Toon posts:

van stereo naar mono signaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort overal in mijn huis speakers staan. Had alleen niet de mogelijkheid overal 2 speakers neer te zetten. Nu wil ik dus over sommige speakers een mono signaal sturen zodat bijv. nummers van de Beatles hun sound behouden. In Winamp kan ik de switch mona/stereo niet vinden en op mijn geluidskaart ook niet....heeft iemand een idee?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56

SA007

Moderator Tweaking
Dit is heel simpel, als je gewoon de links en rechts een op een aan elkaar gooit heb je mono ;)

het word wel wat moelijker als je en stereo bij je pc wil en dan ook mono ergens anders.

want als je de links en rechts bij elkaar doet verlies je meteen het hele stereo gebeuren, dan zal je het moeten scheiden, dit word vrij moelijk aangezien je zo'n signaal niet "zomaar" kan scheiden.

een geluidssignaal is namelijk een golf tussen de plus en de min, dus hiervoor zou je dan beter een appart geluidssignaal kunnen gebruiken.

denk bijvoorbeeld aan een rear signaal, het zou ook kunnen door een oude versterker te pakken die 4 luidsprekers uit heeft en er dan een li en re bij elkaar voegen.

als je een beetje cme in je hebt kan je natuurlijk altijd zo'n ding zelf maken, hier zijn vrij veel schema's voor te vinden.