Toon posts:

[html] Plaatje rechts, kleurtje links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het stoeien voor een signature onder de e-mailtjes, dus volgens mij kan dit alleen in plain HTML. Nu wil ik het bedrijfslogootje helemaal rechts uitgelijnd (geen probleem), en de resterende ruimte links opvullen met een kleurtje. Nu heb ik de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
<html>
<body>
[img]"file://achtergrondkleurtje"[/img]
[img]"file://logo.jpg"[/img]
</body>
</html>

Dit geeft alleen het volgende probleempje, verschillende mensen gebruiken natuurlijk verschillende resoluties. Ik wil dat hoe groot het venstertje ook is, het logo altijd zichtbaar is rechts, zonder scrollbalkje, en dat de rest opgevuld word met het kleurtje. Nu krijg ik als ik het venster kleiner maak een scrollbalkje onderaan, en verdwijnt het logo aan de rechterkant. Ik denk dat het simpel op te lossen is, maar ik ben een noob in html :*)

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Zoiets?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
  <head>
    <style type="text/css" rel="stylesheet">
      #hoi {
        text-align: right;
        background-color: red;
      }
    </style>
  </head>

<body>
    <div id="hoi">
      [img]"bla.jpg"/>
[/img]
  </body>
</html>

Zoiezo is het niet echt handig om een plaatje te gebruiken voor alleen een kleurtje, dit in verband met de laadtijd van de pagina. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tof, het werkt (duh) :D, maar alleen in IE

Alleen als ik het in Outlook als signature open werkt het stylesheet gedeelte niet...

Ik hou dus alleen het plaatje over..

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, in Outlook Express 6 werkt het dus niet, in Outlook van Office XP werkt het wel perfect. _/-\o_

Probleem opgelost.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 13:19

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:30:
Okay, in Outlook Express 6 werkt het dus niet, in Outlook van Office XP werkt het wel perfect. _/-\o_

Probleem opgelost.
Wellicht werkt het wel met inline styles in OLE6?

HTML:
1
2
3
    <div style="text-align: right; background-color: red;">
      [img]"bla.jpg"/>
[/img]

[ Voor 9% gewijzigd door MAZZA op 15-03-2004 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAZZA schreef op 15 maart 2004 @ 16:47:
[...]

Wellicht werkt het wel met inline styles in OLE6?

HTML:
1
2
3
    <div style="text-align: right; background-color: red;">
      [img]"bla.jpg"/>
[/img]
Yup dit werkt ook in OLE6 prima!

Hou ik nog een klein probleempje over, onder het logo aan de rechterkant loopt er een klein stukje achtergrond door. Het zou mooi zijn als dit niet het geval is. Boven en rechts van het logo is dit niet het geval. Is er een manier om dit weg te krijgen? BVD :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:51:
[...]

Yup dit werkt ook in OLE6 prima!

Hou ik nog een klein probleempje over, onder het logo aan de rechterkant loopt er een klein stukje achtergrond door. Het zou mooi zijn als dit niet het geval is. Boven en rechts van het logo is dit niet het geval. Is er een manier om dit weg te krijgen? BVD :)
Zorg dat er geen whitespace om je img-tag staat. Voeg desnoods een display:block toe aan je image (maar dan moet je waarschijnlijk al gana floaten), of zet er een linebreak achter.

Intentionally left blank

Pagina: 1