Toon posts:

[Delphi] Internet Cache leegmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik graag de cache leeg wil maken om te voorkomen dat ik oude info uit ga lezen wil ik graag weten of er een commando is of een simpel naslagwerkje voor delphi zodat ik dit vanuit een programmatje wil regelen. Ik moet vanuit dit programma steeds de URL ophalen en die mag op zeker niet uit de cache komen. Is dan de setting in IE (Options), (General), (Settings), Every Visit To The Page voldoende? Wat zijn mijn alternatieven onder Delphi? (zoekroutine gaat natuurlijk, maar is wel omslachtig)

Verwijderd

Hoe haal je die url op dan, via een TWebBrowser of met idHTTP get?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik URLMon icm BindStatusCallback, een gecompileerde support unit.
Wat er precies inzit weet ik niet, ik ben nog behoorlijk gruun achter des oorens.
Het bestand wordt al opgehaald en in de temp. internet files gegooid. Maar daar mag dus niets meer mee gedaan worden. In Internet explorer heb ik de cache nu teruggeschroefd naar 1 MB, maar dat is natuurlijk een lapmiddel. In het programma heb ik nu tijdelijk een DeleteFile staan. Maar het moet allemaal veel netter kunnen...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

En als je gewoon steeds een dummy parameter aan de url meegeeft?

oogjes open, snaveltjes dicht

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel! Ik ga aan de slag!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Daarbij is het ook aan de browser en vooral aan de server of data opnieuw opgehaald moet worden. Als een bestand niet gewijzigd is -> cache. Als een bestand wel gewijzigd is -> downloaden. Zo simpel werkt het, en dat laatste gebeurt ook echt als je cache goed gevuld is...

[ Voor 31% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-03-2004 18:58 ]

日本!🎌

Pagina: 1