Toon posts:

Inlogscherm voor FTP op website

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik Dreamweaver voor het maken van een webpage en draai op mijn webserver ook een ftp server, nu wil ik graag een inlogscherm voor de ftp server op mijn webpage zetten, hoe zou ik dit kunnen maken ?

Als ik alleen een link op de webpagina zet dan werkt het ook, maar dan krijg ik een inlogscherm wat van de internet explorer is en ik zou graag een eigen inlog scherm maken die vanaf de webpagina te gebruiken is.

iemand een idee hoe ik dat kan doen ?

alvast bedankt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33

Reptile209

- gers -

Je kan inloggen op een FTP-server in je browser met ftp://<user>:<pass>@<host>:<port>. Met een mooi stukje javascript moet je dat zo vanuit een form in een link kunnen mikken. :)

Zo scherp als een voetbal!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Dat kan niet omdat dat schermpje van je browser is, en tegenwoordig kun je de gebruikersnaam en pass ook niet meer in de url kwijt zodat je zelf ook niet zo'n systeem kunt maken.
Reptile209 schreef op 15 maart 2004 @ 08:50:
Je kan inloggen op een FTP-server in je browser met ftp://<user>:<pass>@<host>:<port>. Met een mooi stukje javascript moet je dat zo vanuit een form in een link kunnen mikken. :)
Dat kan dus niet meer, security issues enzo.

nieuws: Microsoft van plan usernamemisbruik in te dammen

[ Voor 58% gewijzigd door André op 15-03-2004 08:52 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:11
Ja, je maakt een inlogscherm met Dreamweaver en je stuurt zo'n ftp://user:pass@domein/ url op het moment dat de gebruiker op "Inloggen" (of iets anders) drukt.

Driemaal is scheepsrecht :9.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis op 15-03-2004 08:50 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Stage-PC: IE 6.0.2800, SP1 --> werkt als een tiet :)

Uit dat nieuwsbericht:
Het geldt inderdaad alleen voor het http en https protocol.
Microsoft stelt voor om hiervoor in de plaats cookies te gaan gebruiken
Dus het zou voor ftp://-urls gewoon moeten blijven werken. Toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 15-03-2004 08:55 ]

• André

André

Analytics dude

Als het wel voor het FTP protocol werkt kun je simpel een inlogscherm maken, en dan laat je na het klikken op de login knop met javascript de pagina redirecten naar de juiste url + pass + user.

Verwijderd

Dus het zou voor ftp://-urls gewoon moeten blijven werken. Toch?
Niemand die jou verplicht om FTP:// url's door je browser te laten afhandelen ;)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 08:59:
[...]
Niemand die jou verplicht om FTP:// url's door je browser te laten afhandelen ;)
* CuteFTP heeft :)
't Zal me een worst wezen wie of wat het ftp-gebeuren afhandelt, als de browser maar denkt: eeej, een user, pass en FTP-host. Laten we es opzoeken wat we daarmee kunnen doen. :)

• André

André

Analytics dude

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<script type="text/javascript">
  function DoLogin()
  {
    user = document.forms["Login"].elements["User"].value;
    pass = document.forms["Login"].elements["Pass"].value;

window.open("ftp://" + user + ":" + pass + "@ftp.bla.nl", "_blank");
  }
</script>

<form name="Login">
  <input type="text" name="User" value="">
  <input type="text" name="Pass" value="">
  <input type="button" value="Inloggen" onclick="DoLogin()">
</form>

Zoiets?

[ Voor 29% gewijzigd door André op 15-03-2004 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dit is inderdaad wat ik zoek, bedankt hiervoor,

echter 1 opmerking, het password is zichtbaar wanneer ik hem invul, kan ik dit ook als sterretjes of zoiets laten zien ?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

HTML:
1
<input type="password" name="Pass" value="">

Signature

• André

André

Analytics dude

pastapappie.NET schreef op 15 maart 2004 @ 15:35:
HTML:
1
<input type="password" name="Pass" value="">
Dan nog blijft in IE je pass in de URL staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt,

ja, je password bijft dan inderdaad in je adres balk staan, dat zou ik ook liever anders zien.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt,

Ik zie geen username & password in de adres balk nadat ik geconnect ben naar de FTP server, dus het lijkt prima te werken.

Verwijderd

Hoi, naar aanleiding van dit gevonden topic:

Ik ben nu al een tijdje bezig met html en wilde dus ook een password en username. Heb de code zoals hierboven ingevuld en het werkt perfect! In het scherma van Dreamweaver zie ik niks maar als ik mn page upload naar FTP en ik ga ernaar toe via internet dan moet ik dus mn password invullen:

link:http://home.planet.nl/~will3443/

Dit is dus prima zo. Maar hoe link ik hem nu door? Dit beginscherm is zeg maar het hoofdscherm zoals planet dit vereist. Je moet hem opslaan als home.html. Moet ik nu dan op deze pagina een verwijzing maken naar een achterliggende pagina waar deze automatisch naar toe gelinkt wordt als de gegevens juist zijn ingevuld? Zou iemand een voorbeeld code kunnen geven net als wat Andre deed? Ik heb uiteraard al veel zelf gezocht anders was ik tot nu toe niet zo ver gekomen aangezien ik mezelf het heb aangeleerd alleen dit is me ietwat te ingewikkeld en het zou mooi zijn als ik dit toe kon passen. Heb dit ook gevonden maar is me niet geheel duidelijk: http://www.htmlgoodies.co...arted/article.php/3479531
Er zijn dus veel verschillende manieren...

Ik gebruik Dreamweaver MX 2004 en SmartFTP. Kan de codes eventueel ook met de hand invullen.

_/-\o_

edit:

mmm volgens mij is dit niet eens zo safe aangezien mensen de bron kunnen bekijken en dan nog de codes weten :) Wilde trouwens nog even zeggen dat ik al wel weet hoe ik pagina moet linken en hoe dit in te delen in SmartFTP (was als een openbaring toen dit lukte ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 12:30 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hoeft toch echt geen topic van bijna 2,5 jaar daarvoor te kicken. Een nieuwe openen met een verwijzing naar dit topic was ook voldoende geweest.

Je probeert je pagina te beveiligen met een wachtwoord middels JS, wat betekent dat iedereen die de pagina ophaalt in principe in staat is je wachtwoord te achterhalen. Nou zijn daar ook weer maskeer truukjes voor waar onder andere http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/clay mee bezig is geweest. Ik weet niet of het nog op z'n site staat, maar hij beweert een truly unbreakable login script te hebben.

Makkelijkste is om naar tutorials te zoeken voor server side password protections. Dit topic gaat dicht. Probeer met bovenstaande zoekwoorden nog een keer naar oplossingen te zoeken. Loop je ergens tegenaan, dan kunnen we je daarmee verder helpen. Simpelweg vragen of iemand voorbeeld code kan geven, werkt niet op dit forum.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1