Toon posts:

[flashMX] tickertape / updaten maxhscroll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil in FlashMX een tickertape maken. Hiervoor heb ik de breedte van mijn tekstveld nodig. In een aantal topics hier wordt als oplossing geboden de breedte van je karakters in de fla op te nemen en daarmee de breedte van je text uit te rekenen. dat leek mij wat omslachtig. wat ik wil doen, is de tekst in een dynamisch tekstveld zetten, dan in een while loop de maxhscroll van dat veld opvragen en zolang die groter is dan 0 de breedte van het textveld met bv 10 ophogen. (tekstveld heet content en staat in mc item)
code:
1
2
3
4
while (item.content.maxhscroll > 0 && item.content._width < 500) {
    item.content._width += 10;
    //trace ("w:"+item.content._width+" sc:"+item.content.maxhscroll);
}

probleem is hier dat de maxhscroll niet ge-updatet lijkt te worden, maar altijd gelijk blijft aan de beginwaarde.
wanneer ik nog een tweede mc'tje plaats met de naam controller en daaraan de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
controller.onEnterFrame = function () {
    if (item.content.maxhscroll > 0) {
        item.content._width += 10;
        //trace ("w:"+item.content._width+" sc:"+item.content.maxhscroll);
    }
}

wordt wel netjes de maxhscroll ge-updatet. nadeel hiervan is dat je een aantal frames nodig heb totdat de juiste lengte bekend is. Op zich kun je natuurlijk de ticker laten beginnen, en terwijl hij loopt de lengte van de clip laten bepalen, maar ik zou het liever aan het begin al weten.
ook wel werkt is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
interval=1;
checkFieldWidth = function (myField) {
    if (myField.maxhscroll > 0) {
        myField._width+=10;
        updateAfterEvent();
    } else {
        clearInterval (myInterval);
    }
}

myInterval = setInterval(this,"checkFieldWidth",interval, item.content);

Alleen wanneer je interval kleinder is dan je framerate, wordt de interval evengoed maar 1x per frame gecalled.
Mijn vraag is dus: hoe komt het dat binnen een while-loop de maxhscroll niet wordt ge-updatet, en hoe zorg ik ervoor dat dat wel gebeurt?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

hi! :)

waarom gebruik je geen textField.autoSize in combinatie met textField.(text)Width ?

Verwijderd

Dit is mijn experiment met maxhscroll enm tickertape : http://www.flashonclogs.com/ralph/tickertap.html

loopt als een trein...

Code kan ik je on demand sturen. mail maar.

EDIT: is inmiddels gearriveerd in je mailbox.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
@tie-rep: textField.autoSize.... |:(
@B-Top: bedankt voor je aanbod. heb je een mailtje gestuurd... weet alleen nog niet of ik het ook daadwerkelijk gebruik. ga eerst maar eens met tie-reps suggestie aan de gang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:37:
@tie-rep: textField.autoSize.... |:(
@B-Top: bedankt voor je aanbod. heb je een mailtje gestuurd... weet alleen nog niet of ik het ook daadwerkelijk gebruik. ga eerst maar eens met tie-reps suggestie aan de gang.
Wat deze .fla doet is scrolling ala c=64...een letter verschuiven, deze letter van de string afhalen en achteraan plaatsen als hij uit beeld is gescrolled, en dan naar de volgende...is erg efficient, en daarnaast kan je dus van de .hscroll gebruik maken...
Low cpu usage dus. ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:54:
[...]

Wat deze .fla doet is scrolling ala c=64...een letter verschuiven, deze letter van de string afhalen en achteraan plaatsen als hij uit beeld is gescrolled, en dan naar de volgende...is erg efficient, en daarnaast kan je dus van de .hscroll gebruik maken...
Low cpu usage dus. ;)
/me insert mail request: BtM909[at]ZONnet.nl
thnx alvast :>

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

done.

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

* X-Lars is ook wel geïnteresseerd :D

Edit: Afbeeldingslocatie: http://www.webpro.nl/got/smileys/thumbsup.gif

[ Voor 47% gewijzigd door X-Lars op 15-03-2004 17:22 ]