Vaag probleem met mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 22:13
Hi,

Dit is mijn eerste post hier op tweakers, maar ik breng al een paar maand dagelijks wat uurtjes door met het lezen van posts.

Nu, probleem . Ik moet straks naar een "klant" die een probleem heeft met streaming audio via mediaplayer.

even pc specs:

Gigabyte 848p mb met ALC650 onboard audio
512MB
2.4GHz
...
WinXP
Norton2004

Nu blijkt een mp3'tje en een cd perfekt af te spelen in mediaplayer, maar dus alles wat streaming is niet.
Hij ziet de balk onderaan lopen, evenals tijd en het bewegende grafische gedeelte, maar hoort dus niets.
Ik ga straks zijn pc'tje even overnemen, maar zal nogal moeilijk op te lossen zijn zonder even langs te gaan (60km)
Iemand een idee of een manier van aanpakken?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Eerst even bepalen wat voor type audiostream het is.
Mogelijk mist hij gewoon de juiste codec ervoor. :)

En probeer ook altijd even wat andere streams zoals bv nieuws-sites.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Is het bij ALLE streams? Sommige heb je namelijk codecs voor nodig.
Download alle updates om te beginnen. De rest hangt een beetje af van wat je daar aantreft.

Er is namelijk een beetje weinig info :)

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 22:13
vraagt die dan normaal niet zelf achter die codec?
trouwens is het probleem er al met de standaard links die in mediaplayer tevoorschijn komen.

Verwijderd

Luke-san schreef op 15 maart 2004 @ 12:32:
vraagt die dan normaal niet zelf achter die codec?
trouwens is het probleem er al met de standaard links die in mediaplayer tevoorschijn komen.
Jawel, maar niet bij alle codecs, denk aan divx (heeft opzich niets met streaming te maken, maar je snapt watik bedoel).

Download en install anders windows mediaplayer 9 eens, mits ie d'r nog niet opstaat.