Toon posts:

Harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds 4 maanden 2 harde schijven (beide 30gb seagate barracuda), en sinds 2 weken is het bij een koude start, als ik hem bijvoorbeeld aanzet als ik thuiskom dan vindt ie beide harddisks niet, als ik hem dan compleet uitzette vond ie ze beide weer wel.. maar vandaag moest ik hem zelfs tot 2 maal toe compleet uitzetten....weet iemand misschien hoe dit komt??

gegeventjes:
moederbord: Aopen Ax6bc
temp in kast laatste 2 weken voor het aanzetten: 15 graden
voeding: 250 watt
overige: 1x dvd, 1x cdwriter,soundblaster live, matrox g400 max, isdn kaartje, p-3 800

weet iemand misschien een oplossing hierop??

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Dit is zeker een moelijk tot zeer wazig probleem. :?
Jij denkt dus zelf dat het iets met temperaturen te maken kan hebben.

Als dat zo is, of misschien iets anders, heb je een hardware probleem dat alleen met vervangen van onderdelen te verhelpen is. Ik hoop het niet voor je.

Enige andere wat ik kan verzinnen is een verkeerde instelling in of het updaten van je bios. Wie weet helpt het wat

Verwijderd

Topicstarter
ik ga een bios-update proberen dan maar...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

klinkt misschien dom maar misschien helpt ik weet niet precies wat je in je kast hebt maar een 250watt is misschien te weinig

en als het koud is zal er midner geleiding zijn dan als het warm is kan net dat beetje zijn wat hij nodig heeft

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net het bios ge-update, stel dat het dat zou zijn dan moet ie het morgenochtend goed doen....

zou 250 watt te weinig zijn voor hem??
hmmm misschien een 300 watt voedingkje kopen....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dit klinkt misschien ook heel stom, ik zeg niet dat je het moet doen, maar zet je pc gewoon niet uit. het enige wat echt slecht is voor electronica is aan en uit zetten. niet aan zetten kan natuurlijk ook maar dan kan je niet van je pc genieten helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk een optie, maar als je een pc heb die niet uit kan staat een beetje vreemd vind je niet.......

maar hier moet toch een oplossing voor zijn...

vanochtend had ik zelfs 6 keer nodig voordat hij de schijven vond en ze dus volledig opgespind waren ...... 14,5 graden in de kast.....ik ga de kast eens warm stoken :)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat had ik ook met mijn oude p75... Maar een trukje wat ik geleerd heb is
1)Aanzetten
2)Hij vind de hd niet
3) een minuut aanlaten staan en dan ctrl+alt+del

Mogelijkheid nr:
Heb jij zo'n aan/uit knop voor de stekkerdoos (bij mij een rood knop bij de stekkerdoos zelf)? Zet ie dan niet uit, bij mij hielp dat.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Gebruik je een slotconverter?
Ik heb dit geintje ook gehad. Bleek de slotconverter kapot.:(

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet hem nu ook 1 minuut aan en dan weer opnieuw aan en dan doet ie het wel, alleen zo hoort het niet....

en ik heb wel slot1, alleen de processor is ook slot 1, dus zit geen converter aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer....ik had 1 hdd in de kast "liggen" en 1 staan, als ze beide liggen vind die ze hoe koud het ook is weer allebei.....

toch bedankt voor de tips allemaal :):)
Pagina: 1