botoo schreef op 17 maart 2004 @ 08:33:
NDB-K7 stelt dat dat voor iedereen, dus ook voor het nederlandse bedrijfsleven, opgaat (waarmee ik het behoorlijk eens ben), maar concludeert vervolgens dat het een onfatsoenlijke sneer naar Amerikanen is (wat imho een foute conclusie is).
Uiterst jammer dat hij dat zo opneemt, maar juist door die edit maakt hij de reactie wel erg overbodig. Omwille van de openheid mag deze reactie imho niet onder het maaiveld verdwijnen.
Ten eerste: het artikel beschrijft een connectie tussen twee bedrijven die mogelijk - waarschijnlijk - niet illegaal is:
Zo'n aanbeveling kan Microsoft geen probleem opleveren met betrekking tot antitrustzaken. "Er zijn veel voorbeelden van bedrijven die een ander financieren om hun rivalen voor de rechter te slepen. Natuurlijk is het achterliggende doel het beperken van vrije mededinging, maar het Eerste Amendement van de Sherman Antitrust Act staat het voeren van rechtszaken expliciet toe."
Dan stelt iemand dat hij dit gedrag niet goedkeurt, maar wel begrijpt: business. Volgt de schijnbare anti-Amerikaanse flame. Voor het doel van deze post kunnen we kiezen: of het weerleggen van het begrip uit de voorgaande post (wat, als ik de teneur goed vat, men hier niet verwacht), of het belachelijk maken van het idee dat business de exclusieve drijfveer van Microsoft is, of het belachelijk maken van de afkeuring voor de handelswijze van Microsoft. Als er nog meer alternatieven zijn, kan 'ie het beste als inherent offtopic aangemerkt worden
In alle gevallen is deze post door de vorm
en de referte aan de vorige post mij een paar slagen te flamerig. Het cynisme herken ik wel (na enig staren

), maar om nou te zeggen dat het een constructieve of inzichtvolle bijdrage is - nee. Als ik 'm zou moeten samenvatten, zou dat iets worden als "Microsoft ethisch? Belachelijk!" of "Jij begrijpt ze wel? Belachelijk!" of "Jij keurt hun handelswijze af? Belachelijk!" worden. Merk op dat de gemeenschappelijke factor "Belachelijk!" is
Geloof ik tenminste. Die gasten mogen van mij best wat eenduidiger posten
Tot slot wil ik nog kwijt dat we die andere post van NDB-K7 pas kunnen beoordelen als we met deze klaar zijn. Dat vind ik ook niet in het voordeel van deze spreken...
...uitgediscussieerd...
* Rataplan ruikt een fijne discussie over de lengte van discussies