Ik heb hier een Samba 3 server draaien als PDC voor windows XP clients, ik werk met een NTconfig.POL in mijn Netlogonshare. De NTconfig.POL maak ik nu aan met poledit.exe. Ik heb gehoord, dat hier voor linux ook een tooltje voor is.. Weet iemand hier meer van? En heeft er iemand nog goeie tips (of weet handige tools) om policies toe te passen of te beheren voor windows xp, met betrekking tot deze situatie? (In dit net werk draait geen ADS, dus ik kan hem niet aan de AD hangen)
http://iantri.ath.cx/iant...Windows_202000_20PoliciesWindows 2000 Policies
From what I can tell, Windows 2000 can use regular NT policies created by the NT Policy editor.
[...]
UPDATE: Windows 2000 policies are applied directly to the Active Directory tree (or something like that). No Active Directory, no Win2K policies. More vendor lock-in, or just what they consider a 'better' way of doing it?
Ziet er naar uit dat je zonde AD niet ver komt ...
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Met NTconfig.POL in de netlogon share, ben ik vrij ver gekomen, controlpannel gelocked, geen itums meer op desktop.. Dus het kan absoluut wel
, maar echt helemaal fijntunen kan volgens mij idd op deze manier niet.
Ook heb ik nog problemen met het toepassen van de rechten op specifieke groepen en gebruikers. Op dit moment wordt de default user bij iedereen toegepast. Maar het zou heel goed kunnen dat dit aan mezelf ligt, omdat tochnogwel beetje n00b op dit gebied ben.. ben zelf er nog hard mee aan t knooie
Ik heb ook de tool gevonden voor linux, deze heet Samba Editreg Tool-Set.. en hij is nog in development
... weet iemand of deze al ergens beschikbaar is?
Ook heb ik nog problemen met het toepassen van de rechten op specifieke groepen en gebruikers. Op dit moment wordt de default user bij iedereen toegepast. Maar het zou heel goed kunnen dat dit aan mezelf ligt, omdat tochnogwel beetje n00b op dit gebied ben.. ben zelf er nog hard mee aan t knooie
Ik heb ook de tool gevonden voor linux, deze heet Samba Editreg Tool-Set.. en hij is nog in development
Bedoel je dit toevallig?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Lees de info van t pakketje net ff goed door... Blijkt dat hij alleen kan lezen
Ik heb er dus eentje nodig waarmee je ook kunt maken en bewerken..
*wacht op antwoord*
Ik heb er dus eentje nodig waarmee je ook kunt maken en bewerken..
*wacht op antwoord*
Hmm, sorry voor het loos alarm, dat had ik zelf ook niet gezien.
Er wordt wel aan gewerkt, dat is tenminste iets.
Kun je in de tussentijd editpol.exe niet onder wine draaien?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Normaalgezien wel.. Maar dit is geen optie omdat hier al mensjes op werkendawuss schreef op 15 maart 2004 @ 22:46:
Hmm, sorry voor het loos alarm, dat had ik zelf ook niet gezien.
Verwijderd
Met chntpw kan je passwords en registry settings in een NT SAM bestand veranderen op de PDC onder linux.
De editor werkt alleen niet echt al te handig (was voornamelijk bedoeld om wachtwoorden te veranderen)
De editor werkt alleen niet echt al te handig (was voornamelijk bedoeld om wachtwoorden te veranderen)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 14:41 ]
Ik zoek naar een poledit voor linux,Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:28:
Met chntpw kan je passwords en registry settings in een NT SAM bestand veranderen op de PDC onder linux.
niet een tooltje waarmee je passwords op een lokaal station kan veranderen.. En met jou tooltje kan je zover ik weet niet de passwords uit een samba pdc uitlezen.. ( maar dat staat hier losvan..)
Verwijderd
Ten eerste kan je zoals ik al zei SAM files bewerken met dat tooltje.Neowize1 schreef op 16 maart 2004 @ 14:52:
[...]
Ik zoek naar een poledit voor linux,
niet een tooltje waarmee je passwords op een lokaal station kan veranderen.. En met jou tooltje kan je zover ik weet niet de passwords uit een samba pdc uitlezen.. ( maar dat staat hier losvan..)
Ten tweede kun je dus ook passwords veranderen als dat moet.
Passwords veranderen gaat uiteraard lokaal.
SAM files kunnen echter overal staan en zijn dus ook op een Samba PDC te bewerken.
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 15:46 ]
Verwijderd
weetje nog een goede how-to om dit te maken?>Neowize1 schreef op 15 maart 2004 @ 12:01:
Ik heb hier een Samba 3 server draaien als PDC voor windows XP clients, ik werk met een NTconfig.POL in mijn Netlogonshare. De NTconfig.POL maak ik nu aan met poledit.exe. Ik heb gehoord, dat hier voor linux ook een tooltje voor is.. Weet iemand hier meer van? En heeft er iemand nog goeie tips (of weet handige tools) om policies toe te passen of te beheren voor windows xp, met betrekking tot deze situatie? (In dit net werk draait geen ADS, dus ik kan hem niet aan de AD hangen)
ik zou het zelf ook willen doen namelijk
Ben even een howto-tje aan het maken, hoe ik t gedaan heb, post ik hier later vandaag.
Koek maal
Howto - SambaPDC+WinXP+Policies
Howto - SambaPDC+WinXP+Policies
Pagina: 1