Mijn IP range is niet toegestaan...

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
Goeiemorgen iedereen,

gisteren heb ik een website gevonden met documentaires die online bekeken kunnen worden. http://www.pbs.org/wgbh/nova/programs.html

Daar heb ik The Elegant Universe in zijn geheel gekeken. Dit is echt een superaanrader voor iedereen die geinteresseerd is de huidige status van kennis en algemene wetenschappelijke ideeen op het gebied van natuurwetenschappen. Dit was voor mij een redelijke schok, omdat ik voor het laatst slechts tot op het niveau van String-theorie had gehoord, maar nog niet tot in detail wist wat dit precies inhield. Daarnaast had ik ook de term M-Theorie wel gehoord, maar wat dat inhield was mij nog onbekend.

Nu zou ik ook graag de reeks: Mars dead or alive http://www.pbs.org/wgbh/nova/mars/program.html willen zien, maar hier wordt mijn IP-adres herkend afkomstig van een nl-domein. Dit betekent dat ik geen toegang, heb... natuurlijk is dit bullshit, want op internet zou geen nationaliteit moeten bestaan. De vraag is alleen, hoe kan ik mijn internet verkeer zo routeren dat ik vanaf een goed ip-adres de site kan benaderen?

Dit soort kennis is redelijk wat uitzoek voor mij en daar ga ik vandaag mee beginnen, maar als iemand al zoiets eerder gedaan heeft hoor ik dat graag.

gr, Rick

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

Dan zou je bijvoorbeeld via een anonyme proxy in de VS moeten surfen. Heb geen links voor je paraat, maar [google] doet wonderen :).

Zo scherp als een voetbal!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als zij om een of andere reden niet willen dat iemand van buiten de US ernaar kijkt heb je volgens mij pech gehad. Er zijn wel mogelijkheden om de beveiliging te omzeilen, maar dat soort topics lijken me hier niet gewenst.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

We're sorry, due to rights restrictions this program is only available for online viewing in the United States, its territories, possessions, and commonwealths. You appear to be connected to the Internet from outside these areas.

If you feel that we have made a mistake in detecting your location, or have other feedback, please send in your comments.

If you would like to purchase "MARS Dead or Alive" on home video or DVD (all regions), please visit the WGBH Boston Video shop.
Duidelijk genoeg dat je geen rechten hebt en dit topic dicht moet.

Dich bis echt unne foëzen haas

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
slaay schreef op 15 maart 2004 @ 10:41:
[...]

Dat is heel zwart/wit gedacht. In de digitale wereld bestaan geen landen, maar IP-ranges... als ik via een andere IP-range was verbonden was het wel toegestaan. Ik wil dus alleen via een andere IP-range verbonden kunnen zijn VIA mijn bestaande internet-account.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

slaay schreef op 15 maart 2004 @ 10:41:
Ben ik niet met je eens. De reden dat ze mensen buiten de VS uitsluiten van kijken kan naar mijn idee alleen maar liggen aan het feit dat ze te veel moeten betalen voor buitenlands dataverkeer. Want je mag het prima bekijken outside USA maar dan moet je de video kopen.

Oftewel, met een proxy die site bekijken (en dus via een wel-USA ip binnenkomen) lijkt me prima toegestaan.

Ik krijg het overigens niet zo snel voor elkaar om een proxy te vinden waarmee ik de filmpjes ook echt kan streamen. Via www.proxify.com kom je iig tot de pop-up met de stream erin maar de stream wil niet beginnen :P.

[edit]Ah, quicktime versie gaat prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 15-03-2004 10:51 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mahler schreef op 15 maart 2004 @ 10:44:
Dat is heel zwart/wit gedacht. In de digitale wereld bestaan geen landen, maar IP-ranges... als ik via een andere IP-range was verbonden was het wel toegestaan. Ik wil dus alleen via een andere IP-range verbonden kunnen zijn VIA mijn bestaande internet-account.
Er staat toch dat wegens copyrights het niet mag, lijkt me duidelijk.
Dit heeft niets met discriminatie te maken of iets dergelijks.

Je heb hierboven genoeg hints gekregen hoe het wel mogelijk zou zijn, maar dat mag eigenlijk ook niet. Als je via een ander ip naar buiten wil op inet, dan moet je dat doen via een proxy.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

Simpel genoeg: je mag er gewoon niet op die site komen als je buiten de VS bent!

Als ik dus een Windows versie heb en een illegale key die M$ blokt dan kan ik er ook geen gebruik van maken.
(website= windows, ip adres=key)
Dit mag ik ook niet omzeilen met allerlei trucjes.
(gebruik van proxy's etc)

Maar als ik dan roep dat ik mogelijk een legale licentie kan hebben dan mag ik wel een illegale versie omzeilen? |:(

Sorry voor de vergelijking, maar als iets niet mag, dan mag het niet.

Dich bis echt unne foëzen haas

• IceStorm

IceStorm

Ik vind het helemaal niet zo simpel. "Mijn" oplossing werkt prima en lijkt me verre van illegaal. Immers, als het voor non-USA'ers niet mogelijk moet zijn om dingen te downloaden moet je geen ip-adressen gebruiken maar iets anders.

• P_de_B
  • Niet online
IceStorm schreef op 15 maart 2004 @ 17:20:
Ik vind het helemaal niet zo simpel. "Mijn" oplossing werkt prima en lijkt me verre van illegaal. Immers, als het voor non-USA'ers niet mogelijk moet zijn om dingen te downloaden moet je geen ip-adressen gebruiken maar iets anders.
Dus als de beveiliging niet helemaal 100% is het omzeilen van de beveiliging automatisch legaal? Beetje vreemd, denk je ook niet?

• IceStorm

IceStorm

P_de_B schreef op 15 maart 2004 @ 18:51:
Dus als de beveiliging niet helemaal 100% is het omzeilen van de beveiliging automatisch legaal? Beetje vreemd, denk je ook niet?
Nee dat zeg ik niet.
Wat nou als ik altijd met een proxy surf en er zo dus bij kom, hoe moet ik dan weten dat ik het als niet-USA helemaal niet mag bekijken?
Ik bedoel, dan omzeil ik helemaal niks. En verder, ik kan me niet voorstellen dat er een reden is dat de filmpjes niet gekeken mogen worden (nee dat is geen excuus, dat is gewoon een opmerking) behalve dat het dataverkeer te duur is (wat absoluut kan, T.net heeft ook een tijd lang alleen downloads via de AMS-IX toegelaten).

De filmpjes zijn overigens de moeite van het kijken waard (of iig de 1e 2 ;)).

• P_de_B
  • Niet online
Tuurlijk, jij surft altijd via een Amerikaanse proxy. Maar goed, als je niet weet dat je iets verkeerd doet is het inderdaad moeilijk je ergens de schuld van de geven.

Het gaat er ook niet om of jij een reden weet, het gaat erom dat degene die de content beschikbaar stelt het niet wil, de reden is in mijn ogen irrelevant.

Trouwens, je zegt zelf al dat de hoge kosten een reden kunnen zijn.

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Ik kijk net dat filmpje over Mars, ik denk sjit dat komt me bekent voor! Ik heb 'm laatst op Discovery gezien. Die word vast binnenkort weer herhaald. Maar als je geen geduld hebt, zijn die links ideaal ;)

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

IceStorm schreef op 15 maart 2004 @ 17:20:Ik vind het helemaal niet zo simpel. "Mijn" oplossing werkt prima en lijkt me verre van illegaal. Immers, als het voor non-USA'ers niet mogelijk moet zijn om dingen te downloaden moet je geen ip-adressen gebruiken maar iets anders.
Aangezien duidelijk staat de "beveiliging" is aangebracht vanwege de rechten op het matriaal, ben je gewoon illegaal bezig (o.a. uit oogpunt van DMCA), ook al gebruik je een proxy (vergelijk het met openen van een slot via een loper). Het matriaal is met publieke (pbs: publieke omroep) gelden uit US gemaakt en dus alleen gratis beschikbaar voor US bewoners. De rest moet/mag betalen.

Het gebruiken van IP adressen om geografische identificatie / land differentiatie / land discriminitatie uit voeren, is in mijn ogen niet wenselijk (en niet 100% waterdicht), maar sommige website willen of moeten (lindows.com) het toch. En 95%+ van de mensen weten niet wat een proxy is, hoe je er een vindt en gebruikt. En voor somige sites is dit de beste (mogelijke) oplossing.

Everything is better with Bluetooth

• IceStorm

IceStorm

P_de_B schreef op 15 maart 2004 @ 20:04:
Tuurlijk, jij surft altijd via een Amerikaanse proxy.
Nee, uiteraard niet, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen (ik bedoel, al die 'betaal hier voor anonymous proxy-services' hebben echt wel klanten).
Het gaat er ook niet om of jij een reden weet, het gaat erom dat degene die de content beschikbaar stelt het niet wil, de reden is in mijn ogen irrelevant.
Mee eens, maar als je het niet wil moet je dat wel duidelijk maken.
Trouwens, je zegt zelf al dat de hoge kosten een reden kunnen zijn.
Die kosten zijn nu gewoon voor de proxy (en die houden daar echt wel rekening mee ;))

Ik heb ze overigens maar een mailtje gestuurd. Als er antwoord op komt gooi ik die wel hier neer.

• P_de_B
  • Niet online
IceStorm schreef op 15 maart 2004 @ 20:54:
[...]

Ik heb ze overigens maar een mailtje gestuurd. Als er antwoord op komt gooi ik die wel hier neer.
Hmm, ben inderdaad wel benieuwd wat ze te zeggen hebben :)

Pagina: 1