[JS] kopieer plaatje naar clipboard

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 22:12
Ik heb me 3 slagen in de rondte gezocht op internet en uiteraard ook op GOT, maar ik heb niets bruikbaars kunnen vinden. Ik heb een JS functie nodig, die een plaatje kan kopieëren naar het clipboard in windows, zodat het eenvoudig te pasten is naar MS Word e.d.

Ik heb 1 ding gevonden dat nogal IE-only is, maar die werkt niet goed: in MS Word verschijnt een wit plaatje.
code:
1
2
3
4
5
  function copyImageIE(sImgID) {
    var ctrlRange = document.body.createControlRange();
    ctrlRange.add(document.all(sImgID));
    ctrlRange.execCommand("Copy");
  }

Ik zou graag willen dat het ook onder Mozilla e.d. werkt, maar daar schijnt een veiligheidsinstelling omheen te hangen. Wie van jullie kan beter zoeken dan ik? :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Ik ben benieuwd waarvoor je zoiets wil gebruiken, je kunt met de rechtermuisknop je plaatje ook op het clipboard krijgen.

• MBV
Ik heb met 'domme' gebruikers te maken. Het werd door iemand geopperd, en het lijkt me wel grappig om het erbij te maken. De vraag is alleen: is het mogelijk in Mozilla, en waarom doet hij het niet in IE?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Zoek eens naar:

JavaScript:
1
window.clipboardData.setData("Image",

• MBV
gedaan. Maar daar kan ik alleen iets vinden over strings en url's, niks over plaatjes. Tenminste, niks met Google. (of ik kan niet zoeken B) ) Kan je misschien een linkje geven van wat jij hebt gevonden?

• MBV
Zou iemand mij in ieder geval kunnen vertellen waarom mijn IE script het niet doet? In Word plakt hij een kleiner, wit plaatje, ipv het plaatje wat ik wilde kopieren. Hoe kan dat nou weer?

Verwijderd

Zie ook:
http://msdn.microsoft.com...e/methods/execcommand.asp
http://msdn.microsoft.com.../reference/commandids.asp

Probeer anders eens:
document.execCommand("Copy");

In Mozilla is je clipboard standaard beveiligd ja (gelukkig maar).
Dit is een manier om extra rechten te krijgen:
netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege('UniversalXPConnect');
Het is alleen een beetje te drastisch, er moet volgens mij ook een manier zijn om alleen clipboardrechten te krijgen.
Hoe je vervolgens daadwerkelijk een plaatje moet kopieren met Mozilla, dat weet ik niet.
Pagina: 1