Toon posts:

[Win98]Workgroup niet geaccepteerd?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemorgen,

ik zit met het volgende probleem. Ik heb een laptop waar ik Win98 op geinstalleerd heb. Netwerk kaart is goed geinstalleerd maar als ik een Workgroup in vul waar hij lid van moet worden dan vind hij deze niet tijdens het opstarten. Je ziet de login naam en het wachtwoord maar geen domein/workgroup vakje.

Hebben jullie enig id wat dit kan zijn?

wat ik al geprobeerd heb.
1. hoofd letter gevoeligheid uitgeprobeerd. (H of h)
2. netwerk kaart opnieuw geinstalleerd.
3. tcp/ip en alle andere protocollen weg gegooid en opnieuw geinstalleerd

p.s. ik heb de search gebruikt maar kon daar niks op vinden.

alvast bedankt

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

Reptile209

- gers -

Op het 3e tabblad van de netwerkeigenschappen een vinkje zetten bij het inloggen op een NT-domein. Dan krijg je die regel wel bij het loginscherm.
offtopic:
Heb hier even geen 98 bij de hand, dus de precieze namen mag je zelf ff opzoeken aldaar :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
3e tabblad:

control acces to shared resources using:

share-level acces control
user level acces control

bij andere computers in het netwerk staat het precies het zelfde en werkt het wel.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56
Reptile209 schreef op 15 maart 2004 @ 08:48:
Op het 3e tabblad van de netwerkeigenschappen een vinkje zetten bij het inloggen op een NT-domein. Dan krijg je die regel wel bij het loginscherm.
offtopic:
Heb hier even geen 98 bij de hand, dus de precieze namen mag je zelf ff opzoeken aldaar :)
Client voor Microsoft Netwerken ;).

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als je een Windows98 werkstation lid maakt van een werkgoep krijg je helemaal géén extra vakje waar de werkgroep in opgeven moet worden. Je logt namelijk niet in op een werkgroep, maar je maakt er deel van uit. In het tabblad 'identificatie' bij de eigenschappen van je netwerk kun je de werkgroep opgeven/aanpassen.

Op een domein echter wordt wel ingelogd en daarom krijg je dat wèl te zien in het inlog-scherm. Het inlog domein is aan te passen door de eigenschappen van de "Client voor Microsoft Netwerken" op te vragen en het vinkje aan te zetten bij "Aanmelden op NT Domein".

Voor een domein moet je echter een Windows NT/2000/2003-server hebben die als domein-server ingericht is.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart© op 15-03-2004 08:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sierra_nl!!!!!
Sorry het ging idd om een domein en niet om een werkgroep.
Ook staat er een nt machine als domain-controller ingericht.
Sorry voor de onduidelijke info dus!!!!
Maar toch bedankt voor je duidelijke uitleg.
De rest ook bedankt.

Het antwoord van Sierra_nl bood gelijk het antwoord.

Dank jullie wel voor jullie hulp _/-\o_ .
ik kan weer verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 09:13 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Any time!!....
Pagina: 1