[ASP.NET] Tutorials over DB driven menu's en content

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik ben bezig in ASP.NET (VS2003) een webpagina te bouwen met de volgende structuur:

left frame: hoofd secties
top frame: subsectie van een gekozen hoofd sectie
right frame (opvul frame): inhoud van een subsectie (content)

Als DB gebruik ik SQL Server, heb ook een datamodel gemaakt. Ik heb gezocht op het internet naar tutorials om bijv. datagrid te gebruiken als databinder voor 't menu met daarbinnen hyperlinks naar de subsecties. Echter, ik vind het behoorlijk wat uitzoekwerk en ik ben bang dat ik architectuurfoutjes maak in mijn ontwerp omdat webforms voor mij nog vrij nieuw is.

Zijn er tutorials of code-snippets te vinden ergens waar ik een behoorlijk stuk op weg wordt geholpen ? Ik zie namelijk veel websites opgebouwd worden op mijn wijze en het lijkt me verstandig dat ik daar een goede basis architectuur voor heb.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoeveel niveaus's heeft je menu? 1? Zet dan een hyperlinkcolumn in je datagrid; bindt je data aan deze datagrid en klaar.

Een datalist biedt in dit geval echter meer flexibiliteit.

Voorbeelden? Kijk eens op

http://www.asp.net/Default.aspx?tabindex=9&tabid=47
http://www.asp.net/Default.aspx?tabindex=7&tabid=41

Staan wel een paar applicaties tussen waarin je kan kijken.

[ Voor 60% gewijzigd door gorgi_19 op 15-03-2004 10:08 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DrDelete
gorgi_19 schreef op 15 maart 2004 @ 10:06:
Hoeveel niveaus's heeft je menu? 1? Zet dan een hyperlinkcolumn in je datagrid; bindt je data aan deze datagrid en klaar.

Een datalist biedt in dit geval echter meer flexibiliteit.
Het aantal niveau's op de hoofdsectie zit op dit moment op 1 (mijn DB structuur is daar op gebouwd, het aantal items is beperkt vanwege een image die er achter zit). De subsecties zijn gemaximeerd vanwege de breedte van de webpagina, echter die is arbitraal, ik bepaal zelf namelijk het aantal subsecties.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DrDelete schreef op 15 maart 2004 @ 10:08:
[...]

Het aantal niveau's op de hoofdsectie zit op dit moment op 1 (mijn DB structuur is daar op gebouwd, het aantal items is beperkt vanwege een image die er achter zit). De subsecties zijn gemaximeerd vanwege de breedte van de webpagina, echter die is arbitraal, ik bepaal zelf namelijk het aantal subsecties.
Je kan eens kijken in Gotcommunitynet; daar hebben ze ook een menu gemaakt in de vorm van een boomstructuur. Of het een beetje nette code is; geen idee. Ik heb me nog niet in deze applicatie verder verdiept.

Iig: een menu van 1 item breedt stop je het beste in een datalist; jij hebt 2 fixed menu's, waarbij je dus imho ook makkelijk voor deze optie kan gaan en geen boom hoeft te bouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 15-03-2004 10:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DrDelete
gorgi_19 schreef op 15 maart 2004 @ 10:10:
[...]

Je kan eens kijken in Gotcommunitynet; daar hebben ze ook een menu gemaakt in de vorm van een boomstructuur. Of het een beetje nette code is; geen idee. Ik heb me nog niet in deze applicatie verder verdiept.

Iig: een menu van 1 item breedt stop je het beste in een datalist; jij hebt 2 fixed menu's, waarbij je dus imho ook makkelijk voor deze optie kan gaan en geen boom hoeft te bouwen.
Wat ik zoek is meer een heeeel simpele DB driven menulist , het mag ook met 2 frames, de meeste tutorials zijn eigenlijk al bijna complete portals waar ik nog te veel doorheen moet worstelen.