DVD vervangen door HD in dvd-recorder?

Pagina: 1
Acties:

• Paulus1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
DVD-recorders vanaf 270 euro - losse dvd-recorder inbouw 120 euro
HD-recorders vanaf 1000 ,, ,, HD 120 gieg 120 euro

Ik snap niet waarom een hd recorder zoveel duurder is.
Het kan onmogelijk in de hardware zitten, maar waar dan wel?
Elk zo'n ding moet met een ide of sata kabel aan de desbetreffende hd of dvd hangen of niet?
Wie heeft zo'n ding al eens uit elkaar gehaald?
Ik vroeg me ook af of het dvd-deel gewoon te vervangen is met een geformateerde harde schijf zodat je een dvd-recorder om kunt bouwen in een hd-recorder.
Gezien de prijsverschillen denk ik dat we weer erg belazerd worden als consument.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Dat worden we ook, want MediaMarkt had bijvoorbeeld rond de kerst een actie waarin je de Philips HDR1000 voor €350 (!) kon kopen, terwijl als je 'm nu online gaat zoeken je alleen maar prijzen van rond de €800 vindt.

Is inderdaad heel erg jammer, want ik zou zelf ook graag een HD-Recorder willen hebben, maar het is nou eenmaal iets nieuws en daar slaan ze een slagje uit door het lekker duur te maken...

The devil is in the details.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik heb een sat-tuner met harddisk (Dreambox 7000 met 160Gb Samsung erin), kost 500,- euro, en dan heb je ook nog es mpeg2 kwaliteit over de satelliet.

Bestanden kan ik via netwerk overzetten naar mijn PC om ze evt. te branden op DVD.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Die is inmiddels goedkoper: http://www.tweakers.net/pricewatch/73523 (340)
Zit volgensmij geen hd bijgeleverd, maar begint toch zo langzamerhand interresant te worden :9~

[ Voor 44% gewijzigd door Tarzan op 15-03-2004 13:26 ]

..:: ::..

• Paulus1
Ik heb laatst ook met iemand hier over een sat ontvanger gepraat maar die zei dat je bij een sat direct de digitale datastroom naar de hd zet.
Bij een gewonde hd recorder moet eerst het analoge signaal naar digitaal worden omgezet eer het op de hd kan.
Ik vond het nl gek dat je met een sat niet ook gewone tv signalen van de kabel kon opnemen.
Ik vind dat nog altijd krom dat er niet een apparaat is wat beiden kan, en sat en tv.
Errrrrg jammer.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 09:23
Heeft idd te maken met de aanlevering van het signaal.
Bij sat krijg je het al digitaal als MPEG2 DVB signaal dat zo weggeschreven kan worden. Bij kabel moet je eerst die analoge meuk omzetten naar digitaal en het vervolgens wegschrijven. Dat betekent dus feitelijk dat je een hardware MPEG2-encoder in je STB hebt en daarom is het zo duur..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bigfoot
Klopt precies, zelf zou ik het zonde van het geld vinden om een vrij slecht analoog signaal op te gaan zitten nemen. Als je de mogelijkheid hebt om een schoteltje op te hangen ben je uiteindelijk goedkoper EN beter uit.

• Paulus1
Maar zou je de dvd-brander door een hd kunnen vervangen?

• Bigfoot
Als je de software ook aanpast.... ;)

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 13:27
Paulus1 schreef op 15 maart 2004 @ 14:07:
Maar zou je de dvd-brander door een hd kunnen vervangen?
Denk ut nie :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 09:23
Het zal wel een non-standard IDE achtige interface zijn dus je zult waarsch. zowel hardwarematige als softwarematige aanpassingen moeten verrichten aan je (toch al dure) DVD-recorder. IMHO zonde.. Bovendien zou ik de moeite al niet willen nemen om inferieur kabelsignaal op te nemen als ik voor dat geld ook een sat-ontvanger kon kopen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1