Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
JIJ vraagt toch om commentaar?
als je niet tegen kritiek kunt moet je het IMHO ook niet vragen.
ennuh, crossposting is stout.
als je niet tegen kritiek kunt moet je het IMHO ook niet vragen.
ennuh, crossposting is stout.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
het gaat erom dat iedereen net doen alsof ze het beter kunnen en dat niks goed is behalve iets wat door hun gemaakt is....
oh, ja verander meteen je sig ff, het OF is niet dicht maar RIP.
Verder doe ik zelluf niet eens de moeite om mijn site te posten want ik weet dat ie lelijk is. Ik geef de term Doxa een geheel nieuwe dimensie.
Verder doe ik zelluf niet eens de moeite om mijn site te posten want ik weet dat ie lelijk is. Ik geef de term Doxa een geheel nieuwe dimensie.
[off-topic]
het onzin forum heeft een GEHEEL EIGEN DOMEIN...!!! en dat vind ik helemaal niet verkeerd....!!!
[/off-topic]
het onzin forum heeft een GEHEEL EIGEN DOMEIN...!!! en dat vind ik helemaal niet verkeerd....!!!
[/off-topic]
Verwijderd
kneuter> Als ik zeg dat ik Britney Spears :r:r:r vind zingen wil dat toch ook niet zeggen dat ik het beter kan?
En het is toch logisch dat je kritiek krijgt? Met complimenten kun je NIKS. Alleen zelfvertrouwen geven misschien...:)
En het is toch logisch dat je kritiek krijgt? Met complimenten kun je NIKS. Alleen zelfvertrouwen geven misschien...:)
het enige wat je daar hoort is:
"wat een gare k*t site"
dat valt toch wel onder DOELLOZE kritiek of niet soms
"wat een gare k*t site"
dat valt toch wel onder DOELLOZE kritiek of niet soms
HIER ga ik geen discussie over aan, als je het goed vindt.Op vrijdag 15 december 2000 23:12 schreef KnEuTeR het volgende:
[off-topic]
[/off-topic]
Er was maar 1 OF en 1 die het enigzins benaderde, en die zijn beide NIET terug te vinden op bovengenoemd domein
Verwijderd
Ik ben het met Kneuter eens.
Ik had laatst een (ik geef het toe) ontzettend domme vraag over HTML.
Ik werd van alle kanten geflamed en uitgemaakt voor 'sukkel' en er werd gelijk gezeurd om slotjes!
Ik werd van alle kanten geflamed en uitgemaakt voor 'sukkel' en er werd gelijk gezeurd om slotjes!
Goh laat me 1x raden, was het iets in de trend van "Als je op search klikt..." of "Daar had je zelf ook wel achter kunnen komen..." of "Vraag niet zomaar zonder zelf wat geprobeert te hebben..." als dat zo is geef ik ze groot gelijk, sommige mensen denken dat alles hier wordt voorgekauwd.Op vrijdag 15 december 2000 23:40 schreef Soron het volgende:
(ik zeg dus niet dat jij dat ook bent, heb de hele thread niet gelezen, maar dat komt zo vaak voor...)
ja sorry hoor, maar er wordt daar ook veel bagger gepost hoor
en als je bagger post krijg je bagger terug zo werkt het. Ga hier nou niet jongetjes van 13 zitten verdedigen die ook weten wat een body tag is.
Als er mooie shit komt krijgt dat vaak hele goede reacties en nog betere kritieken waar ze echt wat mee kunnen.
(deejen ze bij mijn site ook
erger vind ik mensen die gaan zitten etteren daar en niets onder hun eigen homepage dingetje hebben hangen. Anders weet je niet van wie die kritiek komt zeg maar
en als je bagger post krijg je bagger terug zo werkt het. Ga hier nou niet jongetjes van 13 zitten verdedigen die ook weten wat een body tag is.
Als er mooie shit komt krijgt dat vaak hele goede reacties en nog betere kritieken waar ze echt wat mee kunnen.
(deejen ze bij mijn site ook
erger vind ik mensen die gaan zitten etteren daar en niets onder hun eigen homepage dingetje hebben hangen. Anders weet je niet van wie die kritiek komt zeg maar
Stoer; Marduq
Domme vragen over HTML horen niet op het Site Check forum maar op het webdesign forum dus dat punt is al afgeschreven.
Kleuter: geef een paar URL's van posts op het sitecheck forum waar geflamed wordt?
Dan valt er wel verder te discussieren.
Kleuter: geef een paar URL's van posts op het sitecheck forum waar geflamed wordt?
Dan valt er wel verder te discussieren.
Je hebt er meer aan als iemand eerlijk zegt dan wat ie ervan vind dan dat ie gaat zeggen 'oh wat mooi' terwijl ie dat niet vind.
Vind ik ook eigenlijk... Ik vind het wel een goed forum... We krijgen best mooie sites voorgeschoteld, en je kunt snel de meningen van het publiek te horen krijgen over wat ze wel en niet mooi vinden.
Ik probeer altijd de goeie EN de 'slechte' punten (meestal zijn dingen niet echt slecht, maar zouden ze wat mooier uitkomen als...) van een site te bekijken en te noemen...
En van alle mooie sites die ik zie doe ik weer ideeen op, ideeen over design, over interfaces, vanalles... Vind ik erg belangrijk voor mezelf, het roept een beetje creativiteit op zeg maar...
Ik probeer altijd de goeie EN de 'slechte' punten (meestal zijn dingen niet echt slecht, maar zouden ze wat mooier uitkomen als...) van een site te bekijken en te noemen...
En van alle mooie sites die ik zie doe ik weer ideeen op, ideeen over design, over interfaces, vanalles... Vind ik erg belangrijk voor mezelf, het roept een beetje creativiteit op zeg maar...
Kneuter, ik begrijp je niet... ten eerste, als een pro-designer reageert dan is dat in elk geval met opbouwende comments. Over geflame etc. kun je gewoon heen lezen want zoals je al zegt daar heb je niets aan.
Maar je moet er niet vanuit gaan dat iedereen om alles roept dat het mooi is, want 80% is dat ook niet. Het doel van het forum lijkt me dan ook dat de wat minder gevorderde designer wat leert van de wat meer ervaren designer. Als je dan als comment bv krijgt dat je kleuren zuigen en de comic-sans echt niet mooi is.. dan kun je dat zien als een flame, maar je zou ook kunnen denken, misschien hebben ze wel gelijk.
Kortom, tis maar net hoe je eigen instelling wat dat betreft is. Er zitten ook soms erg mooie sites tussen en die krijgen het dan ook te horen.. als je alles zo in het negatieve trekt dan ben je volgens mij iemand die zich gewoon wat snel aangevallen voelt.. no hard feelings, wat betreft ongenuanceerd geflame heb je helemaal gelijk.
Maar je moet er niet vanuit gaan dat iedereen om alles roept dat het mooi is, want 80% is dat ook niet. Het doel van het forum lijkt me dan ook dat de wat minder gevorderde designer wat leert van de wat meer ervaren designer. Als je dan als comment bv krijgt dat je kleuren zuigen en de comic-sans echt niet mooi is.. dan kun je dat zien als een flame, maar je zou ook kunnen denken, misschien hebben ze wel gelijk.
Kortom, tis maar net hoe je eigen instelling wat dat betreft is. Er zitten ook soms erg mooie sites tussen en die krijgen het dan ook te horen.. als je alles zo in het negatieve trekt dan ben je volgens mij iemand die zich gewoon wat snel aangevallen voelt.. no hard feelings, wat betreft ongenuanceerd geflame heb je helemaal gelijk.
Als je niet tegen kritiek kan moet je die ook niet vragen. Maar ben het wel met je eens dat je aan reakties zoals "wat een kut-site" niets hebt, behalve dan dat je mag overwegen om er iets meer tijd en energie in te steken of nog even verder te oefenen.
Mensen die boos worden omdat ze slecht beoordeelt worden snappen het idee achter Sitecheck forum niet, het sitecheck forum is niet bedoelt om complimentjes te krijgen (mag wel natuurlijk) maar om gefundeerde kritiek en tips te krijgen, kan je daar niet tegen? Dan moet je gewoon geen site plaatsen.
Ben het voor de rest weer eens met Tom eens, de beoordelingen en reakties bij sitechecks zijn de laatste tijd iets eerlijker geworden, persoonlijk hoor ik liever wat er fout is (en als het lelijk is hoor ik dat ook graag) dan "oh wat mooi".......aan een "oh wat mooi" reaktie heb je net zo weinig als aan een "wat een kutsite" reaktie.
Mensen die boos worden omdat ze slecht beoordeelt worden snappen het idee achter Sitecheck forum niet, het sitecheck forum is niet bedoelt om complimentjes te krijgen (mag wel natuurlijk) maar om gefundeerde kritiek en tips te krijgen, kan je daar niet tegen? Dan moet je gewoon geen site plaatsen.
Ben het voor de rest weer eens met Tom eens, de beoordelingen en reakties bij sitechecks zijn de laatste tijd iets eerlijker geworden, persoonlijk hoor ik liever wat er fout is (en als het lelijk is hoor ik dat ook graag) dan "oh wat mooi".......aan een "oh wat mooi" reaktie heb je net zo weinig als aan een "wat een kutsite" reaktie.
Ik quote even een stukje uit de FAQ, sluit wel aan bij laatste 3 reakties (die van mij, Tom en Ozboz):
:
en nog 1 wat ik een van de mooiste stukken uit de FAQ vindHou er ook rekening mee dat niet iedereen even "gifted" is.
Er lopen hier zowel professionals als newbies rond, maar zo af en toe komen we allemaal wel een probleem tegen wat we zelf niet op kunnen lossen. Hou daar rekening mee.
Weet tegen wie je het hebt. Er zijn hier veel mensen (vaak een van de regulars) die met het oplossen van technische- of computerproblemen hun brood verdienen. Adviezen van dergelijke mensen verdienen het niet om in de wind te worden geslagen of weggehoond te worden. Jij vraagt om de oplossing van een probleem, niet zij.
Het is sowieso wijs om het Profiel van onbekenden te checken voordat je een (negatief) reply geeft.
100% mee eens... Zelfs sites die tecnisch gewoon uitermate goed in elkaar zitten en waar mischien wel een jaar werk aan is besteed worden helemaal de grond in geboordt.Op vrijdag 15 december 2000 22:58 schreef KnEuTeR het volgende:
Als iemand hier fff ze eigen site post waar hij uren aan gewerkt heeft,
WORD DIE ALLEEN MAAR AFGEZEKEN...!!!
weg met dat "site-check"-sub-forum dus...!!! daar word alleen maar ge-flamed... :(
Ook de term DOXA wordt veel te snel in de mond genomen...
OK.. sommige sites zijn wel heel erug.. maar velen vallen wel reuze mee.. En asl die mensen het nou leuk vinden om dat te doen.. laat ze toch! En al maken ze dan een site voor de plaatselijke bakker... "Who Cares?"
De grote bedrijven zullen ze toch echt nooit inhuren...
Als je na een jaar aan een site werken nog niet iets kan maken wat niet de grond ingeboord wordt, aan wie ligt het dan denk jezelf? Kijk, ongenuanceerd afezeiken schiet niemand wat mee op, maar als je niet tegen kritiek kan laat dan je site gewoon uit de sitecheck. Ookal maak je een site voor een lokale middenstander, ook dan kan ie wel met smaak en gevoel voor vormgeving in elkaar gezet zijn. Ik begrijp echt niet waar jullie je druk over maken. Ook een pro-designer heeft in het begin lelijke sites gemaakt en is door veel kritiek (en vooral kritisch naar zichzelf toe) beter geworden.Op zaterdag 16 december 2000 16:04 schreef Maxonic het volgende:
[..]
100% mee eens... Zelfs sites die tecnisch gewoon uitermate goed in elkaar zitten en waar mischien wel een jaar werk aan is besteed worden helemaal de grond in geboordt.
In het kort: Opbouwende kritiek kan je aansporen beter je best te gaan doen.
En da's goed. Zoals eerder gezegd: positieve kritiek helpt je niet een site beter te maken.
Even ter zijde:
Ik ben vroeger ook heel simpel begonnen.
Niet te geloven wat was mijn site lelijk!
Maar omdat ik veel programmatjes maakt met een grafische layout, kreeg ik een redelijk gevoel voor grafisch design.
In de planning staat dat ik nu als grafisch ontwerper bij een webdesign bedrijfje ga werken.
En da's goed. Zoals eerder gezegd: positieve kritiek helpt je niet een site beter te maken.
Even ter zijde:
Ik ben vroeger ook heel simpel begonnen.
Niet te geloven wat was mijn site lelijk!
Maar omdat ik veel programmatjes maakt met een grafische layout, kreeg ik een redelijk gevoel voor grafisch design.
In de planning staat dat ik nu als grafisch ontwerper bij een webdesign bedrijfje ga werken.
ik ben hier ff gvd ontstemd over, ik doe de moeite om je site serieus te bekijken en je van advies te voorzien, bied je een link aan waar redelijk exact een javascript te vinden is waarmee je vraag over een javascript om midi-files aan te sturen kan worden opgelost, twee anderen mensen geven je tips over programma's/sites waar je verdere informatie kan aantreffen.
en nog is meneer niet tevreden!
wat verwacht je... een veer in je reet
duidelijk gezegd, ik heb je gemeld dat wat mij betreft je site voldoet aan je schoolopdracht, waarschijnlijk zul je wel een voldoende ervoor krijgen, maar daarna heb ik aangegeven dat vanuit een serieus en professioneel oogpunt je site geheel niet voldoet.
Je bent nu op een punt dat je overweg kan met een programma, dat is al knap, maar nu zal je je manier van werken en de idee waarmee je sites bouwt kritisch moeten gaan bekijken, je zal je ontwerpers capaciteiten moeten ontwikkelen en dat is nog veel werk, je staat nog maar aan het begin.
ook mijn opmerkingen over MIDI-gebruik zijn serieus, het eeft zin de kritiek hierop serieus te nemen, dat kan je enorm helpen betere audio-content in je sites te krijgen (kort gezegd heeft het geen zin enorme files als background-muziek te draaien, maar is geluid simpelweg een element in je design waarmee je site gebruiksvriendelijker an maken, danwel een 'sfeer' mee kan geven, hierbij rekening houdend met laadtijd)
ik ben het met je eens dat het sitecheck-forum niet mijn keus heeft en dat er teveel ruimte is voor domme en kortzichtige opmerkingen, echter tevens vindt ik het storend dat de kwaliteit en methode van plaatsen van sites nog een te laag niveau heeft.
Wat mij betreft was dat niet in de betreffende thread het geval en heb ik spijt dat ik de moeite heb genomen je van antwoord te voorzien :(:(
mn excuses voor het eventueel grovere taalgebruik
edit: typo
en nog is meneer niet tevreden!
wat verwacht je... een veer in je reet
duidelijk gezegd, ik heb je gemeld dat wat mij betreft je site voldoet aan je schoolopdracht, waarschijnlijk zul je wel een voldoende ervoor krijgen, maar daarna heb ik aangegeven dat vanuit een serieus en professioneel oogpunt je site geheel niet voldoet.
Je bent nu op een punt dat je overweg kan met een programma, dat is al knap, maar nu zal je je manier van werken en de idee waarmee je sites bouwt kritisch moeten gaan bekijken, je zal je ontwerpers capaciteiten moeten ontwikkelen en dat is nog veel werk, je staat nog maar aan het begin.
ook mijn opmerkingen over MIDI-gebruik zijn serieus, het eeft zin de kritiek hierop serieus te nemen, dat kan je enorm helpen betere audio-content in je sites te krijgen (kort gezegd heeft het geen zin enorme files als background-muziek te draaien, maar is geluid simpelweg een element in je design waarmee je site gebruiksvriendelijker an maken, danwel een 'sfeer' mee kan geven, hierbij rekening houdend met laadtijd)
ik ben het met je eens dat het sitecheck-forum niet mijn keus heeft en dat er teveel ruimte is voor domme en kortzichtige opmerkingen, echter tevens vindt ik het storend dat de kwaliteit en methode van plaatsen van sites nog een te laag niveau heeft.
Wat mij betreft was dat niet in de betreffende thread het geval en heb ik spijt dat ik de moeite heb genomen je van antwoord te voorzien :(:(
mn excuses voor het eventueel grovere taalgebruik
edit: typo
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
RM-rf, volgens mij heb ik wat gemist, ik zie namelijk geen posts van jou staan, heb je hem gemeeld ofzo?
Er staat ook nergens een verwijzing naar de betreffende thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/88648
(is wel zo duidelijk om dit erbij te vermelden)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/88648
(is wel zo duidelijk om dit erbij te vermelden)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
kritiek moet opbouwend zijn, anders heb je niets aan. Helaas hebben de meeste posters die waarheid nog niet gevonden....ik geef je helemaal gelijk dus, hoewel je het ook iets anders kan brengen.
Pagina: 1