. Ik kan via de taakplanner wel aangeven dat hij in een bepaalde directory moet beginnen, maar vervolgens gaat ie toch alle hd's langs. Dit vind ik niet echt nodig en kost veel tijd. Vandaar dat ik alleen maar 1 dir regelmatiger gecontroleerd wil hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door videodok op 15-03-2004 14:41 ]

Verwijderd

Het is toch zo dat McAfee alles scand dat in het geheugen komt dus als er iets word geschreven naar een dir word dit gelijk gescand.

In McAfee 7.x kan je een scan task aan maken en kan je opgeven welke dirs en schijven moeten gescand worden en hoevaak. 8.0 heb ik geen ervaring mee, is dat niet een home versie?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat jij wil kan in ieder geval in 7.x. Ik ken versie 8 niet...

In 7.x gaat het iig zo, dus je kan het allicht proberen of 8 dit ook snapt:

- Open de Viruscan Console (rechtermuisknop op het McAfee systray-icon)
- Vraag de properties van de gewenste scantask op (maak er desnoods eerst een aan)
- Kies de gewenste drive/folder
- Ga naar Schedule en dan naar Advanced. Hier kan je instellen hoe vaak hij moet.

Screenshot van het betreffende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/mcafeescan.JPG

(clickable)

Virussen? Scan ze hier!