[W2kServer]Terminal Server 1 sessie per user

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een W2k Server met 10 TS licenties, maar soms komt het wel eens voor dat een user die verbinding maakt via Remote Control 2 sessies opent doordat hij disconnect ipv uitlogt.

Nu wil ik het zo instellen dat als een user disconnect in een opstaande sessie, en dat als hij dan weer verbinding maakt met de TS dat hij in de zelfde sessie die nog openstond weer verdergaat. Dit om te voorkomen dat er 2 licenties verloren gaan aan 1 user.

Wat ik geprobeerd heb om in de Terminal Server Configuration een aantal instellingen in te stellen maar dit wil niet echt lukken.

Is het uberhaubt wel mogelijk? En hoe?

Twitter | Linkedin

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 22:05
Je kan ook instellen dat de disconnected sessie naar zoveel tijd (bv 5 min.) weggooit. Dan heb je die licentie weer terug.

[ Voor 1% gewijzigd door blueline op 15-03-2004 13:39 . Reden: spelfoutje ]

The ones with the greatest power protect those who don't.

• Mavvie
blueline schreef op 15 maart 2004 @ 13:39:
Je kan ook instellen dat de disconnected sessie naar zoveel tijd (bv 5 min.) weggooit. Dan heb je die licentie weer terug.
Ja maar dan is het niet-opgeslagen werk ook weg. Het is makkelijk dat een user gewoon de sessie blijft houden want er zijn net zo veel users als licenties die van TS gebruik maken dus ik schiet er niets mee op om die licentie vrij te geven als niemand haar gebruikt.

Twitter | Linkedin

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 22:05
Ik heb hier citrix Meta-/Winframe daar kun je gewoon instellen dat hij/zij waar hij/zij ook maar weer inlogd de sessie weer oppakt. Zit hier alleen een nadeel aan. Als de user dan ingelogd zit met een programma dan krijg ik problemen met de backup dus hier is het na 30 min. reset. Dit weten de users dus hun probleem als ze daardoor dingen kwijt zijn

The ones with the greatest power protect those who don't.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Het is mogelijk:
Bij de ts-instellingen kun je de timeout van de sessie op never zetten-> als een user dan opnieuw inlogf krijgt hij z'n eigen sessie weer.

-

• Mavvie
SysRq schreef op 15 maart 2004 @ 13:48:
Het is mogelijk:
Bij de ts-instellingen kun je de timeout van de sessie op never zetten-> als een user dan opnieuw inlogf krijgt hij z'n eigen sessie weer.
Dus:

End a disconnect session: Never

Toch? Of moet ik de selectbox voor Override users settings uitvinken?

Twitter | Linkedin

• SysRq
  • Laatst online: 07:40
Inderdaad :) (en override user settings aanvinken). Werkt bij mij goed.

-

• Mavvie
Ok bedankt, nu heb ik nog ff een vraagje ik weet nie of dat ook mogelijk is. Maar kwam niet echt veel tegen in de search.

Is het mogelijk dat een user maar 1 sessie tegelijk kan openen?

Twitter | Linkedin

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Is het mogelijk dat een user maar 1 sessie tegelijk kan openen?
Bij W2K3 is dit inderdaad een optie. Bij W2K volgens mij niet

• Mavvie
wappie1980 schreef op 15 maart 2004 @ 16:12:
[...]

Bij W2K3 is dit inderdaad een optie. Bij W2K volgens mij niet
Ow jammer.. is er ook nie een of ander tooltje voor.. (heb al rot gezocht op discussiefora maar kom nergens iets tegen wat er op lijkt)

Twitter | Linkedin

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan heb ej toch niet goed gezocht hoor - http://terminal.servebeer.com/php/single_logon.php :)
Pagina: 1