[Black Hawk Down]Geluid loopt achter bij beeld

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
Hi,

Na wat gespit te hebben in verschillende configuraties zoals die van mijn geluidskaart en in directX kom ik niet uit het volgende probleem.

Het lukt mij niet om het geluid gelijk te laten lopen met het spel..het spel wat ik in dit geval (probeer) te spelen is black hawk down. Beeld gaat perfect maar ja als ik schiet dan duurt het een seconde en dan hoor ik pas het schot!

Ik heb de nieuwste direct X al gedownload en geinstalleerd en teven dus geprobeerd instellingen aan te passen zoals die van de hardware accelaration. (die ik volgens mij niet heb). Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar ik heb een asus board met een onboard geluidskaartje van realtek de "Realtek 6-channel"

Hoop dat jullie me in de goede zoekrichting kunnen kicken >:)

Config

Mobo: Asus A7V8X
(Realtek 6-channel- Codec)
processor : 2.4 amd athlon
Win XP professional
Direct X 9.0.b

Verwijderd

Heb ik ook gehad met COD op mijn vader's pc
heb win XP er toen op gezte en het was over.
het probleem begon nadat ik zijn PC had opgeschoont (317 virussen)
maar dat is wel een drastische oplossing.

Verwijderd

tussen haakjes: al nieuwe drivers geinstaleerd
:?

• xon
ja zoveel mogelijk..ik vind alleen niet meer drivers dan de aus 4 in 1 drivers op hun site maar ja dat zijn drivers uit oktober 2003 dus nieuw is anders.

nog meer mogelijkheden???

Verwijderd

Pak anders een herstelpunt van windows XP van een paar maanden terug.
werkt ook wel eens.

Verwijderd

Op welke site heb je gezocht alleen die van ASUS??
anders moet je hier ff heen: http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97-1.aspx
daar heb je drivers van Realtek zelf heb ik ook gebruikt voor mijn avance ac 97 werkte veel beter dan de drivers van de mobo fabrikant

• xon
hmmm inderdaad driver gevonden EN geinstalleerd maar nog steeds niks. Ik mag ook in het spel niet de "wdm 5.1 " optie inschakelen. Ik krijg dan een windows foutmelding dat mijn kaart (lees chip) dat niet ondersteund..

zucht....hellupp 8)7

Verwijderd

het herstelpunt geprobeerd??

• xon
ja dat kan ik wel doen maar dan ben ik zoveel programma's kwijt waar ik nu niet zo zin in heb :| Ook kan ik me nu herinneren dat ik het ook al had met een ander spel dat ik eens wilde uit proberen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een nieuwe uitrol meteen alles moet oplossen..maar ja wat is het wel!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 08:15
Kijk eens in configuratiescherm,geluiden audioapparaat,luidsprekerinstelling,prestaties,geavanceerd,hardware versnelling.
Staat die op max?

• xon
jep staat op max..maar het lijkt wel alsof mijn kaart geen direct audio heeft of zo..wat me vreemd lijkt..

Als ik in cmd "dxdiag" tik en bij de sound optie de testen ga doen dan zegt ie na al die geluidjes te horen hebben gekregen dat ie alleen softwarematig kan bufferen en niet hardware matig.

Verwijderd

het klopt dat hij alleen software matig kan bufferen.
ik heb ook zo'n realtek ding.
waarom gooi je der niet een fatzoenlijke geluidskaart in??
zo duur zijn die niet.
Pagina: 1