[VB] Array als returnwaarde

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 09:56

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sorry voor de vrij basic vraag, maar ik ben dan ook nog steeds nieuw met VB. Ik heb een formulier met daarop een drop-down box. Die moet, als er een nieuwe record aangemaakt wordt, gevuld worden met waarden uit de database.

Dat wilde ik doen met een functie, maar dat wil niet echt helemaal lukken, vandaan deze vragen:

Kan ik die drop-down box vullen vanuit die functie, ik weet niet hoe VB omgaat met variabelen in een andere scope

Als bovenstaande niet kan, hoe krijg ik dan de beschikbare waarden uit de database als array terug uit de functie? En om helemaal n00b te doen.. hoe loop ik er doorheen?

De eerste optie, het vullen vanuit die functie, heb ik geprobeert. Daarbij kreeg ik als resultaat een mooie lege drop-down. Of hij kan niets vinden, of hij kan het er niet inzetten... zoiets. Ik weet het niet meer :'(

--
Ik was weer te rap met posten... hij werkt al :) Die scope maakte weinig uit, ik kan gewoon vanuit die functie de drop-down opvullen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaastosti op 15-03-2004 10:48 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Je hebt trouwens ook een DBDropDown, waar je gewoon een recordset kan aanhangen.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat zou helemaal mooi zijn :) die moet ik dan maar eens proberen. Ik kom nu namelijk vast te zitten dat dat ding uiteindelijk maar 1 record uitleest en de rest gewoon wegmikt. Dat zou met zo'n DBDropDown ook wel verholpen zijn vermoed ik. Bedankt voor de tip!

Welke component heb ik daar voor nodig, want ik kan 'm nergens vinden tussen de tools die ik nu heb?

[ Voor 18% gewijzigd door Kaastosti op 15-03-2004 11:02 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
In een soortgelijk voorbeeld uit mijn boek, vullen ze een listbox met waardes uit een db. Ze gebruiken een functie die een (lokale) string vult en splitsen deze daarna om de waardes te filteren. Dit is een mogelijkheid.
Of er een mogelijkheid is om een array te retourneren weet ik niet, lijkt me wel, maar zal je moeten opzoeken.
De mogelijkheid van de dbDropDown wist ik niet, maar lijkt mij makkelijker toepasbaar...

Weer wat geleerd vandaag :)

edit:

Toevoegen:
Project -> Components -> MS Databound List controls levert dbCombo & dbList

[ Voor 11% gewijzigd door GigaDave56 op 15-03-2004 11:26 . Reden: Components gevonden... ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
In .net kan je met een datareader (while reader.read) een item toevoegen .(dropdownbox1.item.add = reader.item.tostring of zoiets)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah maar ik werk hier met VB6... dus .NET gaat niet werken :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
Kaastosti schreef op 15 maart 2004 @ 11:26:
Mjah maar ik werk hier met VB6... dus .NET gaat niet werken :)
nee, maar misschien kan het op dezelfde wijze.
Alleen een andere syntax dan....

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1