Toon posts:

Computer met opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het volgende is het geval. Als ik de computer aanzet start hij normaal op totdat hij in windows aankomt, de icoontjes in de try bijna geladen zijn en dan reboot hij automatisch weer. Dit herhaalt zich 4 a 5 keer en dan doet hij het gewoon.

Wat ik al heb geprobeert:
- Schone install Windows XP
- Nieuwe voeding (300watt)
- Uitgebreid op virussen gechecked.
- Gegoogled en Gesearched.

Uit de search kan ik wel opmaken dat er een kans bestaat dat ik aan een nieuw moederbord moet. Maar ik wil graag alles geprobeert hebben voordat ik overga tot de aanschaf van een nieuw mobo.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

optie opnieuw opstarten bij fouten effe uit zetten. Dan zie je tenminste wat er fout gaat

Verwijderd

Topicstarter
Zit die optie in windows? (Zoja waar kan ik die ergens vinden?)

Of zit die optie in de Bios?

Verwijderd

rechtermuisknop op deze computer > geavanceerd > instellingen van "opstart- en herstelinstellingen" > "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.

in windows dus :p

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, inderdaad. Het staat nu uit. En waar kan ik de logfile waar de fouten worden opgeslagen ergens terugvinden? Zit dat onder de systeemwerkset ?

Verwijderd

systeemeigenschappen / geavanceerd / knop fouten melden

Te laat lol

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 13:00 ]

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Defect geheugen ? Anders 1 geheugen module eruit halen/omwisselen en nog eens proberen.

This space is for rent!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 14:40
:O Hier zijn al heel veel Topics over.
Heb je nog Drivers etc.. ervoor geinstalld?

En anders Geheugen testen

[ Voor 29% gewijzigd door HiDNN op 15-03-2004 13:06 . Reden: Te vluchtig gelezen :) ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Geheugen lijkt mij niet, want dan zou hij niet altijd op hetzelfde moment een fout geven, zo goed is de memory management niet ;)

Ik denk eerder dast windows dan iets initialiseerd wat niet goed werkt (een brakke geluidskaart, een slechtwerkende netwerkkaart)

zou zeggen, strip als je hardware eruit en kijk of je de fout nog steeds krijgt (ook alle onboard shit in je bios uitzetten, kan ook onboard zitten)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een schone install van Windows XP.

Je geeft aan dat hier al meerdere Topics over geopend zijn, maar nergens heb ik iets kunnen vinden over het feit dat de computer eerst een paar keer opnieuw opstart en daarna gewoon functioneerd.

Er zijn inderdaad wel meerdere Topic over het spontaan rebooten van de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, de volgende stap die ik ga ondernemen is het ombeurt verwijderen van de verschillende hardware componenten.

Dit is echter wel erg moeilijk testen. Want nadat de computer uit een koude start is gekomen, een paar keer gereboot heeft, werkt hij gewoon goed. Testen heeft dan dus geen zin.

Andere tips zijn nogsteeds welkom.

Verwijderd

heb je ook in de windows logboeken gekeken wat voor een foutmeldingen erin staan

• HiDNN
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:06:
Nee, het is een schone install van Windows XP.

Je geeft aan dat hier al meerdere Topics over geopend zijn, maar nergens heb ik iets kunnen vinden over het feit dat de computer eerst een paar keer opnieuw opstart en het daarna gewoon functioneerd.

Er zijn inderdaad wel meerdere Topic over het spontaan rebooten van de computer.
tja.. denk toch dat het hardware matig is dus zou toch voor de zekerheid alle onboard dingen in bios uitzetten en kaarten etc.. eruit halen (vidkaart natuurlijk niet :D ) En dan nog eens zien wat hij doet

[ Voor 5% gewijzigd door HiDNN op 15-03-2004 13:12 ]

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 17:29

Coos

Aim High, Shoot Low

Ik heb hetzelfde probleem (ongeveer) gehad. Ik heb een MSI 865PE moederbord en die kan niet helemaal met mijn geheugen overweg. Het is DDR400, maar bij de instellingen in het bios moet ik hem van AUTO afhalen en instellen als 333Mhz. Doe ik dit niet dan krijg ik ongeveer dezelfde problemen als jij hebt.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik het logboek van windows vinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:12:
Waar kan ik het logboek van windows vinden?
In configuratiescherm / systeembeheer

• HiDNN
Configuratiescherm--> Prestaties en Onderhoud ---> Systeembeheer --> Logboeken ;)

:( net te laat :)

[ Voor 20% gewijzigd door HiDNN op 15-03-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Het is nu wel duidelijk dat het om het volgende probleem gaat:

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Deze fout komt namelijk heel erg veel voor in het logboek.

Verwijderd

Thesilence07 schreef op 15 maart 2004 @ 13:14:
Configuratiescherm--> Prestaties en Onderhoud ---> Systeembeheer --> Logboeken ;)

:( net te laat :)
:P

• HiDNN
ik Raad je een Bios Update aan :Y)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;283649

wat voor mobo heb je:?

[ Voor 62% gewijzigd door HiDNN op 15-03-2004 13:22 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
of zet acpi uit in je bios, kijken of dat helpt (dan werkt denk ik wel het ram op uit knop en windows gaat afsluiten niet meer :))

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm het updaten van mijn bios is geen favoriete bezigheid van mij. Maar volgens de site de je me gaf zit er volgens mij weinig anders op.

Het type moederbord dat ik gebruik: ASUS TUV4X

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op 15 maart 2004 @ 13:25:
of zet acpi uit in je bios, kijken of dat helpt (dan werkt denk ik wel het ram op uit knop en windows gaat afsluiten niet meer :))
Dus ik kan ACPI gewoon uitzetten? Dat is een wat makkelijkere oplossing.

• HiDNN
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:27:
Mmmm het updaten van mijn bios is geen favoriete bezigheid van mij. Maar volgens de site de je me gaf zit er volgens mij weinig anders op.

Het type moederbord dat ik gebruik: ASUS TUV4X
Nee die van mij ook niet :r
Maar als het goed is verhelpt dit je probleem en dan is alles ook gelijk goed geupdate :Y)

Dus ik neem aan dat je wel weet hoe je bios moet updaten B)

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik weet hoe het moet. En ik weet ook welke risico`s het met zich meebrengt en daarom sta ik er een beetje sceptisch tegenover.

Zojuist heb ik geprobeerd ACPI uit te zetten in de BIOS. Ik heb alle opties doorgespit maar kwam niks tegen wat er op leek. Is hier misschien een aparte benaming voor in de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
TUV4X File Type BIOS
File Name 1005.zip
File Size 159766 bytes
Version 1005
Date 2002/07/08
Download 30357 Update Step

Description
Fix resuming from S3 fail if VIA bus master driver installed
Tuning dram timing with 4 dimms installed
Fix PCTel modem codec can not be detected
Fix HCT10.0 #PME Routing test fail
Fix nVidia TNT2 VGA Card hang with DirectX8.1 and nVidia driver
Remove ACPI BIOS Warning message under WindowsXP

Dit is de beschrijving van de nieuwste BIOS voor mijn moederbord. Zo te zien is het dus een bekend probleem. Er zal dan ook weinig anders op zitten dan het updaten van de BIOS. Ik dank jullie allen voor het beantwoorden van mijn vragen. Ik zal laten weten of de update geleid heeft tot de oplossing van het probleem.

• HiDNN
En gelukt :?

Want het blijft verradelijk stil :D

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het heeft niet gewerkt.

Na de BIOS update is het probleem blijven bestaan. Echter de
foutmelding in het logboek is weg. Of komt dat omdat ik de optie;
"computer opnieuw opstarten bij systeem fouten" heb uitgeschakeld.

Nu weet ik het ook niet meer ...
Pagina: 1