Momenteel ben ik mij aan het orienteren op terminal servers.
Ongeveer 150 gebruikers moeten via een ts en 2 applicatieservers kunnen werken. Het betreft hier vooral de standaardprogramma's; Office pakket, Exact etc.
Deze 150 medewerkers zijn verspreid over 3 locaties die dmv glasvezel met elkaar verbonden zijn(2mbit). Thuiswerken moet ook mogelijk worden (veel gebruikers gebruiken nog een 56k modem)
De medewerkers willen uiteraard lokaal printen.
De (grote) Office documenten worden op de dataservers opgeslagen.
Deze servers draaien met win2003, clients XP pro, printers zijn van Canon.
Door de diverse leveranciers wordt beweerd dat 16k per gebruiker voldoende is.
Door diverse topics oa op GOT en Google denk ik dat ik al meer aan 20k moet denken.
Vraag:Hoe groot zijn de printspoolfiles die over het netwerk worden gestuurd.
Dit om te zien of het mogelijk is dat 56k gebruikers ook thuis kunnen printen op een acceptabele snelheid.
edit: woeps titel niet in orde, moet nog toevoeging bij [terminal server] spoolfile printer
Ongeveer 150 gebruikers moeten via een ts en 2 applicatieservers kunnen werken. Het betreft hier vooral de standaardprogramma's; Office pakket, Exact etc.
Deze 150 medewerkers zijn verspreid over 3 locaties die dmv glasvezel met elkaar verbonden zijn(2mbit). Thuiswerken moet ook mogelijk worden (veel gebruikers gebruiken nog een 56k modem)
De medewerkers willen uiteraard lokaal printen.
De (grote) Office documenten worden op de dataservers opgeslagen.
Deze servers draaien met win2003, clients XP pro, printers zijn van Canon.
Door de diverse leveranciers wordt beweerd dat 16k per gebruiker voldoende is.
Door diverse topics oa op GOT en Google denk ik dat ik al meer aan 20k moet denken.
Vraag:Hoe groot zijn de printspoolfiles die over het netwerk worden gestuurd.
Dit om te zien of het mogelijk is dat 56k gebruikers ook thuis kunnen printen op een acceptabele snelheid.
edit: woeps titel niet in orde, moet nog toevoeging bij [terminal server] spoolfile printer
[ Voor 8% gewijzigd door KingCrash op 15-03-2004 10:54 . Reden: Titel verkeerd ]
Angry Rabbit