Toon posts:

[postfix] blacklist: 1 ip van de blacklist halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een blacklist van stoute ip nummers op m'n postfix mailserver. Op die blacklist staan een kleine 2.6 miljoen stoute ipnummers, van wie ik dus nooit email wil ontvangen. Hieronder vallen bijna alle dial-ups etc, waardoor de lijst behoorlijk groot is.

Maar nu staat er ergens midden in die lijst een ip nummertje wat nou net even wel mail mag verzenden. DE mailserver van een provider die mij mail moet kunnen sturen staat op de lijst. Ik wil deze dus graag van de blacklist afhalen.

Nu heb ik de volgende configuratie:
smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks,reject_non_fqdn_recipient,
reject_unknown_sender_domain,
check_client_access hash:/etc/postfix/access,
check_client_access hash:/etc/postfix/spam,
reject_unauth_destination
Het is mogelijk om in access, die dus bekeken wordt voor de spamlist, al een beslissing 'OK' of 'REJECT' te maken. Maar als ik daar OK geef, dan worden niet alleen inkomende mail geaccepteerd, ook relaying is dan toegestaan. (http://www.postfix.org/access.5.html beschrijft ook nog andere antwoorden, maar die doen 't volgens mij ook niet)

Dus wat ik graag zou willen is een mogelijkheid om inkomende email toe te staan, maar geen open relay vanaf dat ip te worden. Is dit mogelijk?

De betreffende regel uit de blacklist wegeditten is overigens geen optie, dan kan ik iedere week gaan zitten editten bij de update.