[2K/XP] Start -> Run, items toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Hallo,

wanneer je in Start->Run, cmd typt, wordt %systemdir&\cmd.exe geopent. Als je icq geinstalleerd heeft, kan je er gewoon "icq" typen en wordt icq gelauncheerd. Dit moet dus toe te voegen zijn, en ik dacht in het register.

Ik heb dus het hele register af lopen scannen maar het niet kunnen vinden. Ik heb op google en got gezocht, enigste wat ik gevonden heb was: [link][/link]Windows -> Run -> link toevoegen?, maar ik heb daar gekeken, en daar is geen icq pad te vinden.

Wie oh wie weet waar ik dit kan toevoegen/aanpassen.

Groeten,

Dick

Wat een onzin..

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
in het al oude dos was dat te regelen met een path te zetten voor de te starten programma's .

tik es, run - cmd - path
hier kun je proberen een nieuwe path te zetten.

• dixon
Ja, wat je nu zegt dat staat ook in het topic wat ik al aangeef, als ik nu path type, krijg ik C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem.

Ik voeg er 1 toe, neem aan path = path + ;nieuwpad. Werkt niet, tenminste, het werk alleen in cmd nu, maar niet in Start->Run. Maar goed, "icq" doet het ook, en die staat ook niet in path, dus het moet ergens anders zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door dixon op 15-03-2004 07:56 ]

Wat een onzin..

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ik zou eens adviseren een cursus te gaan volgen. Dit valt wel heel erg onder basiskennis....

Zoals reeds eerder vermeld valt dit onder de omgevingsvariabelen en deze kun je instellen onder:
start - configuratiescherm - systeem - geavanceerd - omgevings variabelen.

Da's toch niet zo moeilijk....????

We have just one world, but we live in different ones...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nulnulnix - iets vriendelijk mag toch wel? Zeker als je het foute antwoord geeft - dixon had al in dat andere topic gelezen dat je paths toe kan voegen maar dat is niet helemaal wat hij zoekt :)

Ik denk dat je de registry key "App Paths" zoekt - als je navigeert naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths" en je voegt jouw favoriete exefile hier aan toe (bv dixon.exe) en geeft als path het volledige path (tussen quotes waar nodig) naar de exe file op :)

• dixon
Hey elevator,

bedankt, ik ga het meteen controleren :) Ik had die entry's al zien staan in het register, maar had er verder niet goed naar gekeken.

edit: Check, het werkt, perfect en bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door dixon op 15-03-2004 12:27 ]

Wat een onzin..

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

elevator schreef op 15 maart 2004 @ 09:56:
Nulnulnix - iets vriendelijk mag toch wel? Zeker als je het foute antwoord geeft - dixon had al in dat andere topic gelezen dat je paths toe kan voegen maar dat is niet helemaal wat hij zoekt :)

Ik denk dat je de registry key "App Paths" zoekt - als je navigeert naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths" en je voegt jouw favoriete exefile hier aan toe (bv dixon.exe) en geeft als path het volledige path (tussen quotes waar nodig) naar de exe file op :)
Fout is het helemaal niet, je kunt ook hier je pad uitbreiden en op die manier apps opstarten, het is maar net wat je wil...
Daarnaast probeerde TS het vanaf de command prompt, waarbij de pad-instellingen alleen vastgehouden worden voor het betreffende venster.
Op mijn manier doe je bijna hetzelfde, maar met het verschil dat de instellingen overal gelden...

Of ts zoekt wat jij beschrijft kun je ook vraagtekens bij zetten. Het is niet iets voor een doorsnee gebruiker en zelfs professionals gebruiken het niet vaak, ik in ieder geval niet. Ik zal nog eens nakijken waarvoor de app paths key dient, maar ik betwijfel een beetje of het voor dit doel bedacht is... En nogmaals registry is niet weggelegd voor een doorsnee gebruiker! Microsoft adviseert niet voor niets (ook aan pro's) om er van af te blijven... En wil je toch, dan eerst het register backuppen.
Tja, waar hebben we anders snelkoppelingen voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nulnulnix schreef op 16 maart 2004 @ 09:18:
Fout is het helemaal niet, je kunt ook hier je pad uitbreiden en op die manier apps opstarten, het is maar net wat je wil...
De topicstarter gaf aan dat ie de oplossing via path al gelezen was, maar dat dat niet was wat hij zocht. Je path statement uitbreiden gaat ook maar tot zover, aangezien veel software (en Windows zelf ook) een limiet hanteert aan de lengte van dit statement.

Bovendien zet jij een volledige directory in de path - iets wat niet per se wenselijk is als je gaat kijken naar bv. het laden van DLL's (wat ook aan de hand van je path statement gebeurt) - en dus theoretisch je systeem kan vertragen.
Of ts zoekt wat jij beschrijft kun je ook vraagtekens bij zetten. Het is niet iets voor een doorsnee gebruiker en zelfs professionals gebruiken het niet vaak, ik in ieder geval niet.
Ik gebruik het ook niet vaak maar ken het wel - ook registreren veel programma's zich hier, en dus gebruiken wel degelijk veel 'professionals' het :)
Ik zal nog eens nakijken waarvoor de app paths key dient, maar ik betwijfel een beetje of het voor dit doel bedacht is...
Jawel.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

elevator schreef op 16 maart 2004 @ 09:37:

Ik gebruik het ook niet vaak maar ken het wel - ook registreren veel programma's zich hier, en dus gebruiken wel degelijk veel 'professionals' het :)
Die conclusie zou ik niet zo hard durven stellen.
Ik weet dat de funktie bestaat, maar ik gebruik hem nooit. En ik kan mijzelf best professional noemen, als systeem-/netwerkbeheerder zijnde... Een ik weet dat geen een van mijn directe collegae gebruik maakt van dit stukje functionaliteit!

Dat een bepaalde functionaliteit bestaat betekent m.i. per definietie nog zeker niet dat daar dan ook "veel" gebruik van gemaakt wordt... Alles behalve.

Maar goed, we gaan nu wel erg ver offtopic.... ;-)

In ieder geval weer wat bijgeleerd. lol

Pagina: 1